Plany pracy - archiwum

Plan Pracy opiekuńczo – wychowawczej internatu na rok szkolny 2014/2015

Plan Pracy opiekuńczo – wychowawczej na rok szkolny 2014/2015 został opracowany w oparciu o:

  1. Statut Szkoły.
  2. Program Wychowawczy Szkoły.
  3. Regulamin Internatu i Rozkład dnia.
  4. Uwagi i propozycja zadań opiekuńczo – wychowawczych zaproponowanych przez wychowawców internatu.
  5. Uwagi rodziców dotyczące oddziaływań wychowawczych i pracy opiekuńczej.

 CHARAKTERYSTYKA INTERNATU

Internat jest placówką opiekuńczo- wychowawczą przeznaczoną dla uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym. Internat zapewnia wychowankom opiekę pedagogiczno – wychowawczą oraz zakwaterowanie i wyżywienie. Stwarza godne warunki do nauki, rozwijania zainteresowań i uczestnictwa w życiu kulturalnym. Przewiduje się, że w roku szk. 2014/2015 w okresie jesienno – zimowym w internacie zamieszka 76 wychowanków. Liczbowo dominuje grupa chłopców i grupa młodzieży z klas pierwszych i drugich.

 

Kadrę pedagogiczną stanowią :

Kierownik – mgr Andrzej Zapart

Wychowawca – lic. Dorota Zybała – opiekun grupy dziewcząt

Wychowawca – mgr Barbara Zdrojkowska – opiekun grupy chłopców

oraz nauczyciele, uzupełniający w internacie godziny do szkolnego etatu:

mgr Agnieszka Brudkiewicz – nauczyciel geografii i wychowania fizycznego

mgr inż. Teresa Adamczyk – nauczyciel biologii i chemii

mgr Zofia Kania – nauczyciel języka polskiego

 

Personel administracyjno – obsługowy stanowią:

intendent - magazynier

opiekun nocny

kucharka

pomoce kuchenne

 

Internat dysponuje 76 miejscami dla uczniów naszej szkoły, w części mieszkalnej znajduje się 26 pokoi. Inne pomieszczenia to pokój wychowawców, pokój komputerowy, świetlica, pomieszczenia socjalne dla uczniów, łazienki. Baza internatu to także jadalnia i kuchnia
z zapleczem magazynowym i socjalnym.

CELE PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZEJ INTERNATU

  1. Ukształtowanie wizerunku wychowanka, który wykorzystując w pełni swoje możliwości, intelekt, emocje i umiejętności społeczne prawidłowo funkcjonuje we wszystkich dziedzinach życia.
  2. Ochrona wychowanków przed zagrożeniami codziennego życia.
  3. Reagowanie na pojawiające się zagrożenia.
  4. Pomoc w rozwijaniu zdolności do samokontroli, samoobserwacji.
  5. Osłabienie czynników ryzyka przez dostarczenie adekwatnych informacji na temat skutków zachowań ryzykownych.
  6. Umacnianie pozytywnych postaw i pożądanych działań wśród młodzieży.
  7. Wdrażanie wychowanków do wspólnej odpowiedzialności za ład i porządek w Internacie oraz w najbliższym otoczeniu.
  8. Pomoc w rozwijaniu zainteresowań i hobby wychowanka.

TREŚCI

  1. Organizacja życia w internacie.
  2. Upowszechnianie zasad kultury osobistej i dobrego wychowania.
  3. Właściwa organizacja nauki własnej.
  4. Właściwa organizacja czasu wolnego wychowanka.
  5. Przygotowanie do życia społecznego i rodzinnego.
  6. Profilaktyka uzależnień.
  7. Wychowanie do pełnienia podstawowych funkcji i ról społecznych.
  8. Promocja zdrowia psychicznego i fizycznego.

Organizacja życia w internacie

  1. Wychowanie zdrowotne i działania zdrowotne.
  2. Profilaktyka zachowań ryzykownych.
  3. Wychowanie do pełnienia podstawowych funkcji i ról społecznych.
  4. Modelowanie pozytywnych wzorców zachowań.
  5. Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich.
  6. Edukacja i wychowanie w warunkach zmian społecznych.
  7. Troska o wyniki osiągane w procesie dydaktycznym i rozwój intelektualny wychowanka.
  8. Edukacja medialna.
  9. Kultura czasu wolnego.
  10. Elementy orientacji zawodowej.

 

ZAŁOŻENIA PLANU PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ INTERNATU

1. Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej został opracowany na potrzeby Internatu i obejmuje:

  • Zadania organizacyjne i ogólno - wychowawcze.
  • Indywidualną opiekę psychologiczno- pedagogiczną
  • Profilaktykę wychowawczą.

2. Działania realizowane w ramach Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu dotyczą nie tylko kadry pedagogicznej Internatu ale także osób odpowiedzialnych za młodzież tj. rodziców lub prawnych opiekunów oraz nauczycieli.

3. Osobą bezpośrednio nadzorującą realizację Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej jest Kierownik Internatu.

4. Plan Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu jest odzwierciedleniem potrzeb wychowanka placówki.

5. Poszczególne elementy Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu mogą ulegać modyfikacji.


ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

Obszar oddziaływań wychowawczych

 

Zadania i sposoby  realizacji

Oczekiwany wizerunek wychowanka

Odpowiedzialni

Termin realizacji

Organizacja życia
w internacie

  1. 1.   Zakwaterowanie młodzieży przyjętej do Internatu.

 

  1. 2.   Zapoznanie wychowanków z regulaminem internatu, przepisami BHP oraz
    z przepisami przeciwpożarowymi, wskazanie dróg ewakuacyjnych i urządzeń gaśniczych.

 

  1. 3.   Szczegółowe omówienie regulaminu Internatu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na prawa i obowiązki wychowanka.

 

  1. 4.   Wdrażanie wychowanków do wspólnej odpowiedzialności za ład i porządek
    w pokojach oraz pomieszczeniach wspólnego użytkowania:

 

  • Okresowa kontrola estetyki i czystości pokoi mieszkalnych.

 

  • Osobista odpowiedzialność wychowanków za poniesione szkody.

 

  • Zgłaszanie wszelkich usterek na bieżąco do wychowawców i wpis do zeszytu usterek.

 

  1. 5.   Stałe diagnozowanie środowiska wychowawczego wychowanków:

 

  • Systematyczne kontakty z rodzicami (prawnymi opiekunami) wychowanków.

 

  • Obserwacja zachowań młodzieży.

 

  • Współpraca z wychowankami.

 

  1. 6.   Poznanie osobowości, zainteresowań
    i sytuacji materialno- bytowej wychowanków:

 

  • indywidualne rozmowy z wychowankiem i rodzicem.

 

  • wywiad, założenie karty spostrzeżeń

 

  1. 7.   Zaspokajanie potrzeb wychowanków poprzez niesienie różnorakiej pomocy dydaktyczno - wychowawczej wychowawców internatu.
  1. 8.   Wdrażanie do dyscypliny
    i odpowiedzialności za swoje czyny
    i zachowanie poprzez rozwijanie postawy współgospodarza Internatu współtworzenie jadłospisu.

 

 

 

Zna swoje prawa
i obowiązki

 

 

 

 

Dba za porządek w pokojach

 

 

Utrzymuje czystość

 

 

 

Wie, że odpowiada za to, co użytkuje

 

Kontroluje swoje otoczenie

 

Jest gospodarzem swojej przestrzeni

 

 

Wychowawca poznaje ucznia
i coraz lepiej wie, jak mądrze oddziaływać

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Współdecyduje
o życiu codziennym

 

 

Kierownik wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik, wychowawcy

 

 

Wrzesień

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Upowszechnianie zasad kultury osobistej i dobreg wychowania

  1. 1.   Modelowanie pozytywnych wzorców zachowań i postaw właściwych dla człowieka kulturalnego. Zwracanie uwagi na kulturę bycia w codziennym życiu, stosowania form grzecznościowych
    w stosunku do współmieszkańców
     i pracowników Internatu.

 

  • Propagowanie zasad sztuki życia.

 

  • Wdrażanie do utrzymywania ładu
    i porządku w swoim najbliższym otoczeniu.

 

  • Propagowanie tolerancyjnych zachowań w stosunku do odmienności uczenie poszanowania mienia i innych osób.

 

  • Przypomnienie zasad zachowania uczestnikom różnego rodzaju imprez kulturalnych w internacie i poza nim.

 

  1. 2.   Wdrażanie do przestrzegania norm społecznych.

 

  • bezpośrednia i natychmiastowa reakcja na niewłaściwe zachowanie wychowanka( plotkowanie, używanie wulgaryzmów, ignorowanie potrzeb i praw innych, agresja, kłamstwo.)

 

  • Zachowanie ciszy i spokoju, szczególnie w godzinach nauki własnej i ciszy nocnej.

 

  1. 3.   Zwracanie uwagi na przestrzeganie norm współżycia społecznego poprzez dbałość
    o kulturę osobistą, uczciwość, pomoc słabszym i potrzebującym.

 

  1. 4.   Wpajanie zasad kulturalnego zachowywania się w różnych sytuacjach życiowych.
  • zajęcia grupowe,
  • rozmowy indywidualne,
  • uczenie nawyków kulturalnego zachowania.

Czuje się coraz bardziej zintegrowany
z grupą

 

 

 

 

 

Pozbywa się barier komunikacyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zna zasady dobrego wychowania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Właściwa organizacja nauki własnej

  1. 1.   Rozwijanie potrzeby samokształcenia
    i rozwoju intelektualnego.

 

  • Prawidłowa organizacja nauki własnej (zapoznanie nowych podopiecznych
    z zasadami „nauki własnej”).

 

  • Poznanie zasad higieny pracy umysłowej.
  • Zwiększenie udziału wychowanków
    w samodzielnym rozwiązywaniu problemów poprzez formy pracy
    w grupach:

-        uświadamianie celu i dobór właściwych metod uczenia się,

-        kreowanie własnych osiągnięć
i sukcesów,

-        przezwyciężanie swoich słabości tj. strach, trema, nieśmiałość,

-        umiejętność zaciekawienia swoimi zainteresowaniami.

 

  1. 2.       Stałe kontrolowanie frekwencji szkolnej
    i wyników nauczania wychowanków.

 

  • Bieżąca analiza osiągnięć edukacyjnych młodzieży oraz frekwencji na zajęciach szkolnych.

 

  • Udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce w celu odniesienia sukcesów na miarę ich możliwości, poprzez zorganizowanie min. pomocy koleżeńskiej.

 

  • Wspieranie zachowań samowychowawczych, umożliwiających tworzenie własnych systemów: uczenia się, organizacji czasu wolnego, pracy.

 

  • Motywowanie do pracy na wysokim poziomie.

 

  • Zachęcanie do wykorzystywania wiedzy
    z różnych źródeł informacji.

 

  • Organizowanie zajęć dotyczących samooceny własnego zachowania,sukcesów i niepowodzeń.

Zna zasady zachowania się podczas nauki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontrola realizacji obowiązku szkolnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Właściwa organizacja czasu wolnego wychowanka

  1. 1.   Organizacja ogniska i dyskotek integrujących połączonych piknikiem na świeżym powietrzu, uroczyste przyjęcie nowych wychowanków.

 

  1. 2.   Wieczór zabaw poświęcony z obchodami dnia chłopaka przygotowane przez dziewczęta.

 

  1. 3.   Program poetycko – muzyczny pt. „Barwy jesieni” powiązany z konkursem plastycznym pt. „Jesienne dekoracje”.

 

  1. 4.   Konkurs – „Wiem co jem”

 

  1. 5.   Program poznajemy ciekawe miejsca swoich małych ojczyzn (prezentacja multimedialna + konkurs).

 

  1. 6.   Program poetycko – muzyczny Zaduszki.

 

  1. 7.   Wyjazd do kina  na film - Miasto 44

 

  1. 8.   Spotkanie z Policją  temat
     „ Odpowiedzialny kierowca – obowiązki
    i kary”

 

  1. 9.       Uroczysty wigilijny program artystyczny.

 

  1. 10.    Konkurs – humanista internatu.

 

  1. 11.    Turniej Wiedzy o Kulturze (część pisemna i ustna finał).

 

  1. 12.    Bal karnawałowo – walentynkowy

 

  1. 13.    Dzień mieszkańca internatu.

 

  1. 14.    Wieczór niespodzianek z okazji Dnia Kobiet.

 

  1. 15.    Pożegnanie najstarszych wychowanków, absolwentów klas czwartych.

 

  1. 16.    Organizowanie zajęć wychowawczych:

 

  • Eliminowanie agresji słownej
    i przemocy fizycznej,
  • Zajęcia na temat asertywności, uległości i agresji,
  • Jak uczyć się szubko, dobrze i bez wysiłku,
  • Poznanie istoty, przyczyn i objawów stresu,
  • Ćwiczenia umiejętności radzenia sobie z emocjami i stresem,
  • Ćwiczenia umiejętności dostrzegania pozytywnych stron życia,
  • Pogłębianie zdolności do empatycznego rozumienia
    i odczuwania,
  • Kształtowanie umiejętności interpersonalnych i negocjujących,
  • Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych,
  • Cierpienie i postawy wobec cierpienia,
  • Umiejętność wzbudzenia sympatii,
  • Uzależnienia od alkoholu
  • Zajęcia na temat Empatii
  • Zajęcia na temat najważniejszych wartości człowieka – miłość
    i przyjaźń,
  • Zajęcia pt. „ Różne rodzaje samotności,
  • Zagrożenia w sieci,
  • Inne tematy wg potrzeb w ciągu roku szkolneo.

 

 

 

 

 

Jest świadomy potrzeby kultywowania tradycji i jej odpowiedniej oprawy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik, wychowawcy

 

 

 

 

D. Zybała

 

 

 

 

Z. Kania

 

B. Zdrojkowska

 

 

 

T. Adamczyk

 

B. Zdrojkowska

 

T. Adamczyk

 

A. Brudkiewicz

 

 

 

T. Adamczyk

A. Zapart

B. Zdrojkowska

 

Z. Kania

 

 

B. Zdrojkowska

 

B. Zdrojkowska

 

A. Zapart

 

 

 

D. Zybała

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez cały rok

 

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

Październik

 

 

Październik

 

 

Październik

 

 

Listopad

 

Listopad

 

Grudzień

 

 

 

Grudzień

 

Styczeń

 

Luty

 

 

Luty

 

Marzec

 

Marzec

 

 

 

Kwiecień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

Przygotowanie do życia społecznego
i rodzinnego

  1. 1.   Kształtowanie umiejętnego współżycia
    w grupie poprzez stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, współpracy
    i opiekuńczości.

 

  1. 2.   Organizowanie wieczorów towarzyskich, pogadanek i spotkań kształtujących właściwe zachowanie, stosunek do ludzi otaczającego świata

 

  1. 3.   Uświadomienie młodzieży zagrożeń wynikających z przynależności do sekt
  • zajęcia warsztatowe
  • pogadanki
  • rozmowy indywidualne

 

  1. 4.   Kształtowanie prawidłowych zachowań chłopców i dziewcząt w kontaktach z płcią odmienną, zagadnienia z życia seksualnego
  • zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwo zakażenia się chorobą, antykoncepcja, szczęście w rodzinie
  • erotyzm w oparciu o humanistyczne normy etyczne, koleżeństwo, przyjaźń, miłość.

 

Dobrze się czuje w grupie internackiej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umie się zachować

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Profilaktyka uzależnień

  1. 1.   Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń zdrowotnych, higienicznych oraz związanych z zachowaniem bezpieczeństwa.

 

  1. 2.   Przeciwdziałanie negatywnym zachowaniem młodzieży.

 

  1. 3.   Działania edukacyjne dotyczące uzależnień i zagrożeń współczesnego świata.

 

  1. 4.   Kształtowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa osobistego.

 

  1. 5.   Pomoc w uświadomieniu sytuacji problemowych, szukanie dróg wyjścia.

 

  1. 6.   Ukazanie wychowankom rodzajów zagrożeń, uświadomienie przyczyn
    i skutków wynikających z nierozważnego zachowania.

 

  1. 7.   Uświadamianie konsekwencji zażywania środków psychoaktywnych.

 

  1. 8.   Realizacja zagadnień związanych
    z prawidłowym odżywianiem- problem anoreksji i bulimii.

 

 

 

 

 

 

Rozmowy indywidualne
z wychowankami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia wychowawcze.

gazetki ścienne

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy internatu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowanie do pełnienia podstawowych funkcji i ról społecznych

  1. 1.       Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Integracja grup wychowawczych.
  • Wzajemne poznanie się i nawiązanie bliższych kontaktów.
  • Udział wychowanków w imprezach internackich.

 

  1. 2.       Nabywanie umiejętności komunikacji interpersonalnej.

 

  • Poznanie sposobów dobrej komunikacji interpersonalnej miedzy rówieśnikami.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych.
  • Poznanie przyczyn zakłóceń
    w procesie komunikacji.
  • Nauka przekazywania jasnych
    i precyzyjnych komunikatów.
  • Stosowanie imienia jako podstawa dobrych relacji w grupie rówieśniczej.
  • Zachęcanie wychowanków do przestrzegania poprawności językowej i kultury języka.

 

  1. 3.       Nabywanie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych.

 

  • Zapoznanie z różnymi stylami negocjacji.
  • Uświadomienie najczęstszych przyczyn konfliktów
  • Nauka polubownego rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
  • Uczenie otwartości i precyzowania własnych opinii, rozwiązywania problemów oraz pracy nad sobą
    i doskonaleniem siebie.
  • Umiejętność spojrzenia na konflikt
    z punktu widzenia obu stron.
  • Zajęcie odpowiedniego stanowiska adekwatnego do zaistniałej sytuacji konfliktowej / arbiter, negocjator, mediator/.

 

  1. 4.       Analiza własnych emocji, mocnych
    i słabych stron, sposobu myślenia
    i zachowania; redukowanie stresu
    i napięcia emocjonalnego.
  • Obserwacja stanu emocjonalnego wychowanków.
  • Poznanie istoty, przyczyn i objawów stresu.
  • Ćwiczenia umiejętności radzenia sobie z emocjami i stresem.
  • Nabywanie umiejętności redukcji negatywnych uczuć.
  • Ćwiczenia umiejętności dostrzegania pozytywnych stron życia.
  • Pogłębianie zdolności do empatycznego rozumienia
    i odczuwania.
  • Wskazywanie praktycznych ćwiczeń relaksacyjnych.

 

  1. 5.   Budowanie hierarchii wartości.

 

  • Wspomaganie wychowanków
    w budowaniu systemu wartości.
  • Poznanie mocnych i słabych stron własnej osobowości.
  • Nauka odróżniania dążeń, chęci
    i potrzeb.
  • Zwiększenie poziomu samoakceptacji .
  • Uczenie brania odpowiedzialności za własne wybory.
  • Zachęcanie do rozwiązywania
    w twórczy sposób różnorodnych sytuacji rzeczywistych lub fikcyjnych.
  • Wdrażanie pozytywnego nastawienia w działaniu.
  • Uwrażliwienie na drugiego człowieka.
  • Szacunek dla norm poprawnego zachowania.
  • Rozbudzanie postaw tolerancji dla odmienności światopoglądowych, wyznaniowych i kulturowych.

 

  1. 6.       Nabywanie umiejętności asertywnych

 

  • Nauka rozpoznawania zachowań asertywnych, uległych i agresywnych oraz ryzyka jakie niosą w kontaktach
    z innymi.
  • Ćwiczenie zachowań asertywnych
    w różnych sytuacjach społecznych.
  • Wdrażanie do umiejętnego wyrażania
    i obrony swoich praw.
  • Kształtowanie umiejętności skutecznej odmowy. 

Rozumienie mechanizmów procesu grupowego

 

 

 

 

Umie wykorzystywać umiejętności
w relacjach
z innymi ludźmi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zna bariery
w komunikacji interpersonalnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zna sposoby wpływające na reakcje i czynniki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wspomaganie wychowanków
w akceptacji 
i świata wartości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umie żyć
w zgodzie ze sobą
i innymi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Promocja zdrowia

psychicznego
i fizycznego

  1. 1.   Przeprowadzenie rozmowy na temat stanu zdrowia wychowanków oraz sytuacji materialnej ich rodzin.

 

  1. 2.   Dbałość o higienę osobistą uczniów, schludny wygląd, kulturalne zachowanie.

 

  1. 3.   Dbałość o zdrowy styl życia oraz prawidłowy rozwój fizyczny (propagowanie uprawiania sportów, aktywnego trybu życia, zdrowego odżywiania).

 

  1. 4.   Przeciwdziałanie rozwijaniu się patologii społecznych i uzależnień (pogadanki, rozmowy indywidualne, projekcje filmów, literatura).

 

  1. 5.   Pomoc w rozwiązywaniu wszelkich problemów, wątpliwości (indywidualny kontakt z każdym wychowankiem, wnikliwa obserwacja, w razie potrzeby kontakt z psychologiem).

 

  1. 6.   Rozwój sportu

 

  • gra w tenisa stołowego
  • organizowanie rozgrywek sportowych (piłka nożna, koszykówka) i zajęcia na świeżym powietrzu
  • rozgrywki szachowe i warcabowe.

Wie jak dbać
o swoje zdrowie

 

 

 

 

 

 

Zna sposoby dbania o swoją higienę osobistą

 

 

 

 

 

 

 

Zna korzyści wynikające
z działalności ruchowej dla kondycji psychicznej

 

 

 

 

 

Zna wpływ ruchu na umysł i ciało

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 listopada 2014 15:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Durlej
Ilość wyświetleń: 2002
06 listopada 2014 15:44 (Anna Durlej) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)