Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2014/2015 został opracowany w oparciu o:
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2014/2015
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku).
Rok szkolny 2014/2015 trwa od 1 września 2014r. do 31 sierpnia 2015 r. i dzieli się na dwa półrocza:
I – od 1 września 2014r. do 16 stycznia 2015r.
II – od 19 stycznia 2015r. do 26 czerwca 2015r.
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
1 września 2014r. |
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
22 grudnia - 31 grudnia 2014r. |
3. |
Ferie zimowe |
16 lutego – 1 marca 2015r. |
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
2 kwietnia – 7 kwietnia 2015r. |
5. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
24 kwietnia 2015r. |
6. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
4 – 29 maja 2015r. początek 4 maja 2015r. |
7. |
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia „stary egzamin” - etap pisemny - etap praktyczny |
15 czerwca 2015r. 16 czerwca – 19 czerwca 2015r. |
8.
|
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie „nowy egzamin” Sesja 1 Część pisemna: Część praktyczna:
Sesja 2
Sesja 3 Część pisemna: |
styczeń-luty 2015r. 8 stycznia 15 stycznia ( w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja) Od 9 stycznia do 27 lutego (w pozostałych kwalifikacjach) maj – lipiec 2015r. 22 czerwca 2015r. 23 czerwca (w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja) Od 25 maja do 6 lipca 2015r. (w pozostałych kwalifikacjach) 8 września 2015r. od 17 sierpnia do 16 października 2015r. |
|
Na podstawie: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 października 2010 roku (Dz.U. z 2010r. Nr 186 poz. 1245), zmieniającego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 roku (Dz.U. z 2002r. Nr 46 poz.432 z późn. zm) w sprawie organizacji roku szkolnego, Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym ustalił dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2014/2015: |
13 października 2014r. /pon/ 10 listopada 2014r. /pon/ 2 stycznia 2015r. /pi/ 5 stycznia 2015r. /pon/ 5 czerwca 2015r. /pi/ 22 czerwca 2015r. /pon/
|
9. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
26 czerwca 2015r. |
10. |
Ferie letnie |
27 czerwca – 31 sierpnia 2015r. |
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY
Lp. |
Typ szkoły / zawód |
Klasa |
Liczba oddziałów |
Liczba uczniów |
Wychowawca klasy |
1. |
4 – letnie TECHNIKUM
|
|
|
|
|
|
Zawód: technik żywienia i usług gastronomicznych |
pierwsza druga trzecia |
1 1 0,5 |
18 20 21 |
Agnieszka Brudkiewicz Sławomir Sztaba Jolanta Słota
|
|
Zawód: technik żywienia |
czwarta
|
0,5
|
9
|
Marzena Mazur
|
|
Zawód: technik inżynierii środowiska i melioracji |
trzecia czwarta |
0,5 0,5 |
9 11 |
Jolanta Słota Marzena Mazur
|
|
Zawód: technik mechanizacji rolnictwa |
pierwsza druga trzecia czwarta
|
1 1 1 1
|
29 21 22 25
|
Bogusław Kowalcze Piotr Mazur Jarosław Gil Krzysztof Masternak
|
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ – PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela
|
Przydział czynności podstawowych |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
|
Anna Durlej |
Dyrektor, N-l historii |
|
historii |
|
Maria Lipiec |
Kierownik prakt. nauki zawodu N-l przedmiotów zawodowych |
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu przedmiotów zawodowych |
matematyczno- fizyczna, zajęć prakt. |
|
Teresa Adamczyk |
N-l biologii, chemii
|
Kolo Ekologiczne
|
biologiczno – chemiczna |
|
Ambroży Małgorzata |
N-l fizyki
|
|
|
|
Agnieszka Brudkiewicz |
N-l geografii
|
|
|
|
Artur Burdzy |
N-l religii
|
|
|
|
Iwona Czosnek |
N-l historii
|
|
|
|
ks. Damian Dziuba |
N-l religii
|
|
religii |
|
Jolanta Godzwon |
N-l matematyki
|
|
|
|
Jarosław Gil |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
zajęć praktycznych |
|
Zofia Kania |
N-l j . polskiego
|
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu przedmiotów humanistycznych |
języka polskiego |
|
Dorota Karaś |
N-l j. angielskiego
|
Koordynator projektu edukacyjnego UE
|
języka angielskiego |
|
Bogusław Kowalcze |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. warsztatu szkolnego Inspektor BHP |
elektrotechniki, zajęć prakt. |
|
Michał Lalewicz |
N-l wychowania fizycznego
|
Szkolne Koło Sportowe |
hala sportowa |
|
Joanna Łabuszewska-Motyka |
Pedagog szkolny
|
Opiekun Samorządu Uczniowskiego
|
|
|
Krzysztof Masternak |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność” |
maszyn, zajęć prakt. |
|
Marzena Mazur |
N-l matematyki
|
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych |
matematyki |
|
Piotr Mazur |
N-l przedmiotów zawodowych |
Nagłaśnianie uroczystości szkolnych
|
pojazdów, zajęć prakt. |
|
Anna Myśliwiec |
N-l j. angielskiego
|
|
|
|
Beata Sadowska |
N-l j . polskiego
|
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. ewaluacji |
języka polskiego |
|
Jolanta Słota |
N-l j. francuskiego |
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. projektów edukacyjnych |
języka francuskiego |
|
Elżbieta Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. promocji i organizacji obchodów 50 –lecia szkoły |
ekonomiki |
|
Sławomir Sztaba
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
technologii gastronomicznej zajęć prakt. |
|
Ewa Wołowiec |
Bibliotekarz
|
Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników |
biblioteka, czytelnia |
|
Donata Wtorek
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
inżynierii środowiska |
|
Tadeusz Żmudziński |
N-l przedmiotów zawodowych |
Prezes Zarządu Ogniska ZNP Społeczny Inspektor Pracy |
podstaw żywienia |
|
Andrzej Zapart |
Kierownik internatu |
|
|
|
Barbara Zdrojkowska |
Wychowawca internatu |
|
|
|
Dorota Zybała |
Wychowawca internatu |
|
|
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przewodniczący |
Skład zespołu |
Zadania: |
|
Klasowe Zespoły Nauczycielskie |
Wychowawcy klas |
Nauczyciele uczący w danym oddziale |
Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału. |
|
Zespół Przedmiotów Humanistycznych |
Zofia Kania |
Nauczyciele przedmiotów humanistycznych |
Przeprowadzenie wieloaspektowej diagnozy z zakresu przedmiotów ogólnokształcących w klasach I-ych i wdrożenie wniosków do pracy z uczniami na cały cykl edukacyjny. Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków. |
|
Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych |
Marzena Mazur |
Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych |
Przeprowadzenie wieloaspektowej diagnozy z zakresu przedmiotów ogólnokształcących w klasach I-ych i wdrożenie wniosków do pracy z uczniami na cały cykl edukacyjny. Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków. |
|
Zespół Przedmiotów Zawodowych |
Maria Lipiec |
Nauczyciele przedmiotów zawodowych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół ds. ewaluacji |
Beata Sadowska
|
Jolanta Słota Ewa Wołowiec |
Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu i prezentacja wniosków na posiedzeniu rady pedagogicznej. |
|
Zespół ds. promocji i organizacji obchodów 50 –lecia szkoły |
Elżbieta Sztaba
|
Teresa Adamczyk Zofia Kania Maria Lipiec Piotr Mazur Sławomir Sztaba |
Przygotowanie obchodów 50-lecia szkoły w październiku 2015r. Opracowanie i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku. |
|
Zespół ds. projektów edukacyjnych |
Jolanta Słota
|
Dorota Karaś - koordynator Agnieszka Brudkiewicz Piotr Mazur Anna Myśliwiec Donata Wtorek Tadeusz Żmudziński |
Realizacja projektu edukacyjnego Współpracy Szkół (akcja 2 – Partnerstwa Strategiczne w sektorze Edukacji Szkolnej, KA2) z Programu UE Erasmus+ |
|
Zespół ds. warsztatu szkolnego |
Bogusław Kowalcze
|
Jarosław Gil Krzysztof Masternak |
Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych |
|
Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników |
Ewa Wołowiec |
Jolanta Godzwon Iwona Czosnek
|
Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk. |
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH
Lp. |
Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
Nauczyciele pełniący dyżur |
|
Inauguracja roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
M. Mazur K. Masternak |
Sam. kl. IV |
1września 2014 |
E. Wołowiec |
|
Dzień Edukacji Narodowej |
Uroczystość szkolna |
J. Łabuszewska – Motyka, Staszowski Ośrodek Kultury |
A. Brudkiewicz B. Kowalcze |
15 października 2014 |
T. Adamczyk B. Sadowska
|
|
„Tydzień Chleba” i zdrowej żywności |
Akcje propagujące |
M. Lipiec |
T. Żmudziński |
|
|
|
Narodowe Święto Niepodległości |
Uroczystość szkolna |
Z. Kania |
J. Słota |
12 listopada 2014 |
A. Brudkiewicz T. Żmudziński |
|
Rekolekcje dla młodzieży |
Nauki rekolekcyjne |
ks. Proboszcz ks. D. Dziuba |
Wychowawcy klas |
listopad 2014 |
Wychowawcy klas |
|
„Karp wigilijny”- konkurs szkolny |
Akcje propagujące |
M. Lipiec S. Sztaba |
T. Żmudziński |
grudzień |
|
|
Spotkanie Wigilijne |
Uroczystość szkolna i klasowa |
ks. D. Dziuba |
E. Wołowiec |
grudzień |
J. Gil K. Masternak |
|
Studniówka |
Uroczysta zabawa |
M. Mazur |
Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych |
styczeń 2015 |
|
|
Szkolne Dni Profilaktyki |
Akcje profilaktyczne |
Pedagog |
T. Adamczyk wych. klas |
marzec |
|
|
Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych |
Inscenizacja teatralna |
Z. Kania |
E. Sztaba |
marzec |
B. Kowalcze E. Wołowiec |
|
Pierwszy Dzień Wiosny
|
Rozgrywki sportowe |
M. Lalewicz |
Nauczycielski zespół ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. |
21 marca 2015 |
Wychowawcy klas |
|
Pożegnanie uczniów klas IV- tych |
Uroczystość szkolna |
J. Słota J. Gil |
Samorządy kl. III |
24 kwietnia 2015 |
D. Karaś S. Sztaba |
|
„Kuchnie świata” – prezentacja stołów narodowych |
Akcja propagująca |
M. Lipiec |
T. Żmudziński |
maj 2015 |
|
|
Dzień Otwarty Szkoły |
Akcje promujące |
M. Lipiec |
E. Sztaba i zespół ds. promocji |
maj 2015 |
|
|
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
A. Brudkiewicz
|
Samorządy kl. I |
26 czerwca 2015 |
J. Godzwon E. Sztaba |
HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
26 września 2014r. /pi/ 15:30 - Spotkanie z Rodzicami uczniów klas I i IV
Spotkania klasowe , organizacja pracy, wybór Rad Klasowych Rodziców, informacja o procedurach egzaminów zewnętrznych i przepisach prawa wewnątrzszkolnego.
7 listopada 2014r. /pi/ 15:30 – Spotkania klasowe
Spotkania klasowe, informacja o wynikach w nauce i zachowaniu uczniów, sprawy wychowawcze.
23 stycznia 2015r. /pi/ 15:30 - Spotkanie ogólnoszkolne i klasowe
1. Spotkanie ogólne – osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze w I półroczu.
2. Spotkania klasowe – informacje o indywidualnych wynikach w nauce, zachowaniu.
15 maja 2015r. /pi/ 15:00 16:00 - Spotkania klasowe
Informacje o indywidualnych wynikach w nauce i zachowaniu.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2014/2015
Zadania priorytetowe:
1) Doskonalenie realizacji „nowej” podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.
2) Podniesienie jakości kształcenia w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki.
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpo - wiedzialny |
Termin |
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY |
1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły.
2. Przydział czynności dla nauczycieli.
3.Ułożenie tygodniowego planu lekcji.
4. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.
5.Opracowanie planu dydaktyczno –wychowawczego szkoły.
6. Opracowanie planów pracy: - kierownika pnz, - kierownika internatu, - pedagoga, - samorządu uczniowskiego.
7. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych .
8. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.
9. Prawidłowe
10. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych.
11. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz, kierownik internatu, pedagog szkolny, opiekun SU
dyrektor
kierownik pnz
wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
|
E. Sztaba
kierownik pnz kierownik internatu
pedagog szkolny
kierownik pnz
dyrektor, kierownik pnz
dyrektor
|
sierpień
sierpień
sierpień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
2. |
PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH
|
1. Szczegółowe
2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji
3. Rzetelna realizacja podstaw programowych przez nauczycieli.
4. Dostosowanie treści nauczania do wymagań egzaminacyjnych.
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .
6. Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
7. Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.
8.Organizacja zajęć praktycznych
9. Zorganizowanie zajęć wyrównawczych
10. Zorganizowanie zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klas IV-ych. |
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, nauczyciele
nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele matematyki
nauczyciel matematyki |
dyrektor
rodzice
dyrektor
dyrektor
wychowawcy klas IV-ych
kierownik pnz
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
listopad
styczeń
cały rok
I półrocze
październik-kwiecień
|
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie
- Olimpiada Wiedzy
- Olimpiada Wiedzy
- Konkurs o Ergonomii
- Konkurs „Wiedzy
- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych,
- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia,
- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny,
- udział w innych konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2. Poszerzanie wiadomości
3. Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.
4. Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów
5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.
6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze.
|
nauczyciele
n-le przedmiotów zawodowych
S. Sztaba
K. Masternak
B. Kowalcze
K. Masternak
J. Łabuszewska - Motyka
P. Mazur
nauczyciele
nauczyciele – organizatorzy wycieczek
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
bibliotekarz
|
kierownik pnz
wychowawcy
dyrektor
dyrektor
nauczyciele
wychowawcy |
według terminarza olimpiad, konkursów
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Przeprowadzenie wieloaspektowej diagnozy z zakresu przedmiotów ogólnokształcących w klasach I-ych i wdrożenie wniosków do pracy z uczniami na cały cykl edukacyjny.
2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych.
3. Ścisła współpraca
4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.
5. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.
|
Nauczyciele przedmiotów
nauczyciele
wychowawcy
nauczyciele
dyrektor |
Wychowawcy klas I-ych
dyrektor
nauczyciele, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy, pedagog szkolny |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
5. |
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA |
1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli: - zmiany w planowaniu - wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych, - redagowanie arkuszy własnych, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.
3. Praca nauczycieli
4.Udział nauczycieli
5.Współpraca
6. Realizacja projektu edukacyjnego Współpracy Szkół (akcja 2 – Partnerstwa Strategiczne w sektorze Edukacji Szkolnej, KA2) z Programu UE Erasmus+ celem tworzenia nowych możliwości poszerzania wiedzy uczniów.
7.Podjęcie działań organizacyjnych w celu wprowadzenia dziennika elektronicznego. Efekt wprowadzenia – usprawnienie pracy szkoły, szybka wymiana informacji z rodzicami o wynikach nauczania, nieobecnościach ucznia na lekcjach, problemach wychowawczych.
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
dyrektor kierownik pnz
Zespół ds. realizacji projektów edukacyjnych
dyrektor |
dyrektor
dyrektor
OKE
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
nauczyciele |
cały rok
cały rok
według terminarza
cały rok
cały rok
cały rok
II półrocze |
6. |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO |
1.Opracowanie
2.Opracowanie i wdrożenie treści kształcenia zgodnych z nową podstawą programową.
3.Udział nauczycieli
4.Udział nauczycieli
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących |
rada pedagogiczna dyrektor
dyrektor
OKE Łódź
OKE Łódź, Instytucje szkolące |
wrzesień
cały rok
cały rok
zgodnie z terminarzem |
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe:
1) Poprawa frekwencji i wyników nauczania.
2) Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów.
3) Promocja szkoły.
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Oczekiwane |
Odpowiedzialny
|
Termin |
1. WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO |
1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.
2. Zapoznanie się
3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.
4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.
5. Kształtowanie postaw asertywnych.
6. Uczenie etycznego zachowania.
7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.
8. Pomoc materialna uczniom.
9. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej. |
- diagnoza potrzeb uczniów
- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby
- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego
- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych
- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości
- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy
- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły
|
-wychowawcy
pedagog szkolny, rodzice
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy, pedagog szkolny, ksiądz - katecheta
wychowawcy, pedagog szkolny
dyrektor, wychowawcy
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy, pedagog szkolny |
I półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ I ZAINTERESOWAŃ
|
1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.
2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.
3. Organizowanie wycieczek tematycznych.
4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach.
6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji
7. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz.
8. Organizacja konkursu szkolnego "Baby i babeczki wielkanocne". |
- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego
- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy, - uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły
- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy
- uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną, - uczeń potrafi dociekliwie poznawać
- uczeń czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy
- uczeń rozwija swoje umiejętności praktyczne, uczy się zdrowej rywalizacji.
|
nauczyciele
nauczyciele, opiekun SU
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
kwiecień |
3. WSPOMAGANIE ROZWOJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
|
1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.
2. Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.
3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.
4. Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych.
5. Umiejscowienie historii swojego regionu
6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury.
|
- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury
- uczeń umie korzystać
- uczeń bierze udział
- uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje
- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe
- uczeń bierze udział
|
nauczyciele
nauczyciele j. polskiego
nauczyciele historii i wiedzy o kulturze
nauczyciele
nauczyciele historii i wiedzy o kulturze
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
zgodnie
|
4. PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
|
1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach
2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.
3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
4. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie
5. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach, programach o tematyce zdrowotnej. Realizacja programu edukacyjnego „ARS, czyli jak dbać o miłość?”
6. Spotkanie
7. Przygotowanie do świadomego korzystania ze środków multimedialnych (internet, telewizja). Realizacja programu
8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. 9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa. |
- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu
- uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną
- uczeń rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku
- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie, aby dobrze przygotować się do macierzyństwa.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień, potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.
- uczeń potrafi przezwyciężać trudności dnia codziennego.
- uczeń poznaje konsekwencje nadużyć
- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy
- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa |
nauczyciele w-f
nauczyciel biologii, w-f
wychowawca, pedagog
pedagog szkolny, położna
pedagog szkolny, wychowawcy
pedagog szkolny,
pedagog szkolny
pedagog szkolny, Rejon PCK
pedagog szkolny, wychowawcy
|
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
cały rok
I półrocze
cały rok
II półrocze
|
5. KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH |
1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych.
2.Kontynuacja pracy koła ekologicznego.
3. Redagowanie gazetek ekologicznych, prowadzenie prelekcji.
4. Udział w konkursach, olimpiadach ekologicznych.
|
- uczeń uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji
- uczeń posiada wiedzę
- uczeń doskonali umiejętność formułowania myśli, refleksji na podstawie zdobytej wiedzy.
- uczeń poszerza wiedzę |
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciel biologii
nauczyciel biologii, Samorząd Uczniowski
nauczyciele biologii, geografii
|
cały rok
cały rok
cały rok
według terminów
|
6. MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO I OBOWIĄZKU NAUKI
|
1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych
- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej
- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły
- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji
-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia
2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami
3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.
4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.
5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości
6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas
7. Usprawiedliwianie nieobecności
8. Zwoływanie zespołów klasowych w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia.
9. Nagradzanie klas
|
Uczeń:
- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych
- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych
- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia
- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania
- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się
- uczeń widzi konsekwencje swoich nieobecności
- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy
- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności
- uczeń jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania
- jest motywowany do właściwej frekwencji |
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy, nauczyciele
nauczyciele
kierownik pnz
wychowawcy
wychowawcy, nauczyciele, pedagog szkolny
dyrektor |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec |
6. WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE
|
1. Włączanie młodzieży
- udział w akcjach charytatywnych
2. Współudział
- uaktualnianie informacji
- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego
- porządkowanie terenu wokół szkoły
- troska o ład
3. Rozwijanie samorządności:
- włączanie się
- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły
- organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów
- podejmowanie działań na rzecz środowiska
- prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji Samorządu Uczniowskiego
4. Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji poprzez prelekcje, warsztaty.
5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania
|
Uczeń:
- dostrzega potrzeby innych
- potrafi zadbać
- szanuje dobra materialne szkoły
- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych
- uczeń potrafi bezinteresownie pomagać
- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły
- uczeń potrafi nawiązywać właściwe relacje z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi brać odpowiedzialność za rodzinę |
wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
opiekun SU, wychowawcy
opiekun SU
pedagog szkolny, wychowawcy, psycholog
wychowawcy, pedagog szkolny |
grudzień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
7. TROSKA
|
1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego: - przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.
2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na przejawy niepożądanych zachowań
3. Zapoznanie uczniów
4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem: - ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć, - uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.
5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie
6. Zapoznanie uczniów klas
7. Udział młodzieży
8. Współpraca - badania przesiewowe - szczepienia ochronne.
9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.
10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.
|
- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
- zna sposoby postępowania
- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach
- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami
- zna zasady pracy
- pogłębia wiadomości
- ma zapewnioną opiekę medyczną
- uczy się podstawowych zasad żywienia
- rozumie korzyści płynące z dobrej kondycji fizycznej
- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny
|
nauczyciele dyżurni
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele, organizatorzy imprez
nauczyciel chemii, inspektor BHP
nauczyciel informatyki
K. Masternak
pedagog szkolny
nauczyciele przedmiotów zawodowych, biologii
nauczyciele wychowania fizycznego
pedagog szkolny, wychowawcy
|
cały rok
cały rok
wrzesień
cały rok
wrzesień
wrzesień
zgodnie
cały rok
wrzesień
cały rok
październik |
8. AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY |
1. Włączenie rodziców
2. Wdrażanie rodziców
3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą
4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych.
5. Zapoznanie rodziców
|
- rodzice dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań
- rodzice potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc
- rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze
- rodzice znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji
- rodzice wiedzą, z jakiej dodatkowej pomocy może skorzystać uczeń na terenie szkoły |
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, pedagog szkolny, psycholog, kurator
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy
|
|
9. PROMOCJA SZKOŁY
|
1. Upowszechnianie dorobku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.
2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
4.Organizacja „Dnia Otwartego” w szkole.
5. Przygotowanie obchodów 50-lecia szkoły
6. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
7. Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.
|
- znajomość szkoły - wizualizacja pracy szkoły
- popularyzacja szkoły - upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia
- upowszechnienie dorobku szkoły
- promocja dorobku szkoły
- szkoła współpracuje ze środowiskiem
- szkoła staje się atrakcyjnym dla uczniów miejscem kształcenia. - promocja szkoły
|
dyrektor
nauczyciele
M. Lipiec, zespół ds. promocji
zespół ds. promocji i obchodów 50-lecia szkoły
nauczyciele
nauczyciele |
cały rok
cały rok
maj
cały rok
cały rok
październik |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym