Plany pracy - archiwum

Plan pracy szkoły na rok szkolny 2011/12

Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2011/2012 został opracowany          
w oparciu o:

  1.  Statut Szkoły 
  2.  Program Wychowawczy Szkoły. 
  3.  Szkolny Program Profilaktyki.
  4.  Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2011/2012 określone  przez Ministra Edukacji Narodowej.
  5.  Wytyczne Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi do pracy Szkół w roku szkolnym 2011/2012.
  6.  Wnioski wynikające z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w roku szk. 2010/2011.
  7.  Wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szk. 2010/2011.
  8.  Uwagi i propozycje zadań dydaktycznych i wychowawczych zaproponowane przez Nauczycieli.

 

 KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2011/2012

  1. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym w roku szkolnym 2011/2012 organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia.
  2. Rok szkolny 2011/2012 trwa od 1 września 2011r. do 31 sierpnia 2012 r. i dzieli się na dwa półrocza:
  • I - od 1 września 2011 r. do 27 stycznia 2012r.
  • II – od 30 stycznia do 29 czerwca 2012r.

 

Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:

 

1.

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych

1 września 2011r.

2.

Zimowa przerwa świąteczna

23 grudnia - 31 grudnia 2011r.

3.

Ferie zimowe

13 lutego – 26 lutego 2012r.

4.

Wiosenna przerwa świąteczna

5 – 10 kwietnia 2012r.

5.

Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży

 

27 kwietnia 2012r.

6.

Egzamin maturalny

- część ustna

- część pisemna

 

4 – 25 maja 2012r.

początek 4 maja 2012r.

7.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia

- etap pisemny

- etap praktyczny

 

 

18 czerwca 2012r.

od 19 czerwca 2012r.

8.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

29 czerwca 2012r.

9.

Ferie letnie

30 czerwca – 31 sierpnia 2012r.

 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY

Lp.

Typ szkoły / zawód

Klasa

Liczba uczniów

Wychowawca klasy

1.

4 – letnie TECHNIKUM

 

 

 

 

 

 

Zawód:

technik żywienia

i gospodarstwa

domowego 

 

pierwsza

druga

trzecia

czwarta

 

 

12

14

13

18

Marzena Mazur

Teresa Adamczyk

Tadeusz Żmudziński

Sławomir Sztaba

 

Zawód:

technik inżynierii środowiska i melioracji

 

pierwsza

 

12

Marzena Mazur

 

 

Zawód:

technik mechanizacji rolnictwa 

 

 

pierwsza

druga

trzecia

czwarta

 

27

28

20

17

 

Krzysztof Masternak

Zofia Kania

Elżbieta Sztaba

Michał Lalewicz


 

 

 

 

 

SAD RADY PEDA

SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ - PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI

Lp.

Imię i nazwisko nauczyciela

Przydział czynności podstawowych

Przydział czynności

dodatkowych

Opieka nad pracowniami

  1. 1.         

Anna Durlej

Dyrektor, 

N-l historii

 

historii

  1. 2.         

Maria Lipiec

Kierownik prakt. nauki zawodu

N-l przedmiotów zawodowych

Przewodnicząca Zespołu Przedmiotów Zawodowych

matematyczno- fizyczna, zajęć prakt.

  1. 3.         

Teresa Adamczyk

N-l biologii, chemii

 

Kolo Ekologiczne

Opiekun stażu n-la kontraktowego

biologiczno – chemiczna

  1. 4.         

Ambroży Małgorzata

N-l fizyki

 

 

 

  1. 5.         

Agnieszka Brudkiewicz

N-l geografii, wych. fizycznego

 

 

geografii

  1. 6.         

Iwona Czosnek

N-l historii, wos

 

 

 

  1. 7.         

Jolanta Godzwon

N-l matematyki

 

 

 

  1. 8.         

ks. Maciej Gubernat

N-l religii

 

 

religii

  1. 9.         

Jarosław Gil

N-l przedmiotów zawodowych

 

 

zajęć praktycznych

  1. 10.      

Zofia Kania

N-l j . polskiego

 

Przewodnicząca Zespołu Przedmiotów Humanistycznych

języka polskiego

  1. 11.      

Dorota Karaś

N-l  j. angielskiego

 

 

języka angielskiego 1

  1. 12.      

Bogusław Kowalcze

N-l przedmiotów zawodowych

 

Inspektor BHP

Przewodniczący Zespołu ds. warsztatu szkolnego

elektrotechniki, zajęć prakt.

  1. 13.      

Michał Lalewicz

N-l wychowania fizycznego

 

Szkolne Koło Sportowe

hala sportowa

  1. 14.      

Joanna Łabuszewska-Motyka

Pedagog

 

Opiekun Samorządu Uczniowskiego

Szkolne Koło PCK

Przewodnicząca Zespołu ds. ewaluacji

 

  1. 15.      

Krzysztof Masternak

N-l przedmiotów zawodowych

 

Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność”

maszyn, zajęć prakt.

  1. 16.      

Marzena Mazur

N-l matematyki

 

Przewodnicząca Zespołu Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych

 

matematyki

  1. 17.      

Piotr Mazur

N-l przedmiotów zawodowych

Nagłaśnianie uroczystości szkolnych

Opiekun stażu n-la kontraktowego

pojazdów, zajęć prakt.

  1. 18.      

Anna Myśliwiec

N-l  j. angielskiego

 

 

języka angielskiego 2

  1. 19.      

ks. Adam. Pikula

N-l religii

 

 

  1. 20.      

Beata Sadowska

N-l j . polskiego

 

Opiekun stażu n-la kontraktowego

 

języka polskiego

  1. 21.      

Jolanta Słota

N-l  j. francuskiego

Przewodnicząca Zespołu ds. projektów europejskich

 języka francuskiego

  1. 22.      

Elżbieta Sztaba

N-l przedmiotów zawodowych

 

Przewodnicząca Zespołu ds. promocji szkoły

ekonomiki

  1. 23.      

Sławomir Sztaba

 

N-l przedmiotów zawodowych

 

technologii gastronomicznej zajęć prakt.

  1. 24.      

Ewa Wołowiec

Bibliotekarz

 

 

biblioteka, czytelnia

  1. 25.      

Anna Zamojska

N-l przedmiotów zawodowych

 

 

  1. 26.      

Tadeusz Żmudziński

N-l przedmiotów zawodowych

Prezes Zarządu Ogniska ZNP

Społeczny Inspektor Pracy

urządzania wnętrz i otoczenia domów

  1. 27.      

Barbara Zdrojkowska

Kierownik internatu

 

 

  1. 28.      

Andrzej Zapart

Wychowawca internatu

 

 

  1. 29.      

Dorota Zybała

Wychowawca internatu

 

 

ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ

Lp.

Imię i nazwisko nauczyciela

Przewodniczący

Skład zespołu

Zadania:

  1. 1.         

Klasowe Zespoły Nauczycielskie

Wychowawcy klas

Nauczyciele uczący w danym oddziale

Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału.

  1. 2.         

Zespół Przedmiotów Humanistycznych

Zofia Kania

Nauczyciele przedmiotów humanistycznych

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków

  1. 3.         

Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych

Marzena Mazur

Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków

  1. 4.         

Zespół Przedmiotów Zawodowych

Maria Lipiec

Nauczyciele przedmiotów zawodowych

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków

  1. 5.         

Zespół ds. ewaluacji

Joanna Łabuszewska - Motyka

 

Ewa Wołowiec

Jolanta Słota

Jolanta Godzwon

Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu

  1. 6.         

Zespół ds. promocji szkoły

Elżbieta Sztaba

 

 

Agnieszka Brudkiewicz

Beata Sadowska

Piotr Mazur

Opracowanie filmu o szkole i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku

  1. 7.         

Zespół ds. projektów edukacyjnych

Jolanta Słota

 

Teresa Adamczyk

Joanna Łabuszewska – Motyka

Dorota Karaś

Opracowanie i złożenie projektu edukacyjnego

  1. 8.         

Zespół ds. warsztatu szkolnego

Bogusław Kowalcze

 

Jarosław Gil

Krzysztof Masternak

Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych

  1. 9.         

Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników

Ewa Wołowiec

Anna Myśliwiec

Małgorzata Ambroży

Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk.

 

KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH

 

Lp.

Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Współodpowiedzialny

Termin

Nauczyciele pełniący

dyżur

  1. 1.        

Inauguracja roku szkolnego

 

Uroczystość szkolna

M. Lalewicz

S. Sztaba

Sam.Ucz. kl. IV

1 września

2011

 

  1. 2.        

Dzień Edukacji Narodowej

 

Uroczystość szkolna

M. Mazur

B. Sadowska

Sam.Ucz. kl. I

17 października

2011

A. Brudkiewicz

T. Żmudziński

  1. 3.        

Tydzień Żytniego Chleba

 

Akcje propagujące zdrową żywność

M. Lipiec

S. Sztaba

T. Żmudziński,

Sam. klas  III –IV TŻ

od 18 do 24 października 2011

 

  1. 4.        

Narodowe Święto Niepodległości

Uroczystość szkolna

Z. Kania

J. Słota

Sam. Kl. III TŻ

10 listopada 2011

J. Słota

S. Sztaba

  1. 5.        

Spotkanie Wigilijne

Uroczystość szkolna i klasowa

ks. M. Gubernat

 ks. A. Pikula

Wych. klas

22 grudnia 2011

E. Wołowiec

K. Masternak

  1. 6.        

Studniówka

Uroczysta zabawa

M. Lalewicz

S. Sztaba

Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych

styczeń

2012

 

  1. 7.        

Tydzień profilaktyki zdrowotnej

Akcje profilaktyczne

J. Łabuszewska - Motyka

T. Adamczyk

Wych. klas

marzec

2012

 

  1. 8.        

II Szkolny Konkurs Teatralny

Konkurs wiedzy i recytatorski, inscenizacja

Z. Kania

E. Wołowiec

Wych. klas

27 marca

2012

T. Adamczyk

B. Kowalcze

  1. 9.        

Rekolekcje wielkopostne

Nauki rekolekcyjne

ks. Proboszcz

ks. M. Gubernat

Wychowawcy klas

marzec

2012

 

  1. 10.     

Dzień Papieski

Uroczystość szkolna

J. Łabuszewska - Motyka

E. Wołowiec

ks. M. Gubernat

2 kwietnia

2012

M. Lalewicz

ks.M.Gubernat

  1. 11.     

Święto życia i piękna Ziemi

Akcje edukacyjno - ekologiczne

T. Adamczyk

A. Brudkiewicz

Wych. klas

23 kwietnia 2011

 

  1. 12.     

Pożegnanie maturzystów

 

Uroczystość szkolna

E. Sztaba

T. Żmudziński

Samorządy kl. III

27 kwietnia

2012

M. Ambroży

B. Sadowska

 

  1. 13.     

Uroczystość zakończenia roku szkolnego

Uroczystość szkolna

M. Mazur

K. Masternak

 

Samorządy kl. I

29 czerwca

2012

J. Gil

D. Karaś

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2011/2012

 

Zadania priorytetowe:

1)   Funkcjonowanie współpracy w zespołach nauczycielskich.

2)   Wdrażanie w pracy szkoły wniosków wynikających z analizy jakościowej wyników nauczania.

 

Lp

Zadanie

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Współ-odpowiedzialny

Termin

1.

ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły .

 

2. Dokonanie przydziału obowiązków i zadań nauczycielom zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami i umiejętnościami.

 

3.Opracowanie tygodniowego planu lekcji.

 

4. Zapoznanie rady pedagogicznej z planem nadzoru pedagogicznego.

 

5.Opracowanie i zatwierdzenie planu pracy szkoły.

 

6. Opracowanie planów pracy:

- kierownika pnz,

- kierownika internatu,

- pedagoga,

- samorządu uczniowskiego

 

7. Prawidłowa organizacja pracy zespołów nauczycielskich.

 

8. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych.

 

9. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.

10. Prawidłowe
i terminowe prowadzenie dzienników, arkuszy ocen.

11. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych

 

12. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły.

dyrektor

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

kierownik pnz

 

 

dyrektor

 

 

 

dyrektor

pedagog

 

 

 

 

kierownik pnz

kierownik internatu

pedagog

opiekun SU

 

przewodniczący ZN

 

 

 

dyrektor

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

wychowawcy klas,

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

 

dyrektor

kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kierownik pnz

kierownik internatu

 

 

rada pedagogiczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

członkowie

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

dyrektor

kierownik pnz

 

dyrektor

kierownik pnz

 

 

nauczyciele

 

sierpień

 

 

sierpień

 

 

 

 

 

sierpień

 

 

wrzesień

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

2.

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM ZAPEWNIANIA JAKOŚCI

 

1. Szczegółowe
i systematyczne informowanie uczniów i Rodziców o wymogach egzaminów zewnętrznych.

 

2. Przeprowadzenie diagnozy wstępnej i końcowej wyników nauczania w klasach I i III.

 

3.Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas

IV-ych.

 

4.Analiza jakościowa diagnoz wyników nauczania.

 

5. Zapoznawanie uczniów i rodziców z wynikami wewnętrznych badań i diagnoz.

 

6. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.

 

7. Monitorowanie osiągnięć uczniów, ukierunkowanie na przygotowanie do egzaminów zewnętrznych .

 

8.Rzetelna realizacja przez nauczycieli podstaw programowych.

 

9.Opracowanie szkolnych planów nauczania obowiązujących od 1.09.2012 na bazie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.

 

10.Opracowanie i zatwierdzenie autorskich programów nauczania

obowiązujących od 1.09.2012.

 

11.Współpraca z jednostkami nadzorowanymi przez MRiRW, instytutami badawczymi, uczelniami wyższymi, ośrodkami doradztwa rolniczego celem podniesienia jakości kształcenia zawodowego.

 

12.Uściślić współpracę z rodzicami w celu zapobiegania niepowodzeniom szkolnym uczniów.

wychowawcy klas,

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 j. polskiego,

j. angielskiego, matematyki

 

dyrektor

 

 

 

Przewodniczący ZPH, ZPM-P

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

 

 

nauczyciele przedmiotów zawodowych

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

 

 

 

kierownik pnz – szkolny koordynator

 

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

dyrektor

 

 

 

 

 

Przewodniczący ZPH, ZPM-P

 

 

 

Zespoły nauczycielskie PH, PM-P

 

nauczyciele

przedmiotów

 

 

nauczyciele

przedmiotów

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

kierownik pnz

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący ZPH, ZPM-P

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów zawodowych

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

listopad - styczeń

 

 

 

 

październik, maj

 

 

 

listopad styczeń

 

 

 

listopad

maj

 

 

listopad

styczeń

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

wrzesień-opracowanie harmonogra-mu działań,

 

cały rok – realizacja

 

 

 

cały rok

3.

PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

1. Motywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w olimpiadach, konkursach, zawodach:

 

- Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych

 

- Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywności

 

- Konkurs Wiedzy o Ergonomii i BHP w Rolnictwie

 

- Konkurs „Wiedzy o Bezpieczeństwie, Ratownictwie i Obronie Cywilnej”

 

- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych

 

- Konkurs Wiedzy o Rolnictwie Ekologicznym

 

- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia

 

- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny

 

- udział w innych olimpiadach, konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.

 

2.Poszerzanie wiadomości i umiejętności uczniów poprzez udział
w wycieczkach dydaktycznych.

 

3.Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.

 

4.Tworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów.

 

5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.

 

6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze.

nauczyciele

 

 

 

 

 

n-le przedmiotów zawodowych

 

S. Sztaba

 

 

K. Masternak

 

 

 

B. Kowalcze

 

 

 

 

K. Masternak

 

 

T. Żmudziński

 

 

J. Łabuszewska

 

 

P. Mazur

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele – organizatorzy wycieczek

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

bibliotekarz

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

Przewodniczący ZPH, ZPM-P

 

 

wychowawcy klas,

nauczyciele

 

 

 

 

Przewodniczący ZPH

 

według terminarza olimpiad, konkursów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zgodnie z podanym terminarzem

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

4.

PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE

1. Poznawanie predyspozycji,  wiadomości, umiejętności nabytych w gimnazjum przez uczniów klas I-ych.

 

2.Tworzenie oferty  zajęć pozalekcyjnych – wyrównawczych.

 

3. Ścisła współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce, wymiana informacji o postępach w nauce i frekwencji.

4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

nauczyciele

przedmiotów

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

Przewodniczący ZPH, ZPM-P

 

 

nauczyciele, pedagog

 

 

 

 

wychowawcy klas

wrzesień - październik

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

5.

ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELI

1. Rozwijanie umiejętności metodycznych i pedagogicznych nauczycieli zgodnie z planem doskonalenia nauczycieli:

- dzielenie się z innymi nauczycielami zdobytą wiedzą.

 

2.Uściślenie współpracy nauczycieli - opiekunów stażu z nauczycielami stażystami i kontraktowymi.

 

3. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do samodoskonalenia pracy nauczycieli:

- zmiany w planowaniu
i organizacji zajęć dydaktycznych,

- wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych  arkuszy egzaminacyjnych,

-  samodzielne opracowywanie arkuszy sprawdzających wiedzę ucznia,

- systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.

 

4. Zdobywanie i dzielenie się doświadczeniami wynikającymi z pracy nauczycieli w charakterze egzaminatorów zewnętrznych.

 

5.Udział nauczycieli
w kursach doskonalących, warsztatach, wzbogacanie warsztatu pracy.

 

6.Współpraca
z instytucjami doskonalenia nauczycieli celem poszerzania doświadczeń, aktualizacji wiedzy zawodowej.

 

7. Opracowanie i realizacja projektów edukacyjnych w zakresie kształcenia ogólnego i zawodowego celem tworzenia nowych możliwości poszerzania wiedzy własnej nauczycieli i wiedzy uczniów.

dyrektor

 

 

 

nauczyciele uczestniczący w doskonaleniu

 

 

nauczyciele – opiekunowie stażu

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele - egzaminatorzy

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

zespól ds. projektów edukacyjnych

 

nauczyciele

 

 

 

dyrektor,

przewodniczący zespołów nauczycielskich

 

nauczyciele ubiegający się o wyższy stopień awansu

 

przewodniczący zespołów nauczycielskich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

przewodniczący zespołów nauczycielskich

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

przewodniczący zespołów nauczycielskich

 

zgodnie z harmonogramem

 

zgodnie z terminarzem posiedzeń

 

 

w okresie całego stażu

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

według terminarza

 

 

 

 

zgodnie z harmonogramem

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ

 

Zadania priorytetowe:

1)     Monitorowanie frekwencji uczniów.

2)     Promocja szkoły i zawodów, w których szkoła kształci.

 

Obszary działań wychowawczych

Zadania i sposoby ich realizacji

Oczekiwane
efekty pracy wychowawczej

Odpowiedzialny

 

Termin      

1.

WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO

1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.

 

2. Zapoznanie się z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.

 

3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.

 

4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.

 

5. Kształtowanie postaw asertywnych.

 

 

6. Uczenie etycznego zachowania.

 

 

7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.

 

8. Pomoc materialna uczniom.

9. Współpraca  z Ośrodkami Pomocy Społecznej.

- diagnoza potrzeb uczniów

 

- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby

 

 

- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego,

 

- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem

 

- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych i zagrażających

 

- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych                w życiu rodziny wartości

 

- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy

 

 

- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły

 

-wychowawcy

 

 

pedagog szkolny

rodzice

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciel  wdż

 

 

 

wychowawcy

pedagog szkolny

ksiądz - katecheta

 

wychowawcy

pedagog szkolny

 

 

dyrektor

wychowawcy

 

 

wychowawcy

pedagog szkolny

pedagog szkolny

wychowawcy klas

 

I półrocze

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ                      i  ZAINTERESOWAŃ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.

 

 

2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział         

w dodatkowych zajęciach.

 

3. Organizowanie wycieczek tematycznych.

 

4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.

 

5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach                i konkursach.

 

6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł.

 

 

7. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz.

- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego

 

- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy,

- uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły

 

 

- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne

 

- uczeń rozbudza                         i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy

 

- uczeń potrafi korelować                        i grupować wiadomości                 z różnych przedmiotów

 

- uczeń rozbudza                         i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną

- uczeń potrafi dociekliwie poznawać,

 

- uczeń czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

opiekun SUcz.

 

 

 

 

 

 

 nauczyciele

wychowawcy klas

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

3.

WSPOMAGANIE ROZOWJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
W KULTURZE

 

1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.

 

 

2.Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.

 

 

3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.

 

4.Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych.

 

5. Umiejscowienie historii swojego regionu  w ogólnopolskim kontekście.

 

6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury, uczestnictwo w Powiatowym Festiwalu Kultury Szkół.

 

- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury

 

- uczeń umie korzystać ze źródeł umożliwiających samokształcenie

 

- uczeń bierze udział w kulturalnych wystawach, imprezach kulturalnych

 

- uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje

 

 

 

 

- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe

 

 

- uczeń bierze udział w imprezach kulturalnych

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele                  j. polskiego

 

 

nauczyciele historii, wok

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

nauczyciele historii, wok

 

 

nauczyciele

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

zgodnie z terminarzem imprez

 

4.

PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach i imprezach sportowych.

 

 

2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.

 

 

3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.

 

4. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie w kontekście przyszłego macierzyństwa.

 

5. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach o tematyce zdrowotnej.

 

6. Spotkanie z pracownikiem PP-P                       na temat uzależnień.

 

7. Przygotowanie do świadomego korzystania ze środków multimedialnych (internet, telewizja).

Realizacja programu „W sieci”.

 

8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

 

9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa.

 

-  uczeń zna korzyści płynące  z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu

 

- uczeń rozumie potrzebę      i zna zasady dbania                  o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną

 

- uczeń rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku

 

- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie, aby dobrze przygotować się do macierzyństwa.

 

- uczeń zna konsekwencje uzależnień, potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.

 

 

- uczeń zna konsekwencje uzależnień

 

 

- uczeń poznaje konsekwencje nadużyć w sieci internetowej.

 

 

 

 

- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy

 

- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa

nauczyciele w-f

 

 

 

 

nauczyciel biologii, wf

 

 

 

wychowawca, pedagog

 

nauczyciel wdż

 

 

 

 

pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pedagog,

Rejon PCK

 

 

pedagog

wychowawcy klas

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

I półrocze

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

 

5. KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH

1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych.

 

 

2.Kontynuacja pracy koła ekologicznego.

 

 

3. Redagowanie gazetek ekologicznych, prowadzenie prelekcji.

 

 

4. Udział w konkursach i akcjach proekologicznych.

- uczeń uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji i turystyki.

 

- uczeń posiada wiedzę na temat działań ekologicznych.

 

- uczeń doskonali umiejętność formułowania myśli, refleksji na podstawie zdobytej wiedzy.

- uczeń poszerza wiedzę z zakresu ochrony środowiska i dziedzin pokrewnych.

nauczyciele, wychowawcy

 

 

 

nauczyciel biologii

 

 

 

nauczyciel biologii,

Samorząd Uczniowski

 

 

nauczyciele biologii, geografii

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

według terminów

6.

MONITOROWANIE SPEŁNIANIA OBOWIĄZKU SZKOLNEGO                 i OBOWIĄZKU  NAUKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Systematyczny monitoring frekwencji na zajęciach szkolnych:

 

- systematyczna kontrola na 2 lekcji obecności uczniów na zajęciach lekcyjnych

 

- bieżące informowanie telefoniczne rodziców o nieobecności ucznia

 

- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej

 

- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły

 

- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji

 

-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia

 

2. Wprowadzenie dziennika elektronicznego celem bieżącego informowania rodziców o wynikach w nauce i frekwencji uczniów.

 

3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.

 

4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.

 

 5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni.

 

6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas.

 

7. Systematyczne usprawiedliwianie  nieobecności
w terminach określonych w Statucie Szkoły.

 

8. Analiza frekwencji klas na posiedzeniach klasowych zespołów nauczycielskich w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia.

 

9. Nagradzanie klas 
i uczniów wyróżniających się dobrą frekwencją

 

Uczeń:

 

 

 

- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych

 

 

- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia

 

 

- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania

 

 

 

- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się

- uczeń widzi konsekwencje swoich nieobecności

 

 

 

 

 

 

 

 

- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy

 

- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności

 

 

 

 

 

-uczeń jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania

 

 

- jest motywowany do właściwej frekwencji

 

 

 

 

pedagog

 

 

 

 

pedagog

wychowawcy klas

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy

nauczyciele

 

wychowawcy klas,

pedagog

 

 

 

dyrektor

wychowawcy klas

 

 

 

 

wychowawcy klas

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

pedagog

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

wychowawcy klas,

nauczyciele, pedagog

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

co miesiąc

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

w zależności od potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

styczeń, czerwiec

6.

WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE I SPOŁECZEŃSTWIE

 

 

1. Włączanie młodzieży w organizację pomocy innym osobom

 

- udział w akcjach charytatywnych, wolontariacie

- kontynuacja współpracy z Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą w Łoniowie, Domem Opieki Społecznej
w Koniemłotach

 

2. Współudział
w tworzeniu wnętrza
i otoczenia szkoły:

 

- uaktualnianie informacji w gablotach

 

- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego

 

- porządkowanie terenu wokół szkoły

 

- troska o ład
w pracowniach
 i innych pomieszczeniach szkolnych

 

3. Rozwijanie samorządności

 

- włączanie się
w organizację imprez

 

- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły

 

-organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów z trudnościami w nauce

 

- podejmowanie działań na rzecz środowiska

 

- prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji samorządu uczniowskiego

 

4.Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji  poprzez prelekcje, warsztaty.

 

5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania w rodzinie poprzez zajęcia wdż i inne spotkania tematyczne.

Uczeń:

 

 

 

- dostrzega potrzeby innych

 

-  uczy się bycia wrażliwym

 

 

 

 

 

 

 

 

- potrafi zadbać
o estetyczny wystrój pomieszczeń

 

 

 

 

 

 

- szanuje dobra materialne szkoły

 

 

 

 

 

 

- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych

 

 

 

- uczeń potrafi bezinteresownie pomagać

 

 

 

 

 

- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły

 

 

-uczeń potrafi nawiązywać właściwe relacje z drugim człowiekiem

 

 

- uczeń potrafi brać odpowiedzialność za rodzinę

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

opiekun SU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

opiekun SU

 

 

opiekun SU

 

 

 

 

 

 

opiekun SU

 

 

 

pedagog,

wychowawcy

psycholog

 

 

 

nauczyciel wdż

pedagog

 

 

 

 

grudzień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

7.

TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW

 

1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego

- przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.

 

2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na niepożądane przejawy zachowań
i postaw uczniów.

 

3. Zapoznanie uczniów
 z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy na zajęciach praktycznych i na lekcjach.

 

4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem

- ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć

- uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.

 

5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie z konsekwencjami ich użycia.

 

6. Zapoznanie uczniów klas
I-ych  z zasadami pracy z komputerem.

 

7.  Udział młodzieży
w Konkursie Wiedzy o Ergonomii i BHP
w Rolnictwie”.

 

8. Współpraca
z Ośrodkiem Zdrowia
w Koniemłotach

- badania przesiewowe
i bilansowe

- szczepienia ochronne.

 

9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.

 

10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
i w ramach sportowych zajęć pozalekcyjnych.

 

11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.

 

- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
w niewłaściwym obuwiu, używania wulgaryzmów

 

- zna sposoby postępowania w sytuacjach  niebezpiecznych dla zdrowia,

 

 

 

 

 

 

 

- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami

 

 

 

- zna zasady pracy
z komputerem

 

 

- pogłębia wiadomości
i umiejętności z zakresu BHP

 

 

- ma zapewnioną opiekę medyczną

 

 

 

 

 

- uczy się podstawowych zasad żywienia

 

 

 

 

 

 

- rozumie korzyści płynących z dobrej kondycji fizycznej

 

 

 

 

- uczy się asertywności,  czuje się bezpieczny

 

 

 

 

nauczyciele dyżurni

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

 

 

 

nauczyciele

organizatorzy imprez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciel chemii

 

 

 

 

nauczyciel informatyki

 

 

K. Masternak

 

 

 

 

pedagog

 

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów zawodowi, biologii

 

 

 

 

 

nauczyciele wychowania fizycznego

 

 

 

 

pedagog

wychowawcy klas

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

zgodnie z terminarzem

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

październik luty

8. AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY W PROCESIE WYCHOWAWCZYM

1. Włączenie rodziców w życie klasy poprzez ich udział w uroczystościach szkolnych.

 

2. Wdrażanie rodziców w mechanizmy rodzące patologiczne zachowania młodzieży poprzez udział w prelekcjach z udziałem specjalistów.

 

3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą a rodzicami.

 

4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych.

- rodzice dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań

 

- rodzice potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc

 

 

- rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze

 

 

 

- rodzice znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji

wychowawcy

nauczyciele

 

 

 

wychowawcy

pedagog

psycholog

kurator

 

 

 

wychowawcy

pedagog

 

 

 

 

wychowawcy

 

9.

PROMOCJA SZKOŁY      I ZAWODÓW, W KTÓRYCH SZKOŁA KSZTAŁCI

 

1. Upowszechnianie osiągnięć szkoły -  prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.

 

2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
z udziałem Gości.

 

3.Współpraca ze środowiskiem lokalnym i gimnazjami.

 

4.Poszukiwanie nowych form promocji szkoły i zawodów, w których kształci.

 

 

5.Udział w Pikniku Edukacyjnym  w ZSCKR w Sokołowie Podlaskim.

 

 

- znajomość szkoły w szerokim środowisku, jej zasobów i dorobku

- wizualizacja pracy szkoły

 

- popularyzacja szkoły w środowisku

- upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia

 

- upowszechnianie oferty edukacyjnej szkoły

 

 

- opracowanie filmu o szkole,

- wydanie folderu,

- organizacja dni otwartych szkoły.

 

- promocja szkoły i regionu.

 

dyrektor

 

 

 

 

 

nauczyciele wg harmonogramu

 

 

 

 

Kierownik pnz

nauczyciele

 

 

zespół ds. promocji

 

 

 

 

 

kierownik pnz,

bibliotekrz

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

październik

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 września 2011 19:50
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Durlej
Ilość wyświetleń: 3152
21 września 2011 19:56 (Anna Durlej) - Zmiana danych dokumentu.
21 września 2011 19:50 (Anna Durlej) - Dodanie dokumentu.