Plan Pracy opiekuńczo – wychowawczej na rok szkolny 2014/2015 został opracowany w oparciu o:
CHARAKTERYSTYKA INTERNATU
Internat jest placówką opiekuńczo- wychowawczą przeznaczoną dla uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym. Internat zapewnia wychowankom opiekę pedagogiczno – wychowawczą oraz zakwaterowanie i wyżywienie. Stwarza godne warunki do nauki, rozwijania zainteresowań i uczestnictwa w życiu kulturalnym. Przewiduje się, że w roku szk. 2014/2015 w okresie jesienno – zimowym w internacie zamieszka 76 wychowanków. Liczbowo dominuje grupa chłopców i grupa młodzieży z klas pierwszych i drugich.
Kadrę pedagogiczną stanowią :
Kierownik – mgr Andrzej Zapart
Wychowawca – lic. Dorota Zybała – opiekun grupy dziewcząt
Wychowawca – mgr Barbara Zdrojkowska – opiekun grupy chłopców
oraz nauczyciele, uzupełniający w internacie godziny do szkolnego etatu:
mgr Agnieszka Brudkiewicz – nauczyciel geografii i wychowania fizycznego
mgr inż. Teresa Adamczyk – nauczyciel biologii i chemii
mgr Zofia Kania – nauczyciel języka polskiego
Personel administracyjno – obsługowy stanowią:
intendent - magazynier
opiekun nocny
kucharka
pomoce kuchenne
Internat dysponuje 76 miejscami dla uczniów naszej szkoły, w części mieszkalnej znajduje się 26 pokoi. Inne pomieszczenia to pokój wychowawców, pokój komputerowy, świetlica, pomieszczenia socjalne dla uczniów, łazienki. Baza internatu to także jadalnia i kuchnia
z zapleczem magazynowym i socjalnym.
CELE PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZEJ INTERNATU
TREŚCI
Organizacja życia w internacie
ZAŁOŻENIA PLANU PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ INTERNATU
1. Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej został opracowany na potrzeby Internatu i obejmuje:
2. Działania realizowane w ramach Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu dotyczą nie tylko kadry pedagogicznej Internatu ale także osób odpowiedzialnych za młodzież tj. rodziców lub prawnych opiekunów oraz nauczycieli.
3. Osobą bezpośrednio nadzorującą realizację Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej jest Kierownik Internatu.
4. Plan Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu jest odzwierciedleniem potrzeb wychowanka placówki.
5. Poszczególne elementy Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu mogą ulegać modyfikacji.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
Obszar oddziaływań wychowawczych
|
Zadania i sposoby realizacji |
Oczekiwany wizerunek wychowanka |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
Organizacja życia |
|
Zna swoje prawa
Dba za porządek w pokojach
Utrzymuje czystość
Wie, że odpowiada za to, co użytkuje
Kontroluje swoje otoczenie
Jest gospodarzem swojej przestrzeni
Wychowawca poznaje ucznia
Współdecyduje
|
Kierownik wychowawcy
Kierownik, wychowawcy
|
Wrzesień
Wrzesień
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny
|
Upowszechnianie zasad kultury osobistej i dobreg wychowania |
|
Czuje się coraz bardziej zintegrowany
Pozbywa się barier komunikacyjnych
Zna zasady dobrego wychowania
|
Wychowawcy
|
Cały rok szkolny
|
Właściwa organizacja nauki własnej |
- uświadamianie celu i dobór właściwych metod uczenia się, - kreowanie własnych osiągnięć - przezwyciężanie swoich słabości tj. strach, trema, nieśmiałość, - umiejętność zaciekawienia swoimi zainteresowaniami.
|
Zna zasady zachowania się podczas nauki
Kontrola realizacji obowiązku szkolnego
|
Wychowawcy
Wychowawcy
|
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny
|
Właściwa organizacja czasu wolnego wychowanka |
|
Jest świadomy potrzeby kultywowania tradycji i jej odpowiedniej oprawy
|
Kierownik, wychowawcy
D. Zybała
Z. Kania
B. Zdrojkowska
T. Adamczyk
B. Zdrojkowska
T. Adamczyk
A. Brudkiewicz
T. Adamczyk A. Zapart B. Zdrojkowska
Z. Kania
B. Zdrojkowska
B. Zdrojkowska
A. Zapart
D. Zybała
|
Przez cały rok
Wrzesień
Październik
Październik
Październik
Listopad
Listopad
Grudzień
Grudzień
Styczeń
Luty
Luty
Marzec
Marzec
Kwiecień
Na bieżąco
|
Przygotowanie do życia społecznego |
|
Dobrze się czuje w grupie internackiej
Umie się zachować
|
Wychowawcy
|
Na bieżąco
|
Profilaktyka uzależnień |
|
Rozmowy indywidualne
Zajęcia wychowawcze. gazetki ścienne
|
Wychowawcy internatu
|
Cały rok szkolny
|
Wychowanie do pełnienia podstawowych funkcji i ról społecznych |
|
Rozumienie mechanizmów procesu grupowego
Umie wykorzystywać umiejętności
Zna bariery
Zna sposoby wpływające na reakcje i czynniki
Wspomaganie wychowanków
Umie żyć
|
Wychowawcy
Wychowawcy
|
Cały rok szkolny
Przez cały rok
|
Promocja zdrowia psychicznego |
|
Wie jak dbać
Zna sposoby dbania o swoją higienę osobistą
Zna korzyści wynikające
Zna wpływ ruchu na umysł i ciało
|
Wychowawcy
Wychowawcy
|
Przez cały rok
Przez cały rok
|
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym