Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2012/2013 został opracowany w oparciu o:
1. Statut Szkoły.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2012/2013
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
3 września 2012r. |
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
24 grudnia - 31 grudnia 2012r. |
3. |
Ferie zimowe |
14 stycznia – 27 stycznia 2013r. |
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
28 marca – 2 kwietnia 2013r. |
5. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
26 kwietnia 2013r. |
6. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
7 – 28 maja 2013r. początek 7 maja 2013r. |
7. |
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia - etap pisemny - etap praktyczny |
17 czerwca 2013r. od 18 czerwca 2013r. |
8. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
28 czerwca 2013r. |
9. |
Ferie letnie |
29 czerwca – 31 sierpnia 2013r. |
DODATKOWE DNI WOLNE OD ZAJĘĆ
Na podstawie: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 października 2010 roku (Dz.U. z 2010r. Nr 186 poz. 1245), zmieniającego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 roku (Dz.U. z 2002r. Nr 46 poz.432 z późn. zm) w sprawie organizacji roku szkolnego, ustala się dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2012/2013:
2 listopada 2012r. (piątek) |
2 maja 2013r. (czwartek) |
31 maja 2013r. (piątek) |
17 czerwca 2013r. (poniedziałek) |
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY
Lp. |
Typ szkoły / zawód |
Klasa |
Liczba oddziałów |
Liczba uczniów |
Wychowawca klasy |
1. |
4 – letnie TECHNIKUM |
|
|
|
|
|
Zawód: technik żywienia i usług gastronomicznych |
pierwsza
|
0,5 |
25
|
Jolanta Słota
|
|
Zawód: technik żywienia |
druga trzecia czwarta
|
0,5 1 1 |
9 14 13 |
Marzena Mazur Teresa Adamczyk Tadeusz Żmudziński
|
|
Zawód: technik inżynierii środowiska i melioracji |
pierwsza druga |
0,5 0,5 |
9 11 |
Jolanta Słota Marzena Mazur |
|
Zawód: technik mechanizacji rolnictwa
|
pierwsza druga trzecia czwarta |
1 1 1 1 |
24 26 27 19 |
Jarosław Gil Krzysztof Masternak Zofia Kania Elżbieta Sztaba |
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ – PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela
|
Przydział czynności podstawowych |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
1. |
Anna Durlej |
Dyrektor, N-l historii |
|
historii |
2. |
Maria Lipiec |
Kierownik prakt. nauki zawodu N-l przedmiotów zawodowych |
|
matematyczno- fizyczna, zajęć prakt. |
3. |
Teresa Adamczyk |
N-l biologii, chemii
|
Kolo Ekologiczne Opiekun stażu N-la kontraktowego |
biologiczno – chemiczna |
4. |
Ambroży Małgorzata |
N-l fizyki
|
|
|
5. |
Agnieszka Brudkiewicz |
N-l geografii
|
|
geografii |
6. |
Iwona Czosnek |
N-l historii
|
|
|
7. |
ks. Damian Dziuba |
N-l religii
|
|
religii |
8. |
Jolanta Godzwon |
N-l matematyki
|
|
|
9. |
Jarosław Gil |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
zajęć praktycznych |
10. |
Zofia Kania |
N-l j . polskiego
|
|
języka polskiego |
11. |
Dorota Karaś |
N-l j. angielskiego
|
|
języka angielskiego 1 |
12. |
Bogusław Kowalcze |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Inspektor BHP |
elektrotechniki, zajęć prakt. |
13. |
Michał Lalewicz |
N-l wychowania fizycznego
|
Szkolne Koło Sportowe |
hala sportowa |
14. |
Joanna Łabuszewska-Motyka |
Pedagog
|
Opiekun Samorządu Uczniowskiego Szkolne Koło PCK |
|
15. |
Krzysztof Masternak |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność” |
maszyn, zajęć prakt. |
16. |
Marzena Mazur |
N-l matematyki
|
|
matematyki |
17. |
Piotr Mazur |
N-l przedmiotów zawodowych |
Nagłaśnianie uroczystości szkolnych Opiekun stażu N-la kontraktowego |
pojazdów, zajęć prakt. |
18. |
Anna Myśliwiec |
N-l j. angielskiego
|
|
|
19. |
ks. Adam. Pikula
|
N-l religii |
|
|
20. |
Beata Sadowska |
N-l j . polskiego
|
|
języka polskiego |
21. |
Jolanta Słota |
N-l j. francuskiego |
Koordynator projektów europejskich
|
języka francuskiego |
22. |
Elżbieta Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
ekonomiki |
23. |
Sławomir Sztaba
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
technologii gastronomicznej zajęć prakt. |
24. |
Ewa Wołowiec |
Bibliotekarz
|
Opiekun stażu N-la kontraktowego |
biblioteka, czytelnia |
25. |
Donata Wtorek
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
inżynierii środowiska |
26. |
Tadeusz Żmudziński |
N-l przedmiotów zawodowych |
Prezes Zarządu Ogniska ZNP Społeczny Inspektor Pracy |
urządzania wnętrz i otoczenia domów |
27. |
Andrzej Zapart |
Kierownik internatu |
|
|
28. |
Barbara Zdrojkowska |
Wychowawca internatu |
|
|
29. |
Dorota Zybała |
Wychowawca internatu |
|
|
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przewodniczący |
Skład zespołu |
Zadania: |
1. |
Klasowe Zespoły Nauczycielskie |
Wychowawcy klas |
Nauczyciele uczący w danym oddziale |
Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału. |
2. |
Zespół Przedmiotów Humanistycznych |
Zofia Kania |
Nauczyciele przedmiotów humanistycznych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
3. |
Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych |
Marzena Mazur |
Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
4. |
Zespół Przedmiotów Zawodowych |
Maria Lipiec |
Nauczyciele przedmiotów zawodowych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
5. |
Zespół ds. ewaluacji |
Beata Sadowska
|
Jolanta Słota Ewa Wołowiec |
Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu |
6. |
Zespół ds. promocji szkoły |
Elżbieta Sztaba
|
Agnieszka Brudkiewicz Piotr Mazur Sławomir Sztaba Donata Wtorek |
Opracowanie i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku |
7. |
Zespół ds. projektów edukacyjnych |
Jolanta Słota
|
Teresa Adamczyk Dorota Karaś |
Opracowanie i złożenie projektu edukacyjnego |
8. |
Zespół ds. warsztatu szkolnego |
Bogusław Kowalcze
|
Jarosław Gil Krzysztof Masternak |
Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych |
9. |
Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników |
Ewa Wołowiec |
Anna Myśliwiec Małgorzata Ambroży |
Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk. |
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH
Lp. |
Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
Nauczyciele pełniący dyżur |
1. |
Inauguracja roku szkolnego
|
Uroczystość szkolna |
T. Żmudziński
|
Sam. kl. IV |
3 września 2012 |
|
2. |
Dzień Edukacji Narodowej
|
Uroczystość szkolna |
E. Wołowiec |
Samorząd Ucz. |
12 października 2012 |
M. Ambroży S. Sztaba |
3. |
Tydzień Chleba
|
Akcje propagujące |
M. Lipiec S. Sztaba |
T. Żmudziński, Sam. klas III –IV TŻ |
16-23 października 2012 |
|
4. |
Narodowe Święto Niepodległości
|
Uroczystość szkolna |
B. Sadowska |
A. Brudkiewicz |
9 listopada 2012 |
A. Brudkiewicz M. Lalewicz |
5. |
Szkolne Dni Profilaktyki |
Akcje profilaktyczne |
J. Łabuszewska - Motyka |
T. Adamczyk wych. klas |
listopad |
|
6. |
Tradycyjne potrawy wigilijne |
Konkurs szkolny |
M. Lipiec S. Sztaba |
T. Żmudziński |
grudzień 2012 |
|
7. |
Spotkanie Wigilijne |
Uroczystość szkolna i klasowa |
T. Adamczyk |
E. Sztaba Sam. klasy III TŻ |
21 grudnia 2012 |
M. Mazur Z. Kania |
8. |
Studniówka |
Uroczysta zabawa |
E. Sztaba |
Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych |
styczeń 2013 |
|
9. |
W 150 rocznicę powstania styczniowego |
Seminarium popularno - naukowe |
A. Durlej |
E. Wołowiec Uczn. kl. I - III |
luty 2013 |
|
10. |
Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych |
Prezentacja multimedialna |
Z. Kania |
I. Czosnek |
1 marca 2013 |
T. Żmudziński E. Wołowiec |
11. |
Dzień Teatru |
Konkurs wiedzy o teatrze i recytatorski inscenizacja |
Z. Kania |
E. Wołowiec wych. klas |
marzec |
|
12. |
Dzień Wiosny
|
Konkursy tematyczne, rozgrywki sportowe |
M. Mazur |
zespół ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. |
20 marca 2013 |
J. Słota E. Sztaba |
13. |
Rekolekcje wielkopostne |
Nauki rekolekcyjne |
ks. Proboszcz ks. D. Dziuba |
Wychowawcy klas |
marzec 2013 |
|
14. |
Pożegnanie uczniów klas IV- tych
|
Uroczystość szkolna |
T. Adamczyk Z. Kania |
Samorządy kl. III |
26 kwietnia 2013 |
D. Karaś D. Wtorek
|
15. |
Otwarty Dzień Szkoły |
Akcje promujące |
M. Lipiec E. Sztaba |
Zespół ds. promocji
|
16 maj 2013 |
|
16. |
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
J. Słota J. Gil |
Samorządy kl. I |
28 czerwca 2013 |
T. Adamczyk K. Masternak
|
HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
28 września 2012r. /pi/ 15:00- Spotkanie z Rodzicami uczniów klas I i IV
Spotkania klasowe , organizacja pracy, wybór Rad Klasowych Rodziców, informacja o procedurach egzaminów zewnętrznych i przepisach prawa wewnątrzszkolnego.
9 listopada 2012r. /pi/ 15:00– Spotkania klasowe
Spotkania klasowe, informacja o wynikach w nauce i zachowaniu uczniów, sprawy wychowawcze.
11 stycznia 2013r. /pi/ 15:00 - Spotkanie ogólnoszkolne i klasowe
1. Spotkanie ogólne – osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze w I półroczu.
2. Spotkania klasowe – informacje o indywidualnych wynikach w nauce, zachowaniu.
10 maja 2013r. /pi/ 15:00 16:00 - Spotkania klasowe
Informacje o indywidualnych wynikach w nauce i zachowaniu.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2012/2013
Zadania priorytetowe:
1) Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.
2) Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpo - wiedzialny |
Termin |
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY |
1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły .
2. Przydział czynności dla nauczycieli.
3.Ułożenie tygodniowego planu lekcji.
4. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.
5.Opracowanie planu dydaktyczno –wychowawczego szkoły.
6. Opracowanie planów pracy: - kierownika pnz, - kierownika internatu, - pedagoga, - samorządu uczniowskiego
7. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych .
8. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.
9. Prawidłowe
10. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych
11. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz kierownik internatu pedagog opiekun SU
dyrektor
kierownik pnz
wychowawcy klas
nauczyciele
nauczyciele
|
kierownik pnz kierownik internatu
pedagog
kierownik pnz
dyrektor kierownik pnz
dyrektor
|
sierpień
sierpień
sierpień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
2. |
PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH
|
1. Szczegółowe
2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji o przystąpieniu do egzaminów.
3.Rzetelna realizacja przez nauczycieli podstaw programowych .
4.Dostosowanie treści nauczania do standardów wymagań egzaminacyjnych.
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .
6.Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
7.Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.
8.Organizacja zajęć praktycznych z uwzględnieniem wymagań egzaminacyjnych .
9.Zorganizowanie zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klas I-ych.
10. Zorganizowanie zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klas IV-ych. |
wychowawcy klas, nauczyciele
wychowawcy klas, nauczyciele
nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele matematyki
nauczyciel matematyki |
dyrektor
rodzice
dyrektor
wychowawcy klas
dyrektor
kierownik pnz
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
listopad
styczeń
cały rok
I półrocze
październik-kwiecień
|
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w olimpiadach, konkursach, zawodach:
- Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych
- Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywności
- Konkurs o Ergonomii i BHP w Rolnictwie
- Konkurs „Wiedzy o Bezpieczeństwie, Ratownictwie i Obronie Cywilnej”
- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych
- Konkurs Wiedzy o Rolnictwie Ekologicznym
- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia
- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny
- udział w innych konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2.Poszerzanie wiadomości i umiejętności uczniów poprzez udział
3.Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.
4.Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów – kół przedmiotowych i zainteresowań. 5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.
6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze. |
nauczyciele
n-le przedmiotów zawodowych
S. Sztaba
K. Masternak
B. Kowalcze
K. Masternak
T. Żmudziński
J. Łabuszewska - Motyka
P. Mazur
nauczyciele
nauczyciele – organizatorzy wycieczek
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
bibliotekarz
|
Kierownik pnz
wychowawcy klas
dyrektor
dyrektor
nauczyciele
wychowawcy klas |
według terminarza olimpiad, konkursów
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Zdiagnozowanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych w gimnazjum przez uczniów klas I-ych.
2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych – wyrównawczych.
3. Ścisła współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce, wymiana informacji o postępach w nauce i frekwencji.
4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.
5. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły. |
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy klas
nauczyciele
dyrektor |
wychowawcy klas
dyrektor
nauczyciele, pedagog
wychowawcy klas
wychowawcy pedagog |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
5. |
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA |
1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli: - zmiany w planowaniu - wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych, - redagowanie arkuszy własnych, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia. 3. Praca nauczycieli w charakterze egzaminatorów zewnętrznych, zdobywanie i wymiana doświadczeń.
4.Udział nauczycieli
5.Współpraca
6. Opracowanie i realizacja projektów edukacyjnych w zakresie kształcenia ogólnego i zawodowego celem tworzenia nowych możliwości poszerzania wiedzy uczniów.
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
nauczyciele
nauczyciele
|
dyrektor
dyrektor
OKE
nauczyciele
dyrektor
dyrektor |
cały rok
cały rok
według terminarza
cały rok
cały rok
cały rok
|
6. |
WDROŻENIE PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO I ZAWODOWEGO |
1.Opracowanie i zatwierdzenie programów nauczania kształcenia ogólnego i zawodowego do klas I.
2.Opracowanie i wdrożenie treści kształcenia zgodnych z nową podstawą programową.
3.Udział nauczycieli w szkoleniach prowadzonych przez OKE Łódź odnośnie formuły egzaminu w zawodzie od 2013r.
4.Udział nauczycieli w szkoleniach prowadzonych przez OKE Łódź odnośnie formuły egzaminu maturalnego od 2015r.
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących |
dyrektor
dyrektor
OKE Łódź
OKE Łódź |
wrzesień
cały rok
od grudnia
zgodnie z terminarzem |
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe:
1) Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów.
2) Promocja szkoły.
3) Poprawa frekwencji i wyników nauczania.
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Oczekiwane |
Odpowiedzialny
|
Termin |
1. WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO |
1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.
2. Zapoznanie się z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.
3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.
4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.
5. Kształtowanie postaw asertywnych.
6. Uczenie etycznego zachowania.
7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.
8. Pomoc materialna uczniom. 9.Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej.
|
- diagnoza potrzeb uczniów
- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby
- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego,
- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych i zagrażających
- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości
- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy
- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły
|
-wychowawcy
pedagog szkolny rodzice
nauczyciel wdż
wychowawcy pedagog szkolny ksiądz - katecheta
wychowawcy pedagog szkolny
dyrektor wychowawcy
wychowawcy pedagog szkolny
wychowawcy pedagog szkolny
|
I półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ i ZAINTERESOWAŃ
|
1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.
2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.
3. Organizowanie wycieczek tematycznych.
4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach.
6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł.
7. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz.
8. Organizacja konkursu szkolnego wraz z degustacją: "Tradycyjne potrawy wigilijne". |
- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego
- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy, - uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły
- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy
- uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną - uczeń potrafi dociekliwie poznawać, - uczeń czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy
- uczeń rozwija swoje umiejętności praktyczne, uczy się zdrowej rywalizacji.
|
nauczyciele
nauczyciele opiekun SUcz.
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
grudzień |
3. WSPOMAGANIE ROZWOJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
|
1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.
2.Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.
3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.
4.Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych.
5. Umiejscowienie historii swojego regionu w ogólnopolskim kontekście.
6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury, uczestnictwo w Powiatowym Festiwalu Kultury Szkół.
|
- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury
- uczeń umie korzystać ze źródeł umożliwiających samokształcenie
- uczeń bierze udział w kulturalnych wystawach, imprezach kulturalnych
- uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje
- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe
- uczeń bierze udział w imprezach kulturalnych
|
nauczyciele
nauczyciele j. polskiego
nauczyciele historii, wok
nauczyciele
nauczyciele historii, wok
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
zgodnie z terminarzem imprez
|
4. PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
|
1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach i imprezach sportowych.
2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.
3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
4. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie w kontekście przyszłego macierzyństwa.
5. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach o tematyce zdrowotnej.
6. Spotkanie z pracownikiem PP-P na temat uzależnień.
7. Przygotowanie do świadomego korzystania ze środków multimedialnych (internet, telewizja). Realizacja programu „W sieci”.
8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa.
|
- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu
- uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną
- uczeń rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku
- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie, aby dobrze przygotować się do macierzyństwa.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień, potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień
- uczeń poznaje konsekwencje nadużyć w sieci internetowej.
- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy
- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa |
nauczyciele w-f
nauczyciel biologii, wf
wychowawca, pedagog
nauczyciel wdż
pedagog szkolny
pedagog, Rejon PCK
pedagog wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
II półrocze
I półrocze
I półrocze
II półrocze
|
5. KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH |
1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych.
2.Kontynuacja pracy koła ekologicznego.
3. Redagowanie gazetek ekologicznych, prowadzenie prelekcji.
4. Udział w konkursach, olimpiadach ekologicznych.
5. Udział w Wielostronnym Partnerskim Projekcie Szkół w Programie Comenius wraz ze szkołami z Belgii, Litwy, Niemiec, Hiszpanii oraz Gwadelupy (departament zamorski Francji). Tytuł projektu: "Nic się nie gubi, wszystko się przetwarza…Do recyklingu Obywatelu!” |
- uczeń uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji i turystyki.
- uczeń posiada wiedzę na temat działań ekologicznych.
- uczeń doskonali umiejętność formułowania myśli, refleksji na podstawie zdobytej wiedzy.
- uczeń poszerza wiedzę z zakresu ochrony środowiska i dziedzin pokrewnych.
- uczeń podnosi umiejętności praktyczne w dziedzinie ekologii i ochrony środowiska - uczeń poszerza zakres umiejętności językowych. |
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciel biologii
nauczyciel biologii, Samorząd Uczniowski
nauczyciele biologii, geografii
J. Słota T. Adamczyk D. Karaś |
cały rok
cały rok
II półrocze
według terminów
według terminów realizacji |
6. MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO i OBOWIĄZKU NAUKI
|
1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych
- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej
- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły
- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji
-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia
2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami
3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.
4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.
5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni. 6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas i uczniów.
7. Usprawiedliwianie nieobecności
8. Zwoływanie zespołów klasowych w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia.
8. Nagradzanie klas |
Uczeń:
- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych
- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych
- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia
- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania
- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się
- uczeń widzi konsekwencje swoich nieobecności
- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy
- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności
-uczeń jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania
- jest motywowany do właściwej frekwencji |
nauczyciele wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy nauczyciele
wychowawcy klas, pedagog
wychowawcy klas
wychowawcy klas nauczyciele
nauczyciele
kierownik pnz
wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
6. WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE I SPOŁECZEŃSTWIE
|
1. Włączanie młodzieży w organizację pomocy innym osobom
- udział w akcjach charytatywnych
- kontynuacja współpracy z Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą w Łoniowie, Domem Opieki Społecznej
2. Współudział
- uaktualnianie informacji w gablotach
- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego
- porządkowanie terenu wokół szkoły
- troska o ład
3. Rozwijanie samorządności
- włączanie się
- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły
-organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów z trudnościami w nauce
- podejmowanie działań na rzecz środowiska
- prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji samorządu uczniowskiego
4.Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji poprzez prelekcje, warsztaty.
5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania w rodzinie poprzez zajęcia wdż i inne spotkania tematyczne. |
Uczeń:
- dostrzega potrzeby innych
- uczy się bycia wrażliwym
- potrafi zadbać
- szanuje dobra materialne szkoły
- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych
- uczeń potrafi bezinteresownie pomagać
- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły
-uczeń potrafi nawiązywać właściwe relacje z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi brać odpowiedzialność za rodzinę |
wychowawcy klas
opiekun SU
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
opiekun SU
opiekun SU
opiekun SU
pedagog, wychowawcy psycholog
nauczyciel wdż pedagog |
grudzień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
7. TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW
|
1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego - przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.
2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na niepożądane przejawy zachowań
3. Zapoznanie uczniów
4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem - ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć - uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.
5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie z konsekwencjami ich użycia.
6. Zapoznanie uczniów klas
7. Udział młodzieży
8. Współpraca - badania przesiewowe - szczepienia ochronne.
9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.
10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły. |
- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
- zna sposoby postępowania w sytuacjach niebezpiecznych dla zdrowia,
- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach
- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami
- zna zasady pracy
- pogłębia wiadomości
- ma zapewnioną opiekę medyczną
- uczy się podstawowych zasad żywienia
- rozumie korzyści płynących z dobrej kondycji fizycznej
- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny
|
nauczyciele dyżurni
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele organizatorzy imprez
nauczyciel chemii
nauczyciel informatyki
K. Masternak
pedagog
nauczyciele przedmiotów zawodowi, biologii
nauczyciele wychowania fizycznego
pedagog wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
wrzesień
cały rok
wrzesień
wrzesień
zgodnie z terminarzem
cały rok
wrzesień
cały rok
padziernik luty |
8. AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY W PROCESIE WYCHOWAWCZYM |
1. Włączenie rodziców w życie klasy poprzez ich udział w uroczystościach szkolnych.
2. Wdrażanie rodziców w mechanizmy rodzące patologiczne zachowania młodzieży poprzez udział w prelekcjach z udziałem specjalistów.
3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą a rodzicami.
4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych.
5. Zapoznanie rodziców z procesem organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły. |
- rodzice dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań
- rodzice potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc
- rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze
- rodzice znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji
- rodzice wiedzą, z jakiej dodatkowej pomocy może skorzystać uczeń na terenie szkoły |
wychowawcy nauczyciele
wychowawcy pedagog psycholog kurator wychowawcy pedagog
wychowawcy
wychowawcy
|
|
9. PROMOCJA SZKOŁY
|
1. Upowszechnianie dorobku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.
2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
3. "Świat na talerzu" - prezentacja i pokaz tradycyjnej kuchni polskiej w czasie wizyty uczniów z partnerskich zagranicznych szkół – realizacja projektu z Programu Comenius.
4.Organizacja „Dnia Otwartego” w szkole
5. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
6. Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.
|
- znajomość szkoły w szerokim środowisku, jej zasobów i dorobku - wizualizacja pracy szkoły
- popularyzacja szkoły w środowisku - upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia
- prezentacja efektów pracy uczniów
- upowszechnianie informacji na temat jakości kształcenia w naszej szkole
- upowszechnienie dorobku szkoły
- szkoła współpracuje ze środowiskiem
- szkoła staje się atrakcyjnym dla uczniów miejscem kształcenia. - promocja szkoły i regionu. |
dyrektor
nauczyciele
nauczyciele
M. Lipiec, zespół ds. promocji
wszyscy nauczyciele
wszyscy nauczyciele |
cały rok
cały rok
kwiecień
maj
cały rok
październik |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym