Plany pracy - archiwum

Plan pracy dydaktyczno- wychowaczej szkoły w rok szkolny 2014/2015

Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2014/2015 został opracowany w oparciu o:

  1. Statut Szkoły.
  2. Program Wychowawczy Szkoły.
  3. Szkolny Program Profilaktyki.
  4. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015 ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej.
  5. Zalecenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty dotyczące pracy Szkół w roku szkolnym 2014/2015.
  6. Wnioski wynikające z ewaluacji planu pracy szkoły w roku szk. 2013/2014.
  7. Uwagi i propozycje zadań dydaktycznych i wychowawczych zaproponowane przez Nauczycieli.

 

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2014/2015

 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku).

 Rok szkolny 2014/2015 trwa od 1 września 2014r. do 31 sierpnia 2015 r. i dzieli się na dwa półrocza:

I – od 1 września 2014r. do 16 stycznia 2015r.

II – od 19 stycznia 2015r. do 26 czerwca 2015r.

 

Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:

1.

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych

1 września 2014r.

2.

Zimowa przerwa świąteczna

22 grudnia - 31 grudnia 2014r.

3.

Ferie zimowe

16 lutego – 1 marca 2015r.

4.

Wiosenna przerwa świąteczna

2 kwietnia – 7 kwietnia 2015r.

5.

Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży

 

24 kwietnia 2015r.

6.

Egzamin maturalny

- część ustna

- część pisemna

 

4 – 29 maja 2015r.

początek 4 maja 2015r.

7.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia „stary egzamin”

- etap pisemny

- etap praktyczny

 

 

15 czerwca 2015r.

16 czerwca – 19 czerwca 2015r.

8.

 

Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie „nowy egzamin”

Sesja 1

Część pisemna:

Część praktyczna:

 

 

 

Sesja 2
Część pisemna:
Część praktyczna:

 

 

 

Sesja 3

Część pisemna:
Część praktyczna: 

 

 

styczeń-luty 2015r.

8 stycznia

15 stycznia ( w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja)

Od 9 stycznia do 27 lutego (w pozostałych kwalifikacjach)

maj – lipiec 2015r.

22 czerwca 2015r.

23 czerwca (w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja)

Od 25 maja do 6 lipca 2015r. (w pozostałych kwalifikacjach)
sierpień – październik 2015r.

8 września 2015r.

od 17 sierpnia do 16 października 2015r.

 

Na podstawie: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 października 2010 roku (Dz.U. z 2010r. Nr 186 poz. 1245), zmieniającego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 roku (Dz.U. z 2002r. Nr 46 poz.432 z późn. zm) w sprawie organizacji roku szkolnego,

Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym ustalił dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2014/2015:

 

 

 

 

 

 

 

13 października 2014r. /pon/

10 listopada 2014r. /pon/

2 stycznia 2015r. /pi/

5 stycznia 2015r. /pon/

5 czerwca 2015r. /pi/

22 czerwca 2015r. /pon/

 

9.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

26 czerwca 2015r.

10.

Ferie letnie

27 czerwca – 31 sierpnia 2015r.


STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY

Lp.

Typ szkoły / zawód

Klasa

Liczba oddziałów

Liczba uczniów

Wychowawca klasy

1.

 

4 – letnie TECHNIKUM

 

 

 

 

 

 

 

 

Zawód:

technik żywienia

i usług gastronomicznych

pierwsza

druga

trzecia

1

1

0,5

18

20

21

Agnieszka Brudkiewicz

Sławomir Sztaba

Jolanta Słota

 

 

Zawód:

technik żywienia
 i gospodarstwa domowego

 

czwarta

 

 

 

0,5

 

 

 

9

 

Marzena Mazur

 

 

Zawód:

technik inżynierii środowiska i melioracji

 

trzecia

czwarta

 

0,5

0,5

 

9

11

 

Jolanta Słota

Marzena Mazur

 

 

Zawód:

technik mechanizacji rolnictwa

pierwsza

druga

trzecia

czwarta

 

1

1

1

1

 

29

21

22

25

 

Bogusław Kowalcze

Piotr Mazur

Jarosław Gil

Krzysztof Masternak

 

 

 

SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ – PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI

Lp.

Imię i nazwisko nauczyciela

 

Przydział czynności podstawowych

Przydział czynności

dodatkowych

Opieka nad pracowniami

  1. 1.       

Anna Durlej

Dyrektor, 

N-l historii

 

historii

  1. 2.       

Maria Lipiec

Kierownik prakt. nauki zawodu

N-l przedmiotów zawodowych

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu przedmiotów zawodowych

matematyczno- fizyczna, zajęć prakt.

  1. 3.       

Teresa Adamczyk

N-l biologii, chemii

 

Kolo Ekologiczne

 

biologiczno – chemiczna

  1. 4.       

Ambroży Małgorzata

N-l fizyki

 

 

 

  1. 5.       

Agnieszka Brudkiewicz

N-l geografii

 

 

 

  1. 6.       

Artur Burdzy

N-l religii

 

 

 

  1. 7.       

Iwona Czosnek

N-l historii

 

 

 

  1. 8.       

ks. Damian Dziuba

N-l religii

 

 

religii

  1. 9.       

Jolanta Godzwon

N-l matematyki

 

 

 

  1. 10.   

Jarosław Gil

N-l przedmiotów zawodowych

 

 

zajęć praktycznych

  1. 11.   

Zofia Kania

N-l j . polskiego

 

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu przedmiotów humanistycznych

języka polskiego

  1. 12.   

Dorota Karaś

N-l  j. angielskiego

 

Koordynator projektu edukacyjnego UE

 

języka angielskiego

  1. 13.   

Bogusław Kowalcze

N-l przedmiotów zawodowych

 

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. warsztatu szkolnego

Inspektor BHP

elektrotechniki, zajęć prakt.

  1. 14.   

Michał Lalewicz

N-l wychowania fizycznego

 

Szkolne Koło Sportowe

hala sportowa

  1. 15.   

Joanna Łabuszewska-Motyka

Pedagog szkolny

 

Opiekun Samorządu Uczniowskiego

 

 

  1. 16.   

Krzysztof Masternak

N-l przedmiotów zawodowych

 

Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność”

maszyn, zajęć prakt.

  1. 17.   

Marzena Mazur

N-l matematyki

 

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych

matematyki

  1. 18.   

Piotr Mazur

N-l przedmiotów zawodowych

Nagłaśnianie uroczystości szkolnych

 

pojazdów, zajęć prakt.

  1. 19.   

Anna Myśliwiec

N-l  j. angielskiego

 

 

 

  1. 20.   

Beata Sadowska

N-l j . polskiego

 

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. ewaluacji

języka polskiego

  1. 21.   

Jolanta Słota

N-l  j. francuskiego

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. projektów edukacyjnych

 języka francuskiego

  1. 22.   

Elżbieta Sztaba

N-l przedmiotów zawodowych

 

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. promocji i organizacji obchodów 50 –lecia szkoły

ekonomiki

  1. 23.   

Sławomir Sztaba

 

N-l przedmiotów zawodowych

 

technologii gastronomicznej zajęć prakt.

  1. 24.   

Ewa Wołowiec

Bibliotekarz

 

Przewodnicząca nauczycielskiego zespołu ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników

biblioteka, czytelnia

  1. 25.   

Donata Wtorek

 

N-l przedmiotów zawodowych

 

inżynierii środowiska

  1. 26.   

Tadeusz Żmudziński

N-l przedmiotów zawodowych

Prezes Zarządu Ogniska ZNP

Społeczny Inspektor Pracy

podstaw żywienia

  1. 27.   

Andrzej Zapart

Kierownik internatu

 

 

  1. 28.   

Barbara Zdrojkowska

Wychowawca internatu

 

 

  1. 29.   

Dorota Zybała

Wychowawca internatu

 

 

 

ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ

Lp.

Imię i nazwisko nauczyciela

Przewodniczący

Skład zespołu

Zadania:

  1. 1.       

Klasowe Zespoły Nauczycielskie

Wychowawcy klas

Nauczyciele uczący w danym oddziale

Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału.

  1. 2.       

Zespół Przedmiotów Humanistycznych

Zofia Kania

Nauczyciele przedmiotów humanistycznych

Przeprowadzenie wieloaspektowej diagnozy z zakresu przedmiotów ogólnokształcących w klasach I-ych i wdrożenie wniosków do pracy z uczniami na cały cykl edukacyjny.

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków.

  1. 3.       

Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych

Marzena Mazur

Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych

Przeprowadzenie wieloaspektowej diagnozy z zakresu przedmiotów ogólnokształcących w klasach I-ych i wdrożenie wniosków do pracy z uczniami na cały cykl edukacyjny.

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków.

  1. 4.       

Zespół Przedmiotów Zawodowych

Maria Lipiec

Nauczyciele przedmiotów zawodowych

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków

  1. 5.       

Zespół ds. ewaluacji

Beata Sadowska

 

Jolanta Słota

Ewa Wołowiec

Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu i prezentacja wniosków na posiedzeniu rady pedagogicznej.

  1. 6.       

Zespół ds. promocji i organizacji obchodów 50 –lecia szkoły

Elżbieta Sztaba

 

 

Teresa Adamczyk

Zofia Kania

Maria Lipiec

Piotr Mazur

Sławomir Sztaba

Przygotowanie obchodów 50-lecia szkoły w październiku 2015r.

Opracowanie i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku.

  1. 7.       

Zespół ds. projektów edukacyjnych

Jolanta Słota

 

Dorota Karaś - koordynator

Agnieszka Brudkiewicz

Piotr Mazur

Anna Myśliwiec

Donata Wtorek

Tadeusz Żmudziński

Realizacja projektu edukacyjnego Współpracy Szkół (akcja 2 – Partnerstwa Strategiczne w sektorze Edukacji Szkolnej, KA2) z Programu UE Erasmus+

  1. 8.       

Zespół ds. warsztatu szkolnego

Bogusław Kowalcze

 

Jarosław Gil

Krzysztof Masternak

Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych

  1. 9.       

Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników

Ewa Wołowiec

Jolanta Godzwon

Iwona Czosnek

 

Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk.

 

 KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH

Lp.

Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Współodpowiedzialny

Termin

Nauczyciele pełniący

dyżur

  1. 1.       

Inauguracja roku szkolnego

Uroczystość szkolna

M. Mazur

K. Masternak

Sam. kl. IV

1września

2014

E. Wołowiec

  1. 2.       

Dzień Edukacji Narodowej

Uroczystość szkolna

J. Łabuszewska – Motyka, Staszowski Ośrodek Kultury

A. Brudkiewicz

B. Kowalcze

15 października 2014

T. Adamczyk

B. Sadowska

 

  1. 3.       

„Tydzień Chleba” i zdrowej żywności

Akcje propagujące

M. Lipiec
S. Sztaba

T. Żmudziński

 

 

  1. 4.       

Narodowe Święto Niepodległości

Uroczystość szkolna

Z. Kania

J. Słota

12 listopada 2014

A. Brudkiewicz

T. Żmudziński

  1. 5.       

Rekolekcje dla młodzieży

Nauki rekolekcyjne

ks. Proboszcz

ks. D. Dziuba

Wychowawcy klas

listopad

2014

Wychowawcy klas

  1. 6.       

„Karp wigilijny”- konkurs szkolny

Akcje propagujące

M. Lipiec

S. Sztaba

T. Żmudziński

grudzień
2014

 

  1. 7.       

Spotkanie Wigilijne

Uroczystość szkolna i klasowa

ks. D. Dziuba
ks. A. Burdzy

E. Wołowiec

grudzień
2014

J. Gil

K. Masternak

  1. 8.       

Studniówka

Uroczysta zabawa

M. Mazur
K. Masternak

Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych

styczeń

2015

 

  1. 9.       

Szkolne Dni Profilaktyki

Akcje profilaktyczne

Pedagog

T. Adamczyk

wych. klas

marzec
2015

 

  1. 10.   

Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych

Inscenizacja teatralna

Z. Kania

E. Sztaba

marzec
2015

B. Kowalcze

E. Wołowiec

  1. 11.   

Pierwszy Dzień Wiosny

 

Rozgrywki sportowe

M. Lalewicz

Nauczycielski zespół ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.

21 marca

2015

Wychowawcy klas

  1. 12.   

Pożegnanie uczniów klas IV- tych

Uroczystość szkolna

J. Słota

J. Gil

Samorządy kl. III

24 kwietnia

2015

D. Karaś

S. Sztaba

  1. 13.   

„Kuchnie świata” – prezentacja stołów narodowych

Akcja propagująca

M. Lipiec
S. Sztaba

T. Żmudziński

maj 2015

 

  1. 14.   

Dzień Otwarty Szkoły

Akcje promujące

M. Lipiec

E. Sztaba i zespół ds. promocji

 maj

2015

 

  1. 15.   

Uroczystość zakończenia roku szkolnego

Uroczystość szkolna

A. Brudkiewicz
B. Kowalcze

 

Samorządy kl. I

26 czerwca

2015

J. Godzwon

E. Sztaba

 

HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI

26 września 2014r. /pi/ 15:30 - Spotkanie z Rodzicami uczniów klas I i IV
Spotkania klasowe , organizacja pracy, wybór Rad Klasowych Rodziców, informacja o procedurach egzaminów zewnętrznych i przepisach prawa wewnątrzszkolnego.

7 listopada 2014r. /pi/ 15:30 – Spotkania klasowe
Spotkania klasowe, informacja o wynikach w nauce i zachowaniu uczniów, sprawy wychowawcze.

23 stycznia 2015r. /pi/ 15:30 - Spotkanie ogólnoszkolne i klasowe
1. Spotkanie ogólne – osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze w I półroczu.
2. Spotkania klasowe – informacje o indywidualnych wynikach w nauce, zachowaniu.

15 maja 2015r. /pi/ 15:00 16:00 - Spotkania klasowe

Informacje o indywidualnych wynikach w nauce i zachowaniu.

 

 PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2014/2015

Zadania priorytetowe:

1) Doskonalenie realizacji „nowej” podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.

2) Podniesienie jakości kształcenia w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki.

 

Lp

Zadanie

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Współodpo  - 

          wiedzialny

Termin

 

1.

ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY

1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły.

 

2. Przydział czynności dla nauczycieli.

 

3.Ułożenie tygodniowego planu lekcji.

 

4. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.

 

5.Opracowanie planu dydaktyczno –wychowawczego szkoły.

 

6. Opracowanie planów pracy:

- kierownika pnz,

- kierownika internatu,

- pedagoga,

- samorządu uczniowskiego.

 

7. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych .

 

8. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.

 

9. Prawidłowe
i terminowe prowadzenie dzienników lekcyjnych.

 

10. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych.

 

 

11. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły.

dyrektor

 

 

dyrektor

 

 

kierownik pnz

 

 

dyrektor

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

kierownik pnz,

kierownik internatu,

pedagog szkolny,

opiekun SU

 

 

dyrektor

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Sztaba

 

 

kierownik pnz

kierownik internatu

 

pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

dyrektor,

kierownik pnz

 

 

dyrektor

 

 

sierpień

 

 

sierpień

 

 

sierpień

 

 

wrzesień

 

 

wrzesień

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

2.

 

PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH

 

 

1. Szczegółowe
i systematyczne informowanie uczniów
i Rodziców o wymogach egzaminu maturalnego,  egzaminu potwierdzającego kwalifikacje  zawodowe oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie.

 

2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji
o przystąpieniu do egzaminów.

 

3. Rzetelna realizacja podstaw programowych przez nauczycieli.

 

4. Dostosowanie treści nauczania do wymagań egzaminacyjnych.

 

5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .

 

6. Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas   IV-ych.

 

7. Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.

 

8.Organizacja zajęć praktycznych
z uwzględnieniem wymagań egzaminacyjnych .

 

9. Zorganizowanie zajęć wyrównawczych
z matematyki dla uczniów klas I-ych.

 

10. Zorganizowanie zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klas IV-ych.

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów maturalnych

 

nauczyciele przedmiotów maturalnych

 

nauczyciele przedmiotów zawodowych

 

 

nauczyciele matematyki

 

 

 

nauczyciel matematyki

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rodzice

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

wychowawcy klas IV-ych

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

listopad

 

 

 

styczeń

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

październik-kwiecień

 

 

3.

 

PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

 

1. Motywowanie
i przygotowanie uczniów
do aktywnego uczestnictwa w olimpiadach, konkursach, zawodach:

 

- Olimpiada Wiedzy
i Umiejętności Rolniczych,

 

- Olimpiada Wiedzy
o Żywieniu i Żywności,

 

- Konkurs o Ergonomii
i BHP w Rolnictwie,

 

- Konkurs „Wiedzy
o Bezpieczeństwie, Ratownictwie i Obronie Cywilnej”,

 

- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych,

 

- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia,

 

- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny,

 

- udział w innych konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.

 

2. Poszerzanie wiadomości
i umiejętności uczniów poprzez udział
w wycieczkach.

 

3. Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.

 

4. Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów
– kół przedmiotowych
i zainteresowań.

 

5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.

 

6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze.

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

n-le przedmiotów zawodowych

 

S. Sztaba

 

 

K. Masternak

 

 

B. Kowalcze

 

 

 

 

K. Masternak

 

 

J. Łabuszewska - Motyka

 

P. Mazur

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele – organizatorzy wycieczek

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

bibliotekarz

 

 

 

 

 

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

wychowawcy

 

według terminarza olimpiad, konkursów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

4.

 

PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE

 

1. Przeprowadzenie wieloaspektowej diagnozy z zakresu przedmiotów ogólnokształcących w klasach I-ych i wdrożenie wniosków do pracy z uczniami na cały cykl edukacyjny.

 

2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych.

 

3. Ścisła współpraca
z rodzicami uczniów mających problemy
w nauce, wymiana informacji o postępach
w nauce i frekwencji.

 

4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.

 

5. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.

 

 

Nauczyciele przedmiotów

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

dyrektor

 

Wychowawcy klas I-ych

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

nauczyciele, pedagog szkolny

 

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

wrzesień - październik

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

5.

PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.

 

2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli:

- zmiany w planowaniu
i organizacji zajęć dydaktycznych, dostosowanie do wymagań egzaminacyjnych,

- wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych  arkuszy egzaminacyjnych,

- redagowanie arkuszy własnych,

- systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.

 

3. Praca nauczycieli
w charakterze egzaminatorów zewnętrznych, zdobywanie
i wymiana doświadczeń.

 

4.Udział nauczycieli
w kursach doskonalących, warsztatach, wzbogacanie warsztatu pracy.

 

5.Współpraca
z Instytutami naukowo – badawczymi, uczelniami, instytucjami doskonalenia nauczycieli celem poszerzania doświadczeń, aktualizacji wiedzy zawodowej.

 

6. Realizacja projektu edukacyjnego Współpracy Szkół (akcja 2 – Partnerstwa Strategiczne w sektorze Edukacji Szkolnej, KA2) z Programu UE Erasmus+ celem tworzenia nowych możliwości poszerzania wiedzy uczniów.

 

7.Podjęcie działań organizacyjnych w celu wprowadzenia dziennika elektronicznego. Efekt wprowadzenia – usprawnienie pracy szkoły, szybka wymiana informacji z rodzicami o wynikach nauczania, nieobecnościach ucznia na lekcjach, problemach wychowawczych.

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

dyrektor

kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

 

Zespół ds. realizacji projektów edukacyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor

dyrektor

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OKE

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

według terminarza

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II półrocze

 

6.

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
I ZAWODOWEGO

 

1.Opracowanie
i zatwierdzenie programów nauczania kształcenia ogólnego i zawodowego
do klas I.

 

2.Opracowanie i wdrożenie treści kształcenia zgodnych z nową podstawą programową.

 

3.Udział nauczycieli
w szkoleniach prowadzonych przez
OKE Łódź odnośnie formuły egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie
od 2013r.

 

4.Udział nauczycieli
w szkoleniach odnośnie formuły egzaminu maturalnego od 2015r.

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów zawodowych

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących

 

rada pedagogiczna

dyrektor

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

OKE Łódź

 

 

 

 

 

 

 

OKE Łódź,

Instytucje szkolące

 

wrzesień

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

zgodnie z terminarzem

 

 PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ

Zadania priorytetowe:

1) Poprawa frekwencji i wyników nauczania.

2) Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów.

3) Promocja szkoły.

Obszary działań wychowawczych

Zadania i sposoby ich realizacji

Oczekiwane
efekty pracy wychowawczej

Odpowiedzialny

 

Termin      

 

1.

WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO

1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.

 

2. Zapoznanie się
z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.

 

3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.

 

4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.

 

5. Kształtowanie postaw asertywnych.

 

 

6. Uczenie etycznego zachowania.

 

 

7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.

 

8. Pomoc materialna uczniom.

 

9. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej.

- diagnoza potrzeb uczniów

 

- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby

 

 

- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego

 

- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem

 

- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych
i zagrażających

 

- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych                w życiu rodziny wartości

 

- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy

 

 

- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły

 

-wychowawcy

 

 

pedagog szkolny,

rodzice

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny,

ksiądz - katecheta

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

dyrektor,

wychowawcy

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

I półrocze

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ I  ZAINTERESOWAŃ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.

 

 

2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział         

w dodatkowych zajęciach.

 

3. Organizowanie wycieczek tematycznych.

 

4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.

 

5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach                i konkursach.

 

6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji
z różnych źródeł.

 

 

7. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz.

 

 

8. Organizacja konkursu szkolnego "Baby i babeczki wielkanocne".

 

- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego

 

- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy,

- uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły

 

 

- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne

 

- uczeń rozbudza                         i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy

 

- uczeń potrafi korelować                        i grupować wiadomości                 z różnych przedmiotów

 

- uczeń rozbudza                         i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną,

- uczeń potrafi dociekliwie poznawać

 

- uczeń czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy

 

- uczeń rozwija swoje umiejętności praktyczne, uczy się zdrowej rywalizacji.

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele,

opiekun SU

 

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

kwiecień

 

3.

WSPOMAGANIE ROZWOJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
W KULTURZE

 

 

1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.

 

 

2. Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.

 

 

3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.

 

4. Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych.

 

5. Umiejscowienie historii swojego regionu
w ogólnopolskim kontekście.

 

6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury.

 

 

- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury

 

- uczeń umie korzystać
ze źródeł umożliwiających samokształcenie

 

 

- uczeń bierze udział
w kulturalnych wystawach, imprezach kulturalnych

 

- uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje

 

 

 

 

- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe

 

 

 

- uczeń bierze udział
w imprezach kulturalnych

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele                  j. polskiego

 

 

 

nauczyciele historii i wiedzy o kulturze

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

nauczyciele historii i wiedzy o kulturze

 

 

 

nauczyciele

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

zgodnie
z terminarzem imprez

 

 

4.

PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach
 i imprezach sportowych.

 

 

2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.

 

 

3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.

 

4. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie
w kontekście przyszłego macierzyństwa.

 

5. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach, programach o tematyce zdrowotnej. Realizacja programu edukacyjnego „ARS, czyli jak dbać o miłość?”

 

6. Spotkanie
z pracownikiem PP-P                       na temat radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami.

 

7. Przygotowanie do świadomego korzystania ze środków multimedialnych (internet, telewizja). Realizacja programu
„Wyloguj się do życia”.

 

8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa.

 

-  uczeń zna korzyści płynące  z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu

 

- uczeń rozumie potrzebę      i zna zasady dbania                  o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną

 

- uczeń rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku

 

- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie, aby dobrze przygotować się do macierzyństwa.

 

- uczeń zna konsekwencje uzależnień, potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.

 

 

 

 

 

- uczeń potrafi przezwyciężać trudności dnia codziennego.

 

 

 

- uczeń poznaje konsekwencje nadużyć
w sieci internetowej.

 

 

 

 

- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy

 

- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa

 

nauczyciele w-f

 

 

 

 

nauczyciel biologii, w-f

 

 

 

wychowawca, pedagog

 

pedagog szkolny, położna

 

 

 

pedagog szkolny, wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

pedagog szkolny,

 

 

 

 

 

pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

pedagog szkolny,

Rejon PCK

 

pedagog szkolny,

wychowawcy

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

I półrocze

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

 

 

5.

KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH

 

1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych.

 

 

2.Kontynuacja pracy koła ekologicznego.

 

 

3. Redagowanie gazetek ekologicznych, prowadzenie prelekcji.

 

 

 

4. Udział w konkursach, olimpiadach ekologicznych.

 

 

 

 

 

 

- uczeń uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji
i turystyki.

 

- uczeń posiada wiedzę
na temat działań ekologicznych.

 

- uczeń doskonali umiejętność formułowania myśli, refleksji na podstawie zdobytej wiedzy.

 

- uczeń poszerza wiedzę
 z zakresu ochrony środowiska i dziedzin pokrewnych.

 

nauczyciele, wychowawcy

 

 

 

nauczyciel biologii

 

 

 

nauczyciel biologii,

Samorząd Uczniowski

 

 

 

nauczyciele biologii, geografii

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

według terminów

 

 

 

 

 

6.

MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO I OBOWIĄZKU  NAUKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych

 

- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej

 

- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły

 

 

- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji

 

-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia

 

2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami

 

3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.

 

4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.

 

 5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości
 z lekcji, na których byli nieobecni.

 

6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas
i uczniów.

 

7. Usprawiedliwianie  nieobecności
w terminach określonych
w Statucie Szkoły.

 

8. Zwoływanie zespołów klasowych w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia.

 

9. Nagradzanie klas 
i uczniów wyróżniających się dobrą frekwencją

 

 

Uczeń:

 

 

 

- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych

 

- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia

 

 

 

- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania

 

 

- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się

 

- uczeń widzi konsekwencje swoich nieobecności

 

 

- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy

 

 

 

 

 

- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności

 

 

- uczeń jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania

 

 

 

- jest motywowany do właściwej frekwencji

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

wychowawcy,

nauczyciele, pedagog szkolny

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

styczeń,

czerwiec

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

styczeń,

czerwiec

 

6.

WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE
I SPOŁECZEŃSTWIE

 

 

 

1. Włączanie młodzieży
w organizację pomocy innym osobom

 

- udział w akcjach charytatywnych

 

 

 

2. Współudział
w tworzeniu wnętrza
i otoczenia szkoły:

 

- uaktualnianie informacji
w gablotach

 

- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego

 

- porządkowanie terenu wokół szkoły

 

- troska o ład
w pracowniach
 i innych pomieszczeniach szkolnych

 

3. Rozwijanie samorządności:

 

- włączanie się
w organizację imprez

 

- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły

 

- organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów
z trudnościami w nauce

 

- podejmowanie działań na rzecz środowiska

 

 

- prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji Samorządu Uczniowskiego

 

4. Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji  poprzez prelekcje, warsztaty.

 

5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania
w rodzinie.

 

 

Uczeń:

 

 

 

- dostrzega potrzeby innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- potrafi zadbać
o estetyczny wystrój pomieszczeń

 

 

 

 

 

 

- szanuje dobra materialne szkoły

 

 

 

 

 

 

- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych

 

 

 

- uczeń potrafi bezinteresownie pomagać

 

 

 

 

- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły

 

 

- uczeń potrafi nawiązywać właściwe relacje z drugim człowiekiem

 

 

- uczeń potrafi brać odpowiedzialność za rodzinę

 

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

 

 

opiekun SU,

wychowawcy

 

 

 

 

opiekun SU

 

 

 

pedagog szkolny,

wychowawcy,

psycholog

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

 

 

 

grudzień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

7.

TROSKA
O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW

 

 

1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego:

- przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.

 

2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na przejawy niepożądanych  zachowań
i postaw uczniów.

 

3. Zapoznanie uczniów
 z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy na zajęciach praktycznych i na lekcjach.

 

4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem:

- ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć,

- uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.

 

5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie
z konsekwencjami ich użycia.

 

6. Zapoznanie uczniów klas
I-ych  z zasadami pracy
z komputerem.

 

7.  Udział młodzieży
w „Konkursie Wiedzy
o Ergonomii i BHP
w Rolnictwie”.

 

8. Współpraca
z Ośrodkiem Zdrowia
w Koniemłotach

- badania przesiewowe
i bilansowe

- szczepienia ochronne.

 

9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.

 

10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
i w ramach sportowych zajęć pozalekcyjnych.

 

11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.

 

 

- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
w niewłaściwym obuwiu, używania wulgaryzmów

 

- zna sposoby postępowania
w sytuacjach  niebezpiecznych dla zdrowia,

 

 

 

 

 

 

 

- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami

 

 

 

 

- zna zasady pracy
z komputerem

 

 

- pogłębia wiadomości
i umiejętności z zakresu BHP

 

 

- ma zapewnioną opiekę medyczną

 

 

 

 

 

- uczy się podstawowych zasad żywienia

 

 

 

 

 

 

- rozumie korzyści płynące z dobrej kondycji fizycznej

 

 

 

 

 

- uczy się asertywności,  czuje się bezpieczny

 

 

 

 

 

nauczyciele dyżurni

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

 

 

 

nauczyciele,

organizatorzy imprez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciel chemii, inspektor BHP

 

 

 

 

nauczyciel informatyki

 

 

K. Masternak

 

 

 

 

pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów zawodowych, biologii

 

 

 

 

nauczyciele wychowania fizycznego

 

 

 

 

pedagog szkolny,

wychowawcy

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

zgodnie
z terminarzem

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

październik

 

8.

AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY
W PROCESIE WYCHOWAWCZYM

 

1. Włączenie rodziców
w życie klasy poprzez ich udział w uroczystościach szkolnych.

 

2. Wdrażanie rodziców
w mechanizmy rodzące patologiczne zachowania młodzieży poprzez udział
w prelekcjach z udziałem specjalistów.

 

3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą
a rodzicami.

 

4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych.

 

5. Zapoznanie rodziców
z procesem organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.

 

 

- rodzice dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań

 

- rodzice potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc

 

 

- rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze

 

 

 

- rodzice znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji

 

 

 

- rodzice wiedzą, z jakiej dodatkowej pomocy może skorzystać uczeń na terenie szkoły

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny,

psycholog,

kurator

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

9.

PROMOCJA SZKOŁY

 

 

1. Upowszechnianie dorobku szkoły -  prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.

 

2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
z udziałem Gości.

 

4.Organizacja „Dnia Otwartego” w szkole.

 

5. Przygotowanie obchodów 50-lecia szkoły

 

6. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.

 

7. Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.

 

 

 

 

- znajomość szkoły
w szerokim środowisku,
jej zasobów i dorobku,

- wizualizacja pracy szkoły

 

 

- popularyzacja szkoły
w środowisku,

- upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia

 

- upowszechnienie dorobku szkoły

 

- promocja dorobku szkoły

 

 

- szkoła współpracuje ze środowiskiem

 

- szkoła staje się atrakcyjnym dla uczniów miejscem kształcenia.

- promocja szkoły
i regionu.

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

M. Lipiec, zespół ds. promocji

 

zespół ds. promocji i obchodów 50-lecia szkoły

 

 

 

nauczyciele

 

 

nauczyciele

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

maj

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

październik

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 listopada 2014 14:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Durlej
Ilość wyświetleń: 1795
06 listopada 2014 15:07 (Anna Durlej) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 listopada 2014 15:06 (Anna Durlej) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 listopada 2014 14:49 (Anna Durlej) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)