PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym na rok szkolny 2013/2014 został opracowany w oparciu o:
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym w roku szkolnym 2013/2014 organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku).
Rok szkolny 2013/2014 trwa od 2 września 2013r. do 31 sierpnia 2014r. i dzieli się na dwa półrocza:
I – od 2 września 2013r. do 17 stycznia 2014r.
II – od 20 stycznia 2014r. do 27 czerwca 2014r.
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
2 września 2013r. |
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
23 grudnia - 31 grudnia 2013r. |
3. |
Ferie zimowe |
3 lutego – 16 lutego 2014r. |
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
17 kwietnia – 22 kwietnia 2014r. |
5. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
25 kwietnia 2014r. |
6. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
5 – 30 maja 2014r. początek 5 maja 2014r. |
7. |
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia „stary egzamin” - etap pisemny - etap praktyczny |
23 czerwca 2014r. 24 czerwca – 27 czerwca 2014r. |
8.
|
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie „nowy egzamin” |
Termin ustala Dyrektor CKE na pięć miesięcy przed terminem egzaminu |
9. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
27 czerwca 2014r. |
10. |
Ferie letnie |
28 czerwca – 31 sierpnia 2014r. |
DODATKOWE DNI WOLNE OD ZAJĘĆ
Na podstawie: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 października 2010 roku (Dz.U. z 2010r. Nr 186 poz. 1245), zmieniającego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 roku (Dz.U. z 2002r. Nr 46 poz.432 z późn. zm) w sprawie organizacji roku szkolnego, ustala się dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2013/2014:
2 – 3 stycznia 2014r. (czw, pi) |
28 – 29 – 30 kwietnia 2014r. (pn, wt, śr) |
2 maja 2014r. (pi) |
20 czerwca 2014r. (pi) |
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ – PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przydział czynności podstawowych |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
1. |
Anna Durlej |
Dyrektor, N-l historii |
|
historii |
2. |
Maria Lipiec |
Kierownik prakt. nauki zawodu N-l przedmiotów zawodowych |
|
matematyczno- fizyczna, zajęć prakt. |
3. |
Teresa Adamczyk |
N-l biologii, chemii |
Kolo Ekologiczne |
biologiczno – chemiczna |
4. |
Ambroży Małgorzata |
N-l fizyki |
|
|
5. |
Agnieszka Brudkiewicz |
N-l geografii |
Opiekun stażu N-la stażysty |
geografii |
6. |
Iwona Czosnek |
N-l historii |
|
|
7. |
ks. Damian Dziuba |
N-l religii |
|
religii |
8. |
Jolanta Godzwon |
N-l matematyki |
|
|
9. |
Jarosław Gil |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
zajęć praktycznych |
10. |
Zofia Kania |
N-l j . polskiego |
|
języka polskiego |
11. |
Dorota Karaś |
N-l j. angielskiego |
|
języka angielskiego |
12. |
Bogusław Kowalcze |
N-l przedmiotów zawodowych |
Inspektor BHP |
elektrotechniki, zajęć prakt. |
13. |
Michał Lalewicz |
N-l wychowania fizycznego |
Szkolne Koło Sportowe |
hala sportowa |
14. |
Joanna Łabuszewska-Motyka /Katarzyna Poletek |
Pedagog szkolny
|
|
|
15. |
Krzysztof Masternak |
N-l przedmiotów zawodowych |
Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność” |
maszyn, zajęć prakt. |
16. |
Marzena Mazur |
N-l matematyki |
|
matematyki |
17. |
Piotr Mazur |
N-l przedmiotów zawodowych |
Nagłaśnianie uroczystości szkolnych |
pojazdów, zajęć prakt. |
18. |
Anna Myśliwiec |
N-l j. angielskiego |
|
|
19. |
ks. Adam. Pikula |
N-l religii |
|
|
20. |
Beata Sadowska |
N-l j . polskiego |
|
języka polskiego |
21. |
Jolanta Słota |
N-l j. francuskiego |
Koordynator projektów europejskich |
języka francuskiego |
22. |
Elżbieta Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
ekonomiki |
23. |
Sławomir Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
technologii gastronomicznej zajęć prakt. |
24. |
Ewa Wołowiec |
Bibliotekarz |
Opiekun Samorządu Uczniowskiego |
biblioteka, czytelnia |
25. |
Donata Wtorek |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
inżynierii środowiska |
26. |
Tadeusz Żmudziński |
N-l przedmiotów zawodowych |
Prezes Zarządu Ogniska ZNP Społeczny Inspektor Pracy |
urządzania wnętrz i otoczenia domów |
27. |
Andrzej Zapart |
Kierownik internatu |
|
|
28. |
Barbara Zdrojkowska |
Wychowawca internatu |
|
|
29. |
Dorota Zybała |
Wychowawca internatu |
|
|
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przewodniczący |
Skład zespołu |
Zadania: |
|
Klasowe Zespoły Nauczycielskie |
Wychowawcy klas |
Nauczyciele uczący w danym oddziale |
Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału. |
|
Zespół Przedmiotów Humanistycznych |
Zofia Kania |
Nauczyciele przedmiotów humanistycznych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych |
Marzena Mazur |
Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół Przedmiotów Zawodowych |
Maria Lipiec |
Nauczyciele przedmiotów zawodowych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół ds. ewaluacji |
Beata Sadowska
|
Jolanta Słota Ewa Wołowiec |
Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu |
|
Zespół ds. promocji szkoły |
Elżbieta Sztaba
|
Agnieszka Brudkiewicz Piotr Mazur Sławomir Sztaba Donata Wtorek |
Opracowanie i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku |
|
Zespół ds. projektów edukacyjnych |
Jolanta Słota
|
Teresa Adamczyk Dorota Karaś |
Opracowanie i złożenie projektu edukacyjnego |
|
Zespół ds. warsztatu szkolnego |
Bogusław Kowalcze
|
Jarosław Gil Krzysztof Masternak |
Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych |
|
Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników |
Ewa Wołowiec |
Anna Myśliwiec Małgorzata Ambroży |
Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk. |
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH
Lp. |
Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
Nauczyciele pełniący dyżur |
|
Inauguracja roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
T. Adamczyk Z. Kania |
Sam. kl. IV |
2 września 2013 |
T. Żmudziński |
|
Dzień Edukacji Narodowej |
Uroczystość szkolna |
A. Brudkiewicz |
D. Wtorek SUcz. |
15 października 2013 |
K. Połetek E. Wołowiec |
|
Tydzień Chleba i zdrowej żywności
|
Akcje propagujące |
M. Lipiec S. Sztaba |
T. Żmudziński Sam. klas III –IV TŻ |
październik 2013 |
|
|
Narodowe Święto Niepodległości |
Uroczystość szkolna |
Z. Kania |
J. Słota |
12 listopada 2013 |
A. Brudkiewicz D. Karaś |
|
Spotkanie Wigilijne |
Uroczystość szkolna i klasowa |
ks. D. Dziuba ks. A. Pikula |
D. Karaś SUcz. |
20 grudnia 2013 |
K. Masternak E. Sztaba |
|
Studniówka |
Uroczysta zabawa |
T. Adamczyk Z. Kania |
Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych |
1 luty 2014 |
|
|
Szkolne Dni Profilaktyki |
Akcje profilaktyczne |
Pedagog |
T. Adamczyk wych. klas |
marzec |
|
|
Pierwszy Dzień Wiosny
|
Konkursy tematyczne, rozgrywki sportowe |
M. Mazur |
zespół ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. |
21 marca 2014 |
|
|
Baby i babeczki Wielkanocne |
Konkurs szkolny |
M. Lipiec S. Sztaba |
T. Żmudziński |
kwiecień 2014 |
|
|
Rekolekcje wielkopostne |
Nauki rekolekcyjne |
ks. Proboszcz ks. D. Dziuba |
Wychowawcy klas |
kwiecień 2014 |
|
|
Pożegnanie uczniów klas IV- tych |
Uroczystość szkolna |
M. Mazur K. Masternak |
Samorządy kl. III |
25 kwietnia 2014 |
J. Słota B. Kowalcze |
|
Dzień Otwarty Szkoły |
Akcje promujące |
M. Lipiec |
E. Sztaba i zespół ds. promocji |
15 maja 2014 |
|
|
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
P. Mazur S. Sztaba |
Samorządy kl. I |
27 czerwca 2014 |
M. Ambroży J. Gil |
HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
27 września 2013r. /pi/ 15:30- Spotkanie z Rodzicami uczniów klas I i IV
Spotkania klasowe , organizacja pracy, wybór Rad Klasowych Rodziców, informacja o procedurach egzaminów zewnętrznych i przepisach prawa wewnątrzszkolnego.
8 listopada 2013r. /pi/ 15:30– Spotkania klasowe
Spotkania klasowe, informacja o wynikach w nauce i zachowaniu uczniów, sprawy wychowawcze.
17 stycznia 2014r. /pi/ 15:00 - Spotkanie ogólnoszkolne i klasowe
1. Spotkanie ogólne – osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze w I półroczu.
2. Spotkania klasowe – informacje o indywidualnych wynikach w nauce, zachowaniu.
16 maja 2014r. /pi/ 15:00 16:00 - Spotkania klasowe
Informacje o indywidualnych wynikach w nauce i zachowaniu.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2013/2014
Zadania priorytetowe:
1.Wdrażanie „nowej” podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.
2.Przygotowanie uczniów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie.
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY |
1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły.
2. Przydział czynności dla nauczycieli.
3.Ułożenie tygodniowego planu lekcji.
4. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.
5.Opracowanie planu dydaktyczno –wychowawczego szkoły.
6. Opracowanie planów pracy: - kierownika pnz, - kierownika internatu, - pedagoga, - samorządu uczniowskiego.
7. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych .
8. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.
9. Prawidłowe
10. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych.
11. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz, kierownik internatu, pedagog szkolny, opiekun SU
dyrektor
kierownik pnz
wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
|
kierownik pnz kierownik internatu
pedagog szkolny
kierownik pnz
dyrektor, kierownik pnz
dyrektor
|
sierpień
sierpień
sierpień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
2. |
PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH
|
1. Szczegółowe
2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji
3. Rzetelna realizacja podstaw programowych przez nauczycieli.
4. Dostosowanie treści nauczania do standardów wymagań egzaminacyjnych.
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .
6. Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
7. Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.
8.Organizacja zajęć praktycznych
9. Zorganizowanie zajęć wyrównawczych
10. Zorganizowanie zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klas IV-ych. |
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, nauczyciele
nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele matematyki
nauczyciel matematyki |
dyrektor
rodzice
dyrektor
wychowawcy
dyrektor
kierownik pnz
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
listopad
styczeń
cały rok
I półrocze
październik-kwiecień
|
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie
- Olimpiada Wiedzy
- Olimpiada Wiedzy
- Konkurs o Ergonomii
- Konkurs „Wiedzy
- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych,
- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia,
- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny,
- udział w innych konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2. Poszerzanie wiadomości
3. Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.
4. Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów
5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.
6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze.
|
nauczyciele
n-le przedmiotów zawodowych
S. Sztaba
K. Masternak
B. Kowalcze
K. Masternak
J. Łabuszewska - Motyka
P. Mazur
nauczyciele
nauczyciele – organizatorzy wycieczek
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
bibliotekarz
|
kierownik pnz
wychowawcy
dyrektor
dyrektor
nauczyciele
wychowawcy |
według terminarza olimpiad, konkursów
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Zdiagnozowanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych
2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych.
3. Ścisła współpraca
4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.
5. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.
|
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy
nauczyciele
dyrektor |
wychowawcy
dyrektor
nauczyciele, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy, pedagog szkolny |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
5. |
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA |
1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli: - zmiany w planowaniu - wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych, - redagowanie arkuszy własnych, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.
3. Praca nauczycieli
4.Udział nauczycieli
5.Współpraca
6. Opracowanie i realizacja projektów edukacyjnych
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
nauczyciele
nauczyciele
|
dyrektor
dyrektor
OKE
nauczyciele
dyrektor
dyrektor |
cały rok
cały rok
według terminarza
cały rok
cały rok
cały rok
|
6. |
WDROŻENIE PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO |
1.Opracowanie
2.Opracowanie i wdrożenie treści kształcenia zgodnych z nową podstawą programową.
3.Udział nauczycieli
4.Udział nauczycieli
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących |
dyrektor
dyrektor
OKE Łódź
OKE Łódź |
wrzesień
cały rok
cały rok
zgodnie z terminarzem |
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe:
1) Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów.
2) Promocja szkoły.
3) Poprawa frekwencji i wyników nauczania.
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Oczekiwane |
Odpowiedzialny
|
Termin |
1. WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO |
1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia. 2. Zapoznanie się 3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie. 4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich. 5. Kształtowanie postaw asertywnych.
6. Uczenie etycznego zachowania. 7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.
8. Pomoc materialna uczniom. 9. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej. |
- diagnoza potrzeb uczniów - uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby - uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego
- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem - uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych - uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości - uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy
- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły
|
-wychowawcy pedagog szkolny, rodzice
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy, pedagog szkolny, ksiądz - katecheta
wychowawcy, pedagog szkolny
dyrektor, wychowawcy
|
I półrocze cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ I ZAINTERESOWAŃ
|
1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.
2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach. 3. Organizowanie wycieczek tematycznych. 4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych. 5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach. 6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji 7. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz. 8. Organizacja konkursu szkolnego "Baby i babeczki wielkanocne". |
- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego - uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy, - uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły
- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne - uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy - uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów - uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną, - uczeń potrafi dociekliwie poznawać - uczeń czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy - uczeń rozwija swoje umiejętności praktyczne, uczy się zdrowej rywalizacji.
|
nauczyciele
nauczyciele, opiekun SU
nauczyciele, wychowawcy nauczyciele nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele nauczyciele |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok kwiecień |
3. WSPOMAGANIE ROZWOJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
|
1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum. 2. Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.
3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.
4. Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych. 5. Umiejscowienie historii swojego regionu 6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury. |
- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury - uczeń umie korzystać - uczeń bierze udział - uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje
- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe - uczeń bierze udział
|
nauczyciele
nauczyciele j. polskiego
nauczyciele historii i wiedzy o kulturze
nauczyciele
nauczyciele historii i wiedzy o kulturze nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok zgodnie
|
4. PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
|
1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach 2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.
3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
4. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie
5. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach, programach o tematyce zdrowotnej. Realizacja programu edukacyjnego „ARS, czyli jak dbać o miłość?” 6. Spotkanie z pracownikiem PP-P na temat uzależnień. 7. Przygotowanie do świadomego korzystania ze środków multimedialnych (internet, telewizja). Realizacja programu 8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. 9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa. |
- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu - uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną - uczeń rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku
- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie, aby dobrze przygotować się do macierzyństwa.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień, potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień - uczeń poznaje konsekwencje nadużyć
- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy - uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa |
nauczyciele w-f
nauczyciel biologii, w-f
wychowawca, pedagog
pedagog szkolny, położna
pedagog szkolny, wychowawcy
pedagog szkolny,
nauczyciele
pedagog szkolny, Rejon PCK
|
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
cały rok
I półrocze
cały rok II półrocze
|
5. KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH |
1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych. 2.Kontynuacja pracy koła ekologicznego. 3. Redagowanie gazetek ekologicznych, prowadzenie prelekcji.
4. Udział w konkursach, olimpiadach ekologicznych.
5. Udział w Wielostronnym Partnerskim Projekcie Szkół w Programie Comenius wraz ze szkołami z Belgii, Litwy, Niemiec, Hiszpanii oraz Gwadelupy (departament zamorski Francji). Tytuł projektu: "Nic się nie gubi, wszystko się przetwarza… Do recyklingu Obywatelu!”
|
- uczeń uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji - uczeń posiada wiedzę
- uczeń doskonali umiejętność formułowania myśli, refleksji na podstawie zdobytej wiedzy. - uczeń podnosi umiejętności praktyczne - uczeń poszerza zakres umiejętności językowych. |
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciel biologii
nauczyciele biologii, geografii
J. Słota T. Adamczyk D. Karaś |
cały rok
cały rok
cały rok według terminów
według terminów realizacji |
6. MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO I OBOWIĄZKU NAUKI
|
1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych
- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej
- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły
- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji
-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia
2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami
3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.
4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.
5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości
6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas
7. Usprawiedliwianie nieobecności
8. Zwoływanie zespołów klasowych w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia. 9. Nagradzanie klas
|
Uczeń:
- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych
- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych
- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia
- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania
- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się
- uczeń widzi konsekwencje swoich nieobecności
- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy
- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności - uczeń jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania - jest motywowany do właściwej frekwencji |
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy, nauczyciele
nauczyciele
kierownik pnz
wychowawcy
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
6. WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE
|
1. Włączanie młodzieży - udział w akcjach charytatywnych - kontynuacja współpracy
2. Współudział - uaktualnianie informacji - pomoc w naprawie sprzętu szkolnego - porządkowanie terenu wokół szkoły - troska o ład
3. Rozwijanie samorządności: - włączanie się - podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły - organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów - podejmowanie działań na rzecz środowiska - prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji Samorządu Uczniowskiego
4. Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji poprzez prelekcje, warsztaty.
5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania |
Uczeń:
- dostrzega potrzeby innych - uczy się bycia wrażliwym
- potrafi zadbać
- szanuje dobra materialne szkoły
- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych
- uczeń potrafi bezinteresownie pomagać
- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły
- uczeń potrafi nawiązywać właściwe relacje z drugim człowiekiem
|
wychowawcy opiekun SU
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
opiekun SU, wychowawcy
opiekun SU nauczyciel biologii
opiekun SU
pedagog szkolny, wychowawcy, psycholog
|
grudzień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
7. TROSKA
|
1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego: - przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.
2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na przejawy niepożądanych zachowań
3. Zapoznanie uczniów
4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem: - ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć, - uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.
5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie
6. Zapoznanie uczniów klas
7. Udział młodzieży
8. Współpraca - badania przesiewowe - szczepienia ochronne.
9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.
10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.
|
- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
- zna sposoby postępowania
- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach
- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami
- zna zasady pracy
- pogłębia wiadomości
- ma zapewnioną opiekę medyczną
- uczy się podstawowych zasad żywienia
- rozumie korzyści płynące z dobrej kondycji fizycznej
- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny
|
nauczyciele dyżurni
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele, organizatorzy imprez
nauczyciel chemii, inspektor BHP
nauczyciel informatyki
K. Masternak
pedagog szkolny
nauczyciele przedmiotów zawodowych, biologii
nauczyciele wychowania fizycznego
pedagog szkolny, wychowawcy
|
cały rok
cały rok
wrzesień
cały rok
wrzesień
wrzesień
zgodnie
cały rok
wrzesień
cały rok
październik |
8. AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY |
1. Włączenie rodziców
2. Wdrażanie rodziców
3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą
4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych.
5. Zapoznanie rodziców
|
- rodzice dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań
- rodzice potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc
- rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze
- rodzice znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji
- rodzice wiedzą, z jakiej dodatkowej pomocy może skorzystać uczeń na terenie szkoły |
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, pedagog szkolny, psycholog, kurator
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy
|
|
9. PROMOCJA SZKOŁY
|
1. Upowszechnianie dorobku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.
2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
4.Organizacja „Dnia Otwartego” w szkole.
5. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
6. Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.
|
- znajomość szkoły - wizualizacja pracy szkoły
- popularyzacja szkoły - upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia
- upowszechnienie dorobku szkoły
- szkoła współpracuje ze środowiskiem
- szkoła staje się atrakcyjnym dla uczniów miejscem kształcenia. - promocja szkoły
|
dyrektor
nauczyciele
M. Lipiec, zespół ds. promocji
nauczyciele
nauczyciele |
cały rok
cały rok
maj
cały rok
październik |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym