Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2011/2012 został opracowany
w oparciu o:
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2011/2012
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
1 września 2011r. |
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
23 grudnia - 31 grudnia 2011r. |
3. |
Ferie zimowe |
13 lutego – 26 lutego 2012r. |
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
5 – 10 kwietnia 2012r. |
5. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
27 kwietnia 2012r. |
6. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
4 – 25 maja 2012r. początek 4 maja 2012r. |
7. |
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia - etap pisemny - etap praktyczny |
18 czerwca 2012r. od 19 czerwca 2012r. |
8. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
29 czerwca 2012r. |
9. |
Ferie letnie |
30 czerwca – 31 sierpnia 2012r. |
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY
Lp. |
Typ szkoły / zawód |
Klasa |
Liczba uczniów |
Wychowawca klasy |
1. |
4 – letnie TECHNIKUM |
|
|
|
|
Zawód: technik żywienia i gospodarstwa domowego |
pierwsza druga trzecia czwarta
|
12 14 13 18 |
Marzena Mazur Teresa Adamczyk Tadeusz Żmudziński Sławomir Sztaba |
|
Zawód: technik inżynierii środowiska i melioracji |
pierwsza |
12 |
Marzena Mazur |
|
Zawód: technik mechanizacji rolnictwa
|
pierwsza druga trzecia czwarta |
27 28 20 17 |
Krzysztof Masternak Zofia Kania Elżbieta Sztaba Michał Lalewicz |
SAD RADY PEDA
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ - PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przydział czynności podstawowych |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
|
Anna Durlej |
Dyrektor, N-l historii |
|
historii |
|
Maria Lipiec |
Kierownik prakt. nauki zawodu N-l przedmiotów zawodowych |
Przewodnicząca Zespołu Przedmiotów Zawodowych |
matematyczno- fizyczna, zajęć prakt. |
|
Teresa Adamczyk |
N-l biologii, chemii
|
Kolo Ekologiczne Opiekun stażu n-la kontraktowego |
biologiczno – chemiczna |
|
Ambroży Małgorzata |
N-l fizyki
|
|
|
|
Agnieszka Brudkiewicz |
N-l geografii, wych. fizycznego
|
|
geografii |
|
Iwona Czosnek |
N-l historii, wos
|
|
|
|
Jolanta Godzwon |
N-l matematyki
|
|
|
|
ks. Maciej Gubernat |
N-l religii
|
|
religii |
|
Jarosław Gil |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
zajęć praktycznych |
|
Zofia Kania |
N-l j . polskiego
|
Przewodnicząca Zespołu Przedmiotów Humanistycznych |
języka polskiego |
|
Dorota Karaś |
N-l j. angielskiego
|
|
języka angielskiego 1 |
|
Bogusław Kowalcze |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Inspektor BHP Przewodniczący Zespołu ds. warsztatu szkolnego |
elektrotechniki, zajęć prakt. |
|
Michał Lalewicz |
N-l wychowania fizycznego
|
Szkolne Koło Sportowe |
hala sportowa |
|
Joanna Łabuszewska-Motyka |
Pedagog
|
Opiekun Samorządu Uczniowskiego Szkolne Koło PCK Przewodnicząca Zespołu ds. ewaluacji |
|
|
Krzysztof Masternak |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność” |
maszyn, zajęć prakt. |
|
Marzena Mazur |
N-l matematyki
|
Przewodnicząca Zespołu Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych
|
matematyki |
|
Piotr Mazur |
N-l przedmiotów zawodowych |
Nagłaśnianie uroczystości szkolnych Opiekun stażu n-la kontraktowego |
pojazdów, zajęć prakt. |
|
Anna Myśliwiec |
N-l j. angielskiego
|
|
języka angielskiego 2 |
|
ks. Adam. Pikula |
N-l religii |
|
|
|
Beata Sadowska |
N-l j . polskiego
|
Opiekun stażu n-la kontraktowego
|
języka polskiego |
|
Jolanta Słota |
N-l j. francuskiego |
Przewodnicząca Zespołu ds. projektów europejskich |
języka francuskiego |
|
Elżbieta Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodnicząca Zespołu ds. promocji szkoły |
ekonomiki |
|
Sławomir Sztaba
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
technologii gastronomicznej zajęć prakt. |
|
Ewa Wołowiec |
Bibliotekarz
|
|
biblioteka, czytelnia |
|
Anna Zamojska |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
|
|
Tadeusz Żmudziński |
N-l przedmiotów zawodowych |
Prezes Zarządu Ogniska ZNP Społeczny Inspektor Pracy |
urządzania wnętrz i otoczenia domów |
|
Barbara Zdrojkowska |
Kierownik internatu |
|
|
|
Andrzej Zapart |
Wychowawca internatu |
|
|
|
Dorota Zybała |
Wychowawca internatu |
|
|
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przewodniczący |
Skład zespołu |
Zadania: |
|
Klasowe Zespoły Nauczycielskie |
Wychowawcy klas |
Nauczyciele uczący w danym oddziale |
Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału. |
|
Zespół Przedmiotów Humanistycznych |
Zofia Kania |
Nauczyciele przedmiotów humanistycznych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych |
Marzena Mazur |
Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół Przedmiotów Zawodowych |
Maria Lipiec |
Nauczyciele przedmiotów zawodowych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół ds. ewaluacji |
Joanna Łabuszewska - Motyka
|
Ewa Wołowiec Jolanta Słota Jolanta Godzwon |
Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu |
|
Zespół ds. promocji szkoły |
Elżbieta Sztaba
|
Agnieszka Brudkiewicz Beata Sadowska Piotr Mazur |
Opracowanie filmu o szkole i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku |
|
Zespół ds. projektów edukacyjnych |
Jolanta Słota
|
Teresa Adamczyk Joanna Łabuszewska – Motyka Dorota Karaś |
Opracowanie i złożenie projektu edukacyjnego |
|
Zespół ds. warsztatu szkolnego |
Bogusław Kowalcze
|
Jarosław Gil Krzysztof Masternak |
Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych |
|
Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników |
Ewa Wołowiec |
Anna Myśliwiec Małgorzata Ambroży |
Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk. |
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH
Lp. |
Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
Nauczyciele pełniący dyżur |
|
Inauguracja roku szkolnego
|
Uroczystość szkolna |
M. Lalewicz S. Sztaba |
Sam.Ucz. kl. IV |
1 września 2011 |
|
|
Dzień Edukacji Narodowej
|
Uroczystość szkolna |
M. Mazur |
B. Sadowska Sam.Ucz. kl. I |
17 października 2011 |
A. Brudkiewicz T. Żmudziński |
|
Tydzień Żytniego Chleba
|
Akcje propagujące zdrową żywność |
M. Lipiec S. Sztaba |
T. Żmudziński, Sam. klas III –IV TŻ |
od 18 do 24 października 2011 |
|
|
Narodowe Święto Niepodległości |
Uroczystość szkolna |
Z. Kania |
J. Słota Sam. Kl. III TŻ |
10 listopada 2011 |
J. Słota S. Sztaba |
|
Spotkanie Wigilijne |
Uroczystość szkolna i klasowa |
ks. M. Gubernat |
ks. A. Pikula Wych. klas |
22 grudnia 2011 |
E. Wołowiec K. Masternak |
|
Studniówka |
Uroczysta zabawa |
M. Lalewicz S. Sztaba |
Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych |
styczeń 2012 |
|
|
Tydzień profilaktyki zdrowotnej |
Akcje profilaktyczne |
J. Łabuszewska - Motyka |
T. Adamczyk Wych. klas |
marzec 2012 |
|
|
II Szkolny Konkurs Teatralny |
Konkurs wiedzy i recytatorski, inscenizacja |
Z. Kania |
E. Wołowiec Wych. klas |
27 marca 2012 |
T. Adamczyk B. Kowalcze |
|
Rekolekcje wielkopostne |
Nauki rekolekcyjne |
ks. Proboszcz ks. M. Gubernat |
Wychowawcy klas |
marzec 2012 |
|
|
Dzień Papieski |
Uroczystość szkolna |
J. Łabuszewska - Motyka |
E. Wołowiec ks. M. Gubernat |
2 kwietnia 2012 |
M. Lalewicz ks.M.Gubernat |
|
Święto życia i piękna Ziemi |
Akcje edukacyjno - ekologiczne |
T. Adamczyk |
A. Brudkiewicz Wych. klas |
23 kwietnia 2011 |
|
|
Pożegnanie maturzystów
|
Uroczystość szkolna |
E. Sztaba T. Żmudziński |
Samorządy kl. III |
27 kwietnia 2012 |
M. Ambroży B. Sadowska
|
|
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
M. Mazur K. Masternak
|
Samorządy kl. I |
29 czerwca 2012 |
J. Gil D. Karaś |
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2011/2012
Zadania priorytetowe:
1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach nauczycielskich.
2) Wdrażanie w pracy szkoły wniosków wynikających z analizy jakościowej wyników nauczania.
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współ-odpowiedzialny |
Termin |
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE |
1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły .
2. Dokonanie przydziału obowiązków i zadań nauczycielom zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami i umiejętnościami.
3.Opracowanie tygodniowego planu lekcji.
4. Zapoznanie rady pedagogicznej z planem nadzoru pedagogicznego.
5.Opracowanie i zatwierdzenie planu pracy szkoły.
6. Opracowanie planów pracy: - kierownika pnz, - kierownika internatu, - pedagoga, - samorządu uczniowskiego
7. Prawidłowa organizacja pracy zespołów nauczycielskich.
8. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych.
9. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli. 10. Prawidłowe 11. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych
12. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
dyrektor pedagog
kierownik pnz kierownik internatu pedagog opiekun SU
przewodniczący ZN
dyrektor
kierownik pnz
wychowawcy klas,
nauczyciele przedmiotów
dyrektor kierownik pnz
|
kierownik pnz kierownik internatu
rada pedagogiczna
członkowie
kierownik pnz
kierownik pnz
dyrektor kierownik pnz
dyrektor kierownik pnz
nauczyciele
|
sierpień
sierpień
sierpień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
2. |
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM ZAPEWNIANIA JAKOŚCI
|
1. Szczegółowe
2. Przeprowadzenie diagnozy wstępnej i końcowej wyników nauczania w klasach I i III.
3.Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
4.Analiza jakościowa diagnoz wyników nauczania.
5. Zapoznawanie uczniów i rodziców z wynikami wewnętrznych badań i diagnoz.
6. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
7. Monitorowanie osiągnięć uczniów, ukierunkowanie na przygotowanie do egzaminów zewnętrznych .
8.Rzetelna realizacja przez nauczycieli podstaw programowych.
9.Opracowanie szkolnych planów nauczania obowiązujących od 1.09.2012 na bazie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.
10.Opracowanie i zatwierdzenie autorskich programów nauczania obowiązujących od 1.09.2012.
11.Współpraca z jednostkami nadzorowanymi przez MRiRW, instytutami badawczymi, uczelniami wyższymi, ośrodkami doradztwa rolniczego celem podniesienia jakości kształcenia zawodowego.
12.Uściślić współpracę z rodzicami w celu zapobiegania niepowodzeniom szkolnym uczniów. |
wychowawcy klas, nauczyciele
nauczyciele j. polskiego, j. angielskiego, matematyki
dyrektor
Przewodniczący ZPH, ZPM-P
wychowawcy klas
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele przedmiotów zawodowych
dyrektor
nauczyciele przedmiotów
kierownik pnz – szkolny koordynator
wychowawcy klas |
dyrektor
Przewodniczący ZPH, ZPM-P
Zespoły nauczycielskie PH, PM-P
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele przedmiotów
wychowawcy klas
wychowawcy klas
dyrektor
kierownik pnz nauczyciele
Przewodniczący ZPH, ZPM-P
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele przedmiotów
|
listopad - styczeń
październik, maj
listopad styczeń
listopad maj
listopad styczeń
cały rok
cały rok
cały rok
II półrocze
II półrocze
wrzesień-opracowanie harmonogra-mu działań,
cały rok – realizacja
cały rok |
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w olimpiadach, konkursach, zawodach:
- Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych
- Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywności
- Konkurs Wiedzy o Ergonomii i BHP w Rolnictwie
- Konkurs „Wiedzy o Bezpieczeństwie, Ratownictwie i Obronie Cywilnej”
- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych
- Konkurs Wiedzy o Rolnictwie Ekologicznym
- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia
- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny
- udział w innych olimpiadach, konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2.Poszerzanie wiadomości i umiejętności uczniów poprzez udział
3.Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.
4.Tworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów.
5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.
6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze. |
nauczyciele
n-le przedmiotów zawodowych
S. Sztaba
K. Masternak
B. Kowalcze
K. Masternak
T. Żmudziński
J. Łabuszewska
P. Mazur
nauczyciele
nauczyciele – organizatorzy wycieczek
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
bibliotekarz
|
Kierownik pnz
wychowawcy klas
wychowawcy klas
dyrektor
Przewodniczący ZPH, ZPM-P
wychowawcy klas, nauczyciele
Przewodniczący ZPH
|
według terminarza olimpiad, konkursów
zgodnie z podanym terminarzem
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Poznawanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych w gimnazjum przez uczniów klas I-ych.
2.Tworzenie oferty zajęć pozalekcyjnych – wyrównawczych.
3. Ścisła współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce, wymiana informacji o postępach w nauce i frekwencji. 4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce. |
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy klas
nauczyciele przedmiotów |
wychowawcy klas
Przewodniczący ZPH, ZPM-P
nauczyciele, pedagog
wychowawcy klas |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok |
5. |
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELI |
1. Rozwijanie umiejętności metodycznych i pedagogicznych nauczycieli zgodnie z planem doskonalenia nauczycieli: - dzielenie się z innymi nauczycielami zdobytą wiedzą.
2.Uściślenie współpracy nauczycieli - opiekunów stażu z nauczycielami stażystami i kontraktowymi.
3. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do samodoskonalenia pracy nauczycieli: - zmiany w planowaniu - wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych, - samodzielne opracowywanie arkuszy sprawdzających wiedzę ucznia, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.
4. Zdobywanie i dzielenie się doświadczeniami wynikającymi z pracy nauczycieli w charakterze egzaminatorów zewnętrznych.
5.Udział nauczycieli
6.Współpraca
7. Opracowanie i realizacja projektów edukacyjnych w zakresie kształcenia ogólnego i zawodowego celem tworzenia nowych możliwości poszerzania wiedzy własnej nauczycieli i wiedzy uczniów. |
dyrektor
nauczyciele uczestniczący w doskonaleniu
nauczyciele – opiekunowie stażu
nauczyciele
nauczyciele - egzaminatorzy
dyrektor
nauczyciele
zespól ds. projektów edukacyjnych
|
nauczyciele
dyrektor, przewodniczący zespołów nauczycielskich
nauczyciele ubiegający się o wyższy stopień awansu
przewodniczący zespołów nauczycielskich
przewodniczący zespołów nauczycielskich
nauczyciele
dyrektor
przewodniczący zespołów nauczycielskich
|
zgodnie z harmonogramem
zgodnie z terminarzem posiedzeń
w okresie całego stażu
cały rok
według terminarza
zgodnie z harmonogramem
cały rok
cały rok
|
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe:
1) Monitorowanie frekwencji uczniów.
2) Promocja szkoły i zawodów, w których szkoła kształci.
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Oczekiwane |
Odpowiedzialny
|
Termin |
1. WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO |
1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.
2. Zapoznanie się z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.
3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.
4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.
5. Kształtowanie postaw asertywnych.
6. Uczenie etycznego zachowania.
7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.
8. Pomoc materialna uczniom. 9. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej. |
- diagnoza potrzeb uczniów
- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby
- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego,
- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych i zagrażających
- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości
- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy
- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły
|
-wychowawcy
pedagog szkolny rodzice
nauczyciel wdż
wychowawcy pedagog szkolny ksiądz - katecheta
wychowawcy pedagog szkolny
dyrektor wychowawcy
wychowawcy pedagog szkolny pedagog szkolny wychowawcy klas
|
I półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ i ZAINTERESOWAŃ
|
1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.
2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.
3. Organizowanie wycieczek tematycznych.
4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach.
6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł.
7. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz. |
- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego
- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy, - uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły
- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy
- uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną - uczeń potrafi dociekliwie poznawać,
- uczeń czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy
|
nauczyciele
nauczyciele opiekun SUcz.
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
3. WSPOMAGANIE ROZOWJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
|
1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.
2.Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.
3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.
4.Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych.
5. Umiejscowienie historii swojego regionu w ogólnopolskim kontekście.
6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury, uczestnictwo w Powiatowym Festiwalu Kultury Szkół.
|
- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury
- uczeń umie korzystać ze źródeł umożliwiających samokształcenie
- uczeń bierze udział w kulturalnych wystawach, imprezach kulturalnych
- uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje
- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe
- uczeń bierze udział w imprezach kulturalnych
|
nauczyciele
nauczyciele j. polskiego
nauczyciele historii, wok
nauczyciele
nauczyciele historii, wok
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
zgodnie z terminarzem imprez
|
4. PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
|
1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach i imprezach sportowych.
2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.
3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
4. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie w kontekście przyszłego macierzyństwa.
5. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach o tematyce zdrowotnej.
6. Spotkanie z pracownikiem PP-P na temat uzależnień.
7. Przygotowanie do świadomego korzystania ze środków multimedialnych (internet, telewizja). Realizacja programu „W sieci”.
8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa.
|
- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu
- uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną
- uczeń rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku
- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie, aby dobrze przygotować się do macierzyństwa.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień, potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień
- uczeń poznaje konsekwencje nadużyć w sieci internetowej.
- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy
- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa |
nauczyciele w-f
nauczyciel biologii, wf
wychowawca, pedagog
nauczyciel wdż
pedagog szkolny
pedagog, Rejon PCK
pedagog wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
II półrocze
I półrocze
I półrocze
II półrocze
|
5. KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH |
1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych.
2.Kontynuacja pracy koła ekologicznego.
3. Redagowanie gazetek ekologicznych, prowadzenie prelekcji.
4. Udział w konkursach i akcjach proekologicznych. |
- uczeń uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji i turystyki.
- uczeń posiada wiedzę na temat działań ekologicznych.
- uczeń doskonali umiejętność formułowania myśli, refleksji na podstawie zdobytej wiedzy. - uczeń poszerza wiedzę z zakresu ochrony środowiska i dziedzin pokrewnych. |
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciel biologii
nauczyciel biologii, Samorząd Uczniowski
nauczyciele biologii, geografii |
cały rok
cały rok
II półrocze
według terminów |
6. MONITOROWANIE SPEŁNIANIA OBOWIĄZKU SZKOLNEGO i OBOWIĄZKU NAUKI
|
1. Systematyczny monitoring frekwencji na zajęciach szkolnych:
- systematyczna kontrola na 2 lekcji obecności uczniów na zajęciach lekcyjnych
- bieżące informowanie telefoniczne rodziców o nieobecności ucznia
- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej
- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły
- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji
-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia
2. Wprowadzenie dziennika elektronicznego celem bieżącego informowania rodziców o wynikach w nauce i frekwencji uczniów.
3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.
4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.
5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni.
6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas.
7. Systematyczne usprawiedliwianie nieobecności
8. Analiza frekwencji klas na posiedzeniach klasowych zespołów nauczycielskich w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia.
9. Nagradzanie klas
|
Uczeń:
- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych
- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia
- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania
- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się - uczeń widzi konsekwencje swoich nieobecności
- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy
- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności
-uczeń jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania
- jest motywowany do właściwej frekwencji |
pedagog
pedagog wychowawcy klas
nauczyciele
wychowawcy nauczyciele
wychowawcy klas, pedagog
dyrektor wychowawcy klas
wychowawcy klas nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
pedagog
wychowawcy klas
wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog
dyrektor |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
co miesiąc
cały rok
w zależności od potrzeb
styczeń, czerwiec |
6. WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE I SPOŁECZEŃSTWIE
|
1. Włączanie młodzieży w organizację pomocy innym osobom
- udział w akcjach charytatywnych, wolontariacie - kontynuacja współpracy z Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą w Łoniowie, Domem Opieki Społecznej
2. Współudział
- uaktualnianie informacji w gablotach
- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego
- porządkowanie terenu wokół szkoły
- troska o ład
3. Rozwijanie samorządności
- włączanie się
- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły
-organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów z trudnościami w nauce
- podejmowanie działań na rzecz środowiska
- prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji samorządu uczniowskiego
4.Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji poprzez prelekcje, warsztaty.
5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania w rodzinie poprzez zajęcia wdż i inne spotkania tematyczne. |
Uczeń:
- dostrzega potrzeby innych
- uczy się bycia wrażliwym
- potrafi zadbać
- szanuje dobra materialne szkoły
- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych
- uczeń potrafi bezinteresownie pomagać
- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły
-uczeń potrafi nawiązywać właściwe relacje z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi brać odpowiedzialność za rodzinę |
wychowawcy klas
opiekun SU
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
opiekun SU
opiekun SU
opiekun SU
pedagog, wychowawcy psycholog
nauczyciel wdż pedagog |
grudzień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
7. TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW
|
1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego - przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.
2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na niepożądane przejawy zachowań
3. Zapoznanie uczniów
4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem - ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć - uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.
5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie z konsekwencjami ich użycia.
6. Zapoznanie uczniów klas
7. Udział młodzieży
8. Współpraca - badania przesiewowe - szczepienia ochronne.
9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.
10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.
|
- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
- zna sposoby postępowania w sytuacjach niebezpiecznych dla zdrowia,
- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach
- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami
- zna zasady pracy
- pogłębia wiadomości
- ma zapewnioną opiekę medyczną
- uczy się podstawowych zasad żywienia
- rozumie korzyści płynących z dobrej kondycji fizycznej
- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny
|
nauczyciele dyżurni
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele organizatorzy imprez
nauczyciel chemii
nauczyciel informatyki
K. Masternak
pedagog
nauczyciele przedmiotów zawodowi, biologii
nauczyciele wychowania fizycznego
pedagog wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
wrzesień
cały rok
wrzesień
wrzesień
zgodnie z terminarzem
cały rok
wrzesień
cały rok
październik luty |
8. AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY W PROCESIE WYCHOWAWCZYM |
1. Włączenie rodziców w życie klasy poprzez ich udział w uroczystościach szkolnych.
2. Wdrażanie rodziców w mechanizmy rodzące patologiczne zachowania młodzieży poprzez udział w prelekcjach z udziałem specjalistów.
3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą a rodzicami.
4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych. |
- rodzice dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań
- rodzice potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc
- rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze
- rodzice znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji |
wychowawcy nauczyciele
wychowawcy pedagog psycholog kurator
wychowawcy pedagog
wychowawcy |
|
9. PROMOCJA SZKOŁY I ZAWODÓW, W KTÓRYCH SZKOŁA KSZTAŁCI
|
1. Upowszechnianie osiągnięć szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.
2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
3.Współpraca ze środowiskiem lokalnym i gimnazjami.
4.Poszukiwanie nowych form promocji szkoły i zawodów, w których kształci.
5.Udział w Pikniku Edukacyjnym w ZSCKR w Sokołowie Podlaskim.
|
- znajomość szkoły w szerokim środowisku, jej zasobów i dorobku - wizualizacja pracy szkoły
- popularyzacja szkoły w środowisku - upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia
- upowszechnianie oferty edukacyjnej szkoły
- opracowanie filmu o szkole, - wydanie folderu, - organizacja dni otwartych szkoły.
- promocja szkoły i regionu.
|
dyrektor
nauczyciele wg harmonogramu
Kierownik pnz nauczyciele
zespół ds. promocji
kierownik pnz, bibliotekrz |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
październik |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym