Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2010/2011 został opracowany w oparciu o:
1. Statut Szkoły.
2. Program Wychowawczy Szkoły.
3. Szkolny Program Profilaktyki.
4. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2010/2011 ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej.
5. Zalecenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty dotyczące pracy Szkół w roku szkolnym 2010/2011.
6. Wnioski wynikające z ewaluacji planu pracy szkoły w roku szk. 2009/2010.
7. Uwagi i propozycje zadań dydaktycznych i wychowawczych zaproponowane przez Nauczycieli.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2010/2011
1. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym w roku szkolnym 2010/2011 organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia.
2. Rok szkolny 2010/2011 trwa od 1 września 2010r. do 31 sierpnia 2011 r. i dzieli się na dwa półrocza:
Ø I - od 1 września 2010 r. do 28 stycznia 2011r.
Ø II – od 14 lutego do 22 czerwca 2011r.
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
1 września 2010r. |
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
23 grudnia - 31 grudnia 2010r. |
3. |
Ferie zimowe |
31 stycznia – 13 lutego 2011r. |
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
21 – 26 kwietnia 2011r. |
5. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
29 kwietnia 2011r. |
6. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
4 – 27 maja 2011r. początek 4 maja 2011r. |
7. |
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe sesja letnia - etap pisemny - etap praktyczny |
13 czerwca 2011r. od 14 czerwca 2011r. |
8. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
22 czerwca 2011r. |
9. |
Ferie letnie |
23 czerwca – 31 sierpnia 2011r. |
Struktura Organizacyjna Szkoły
Lp. |
Typ szkoły / zawód |
Klasa |
Liczba uczniów |
Wychowawca klasy |
1. |
4 – letnie TECHNIKUM |
|
|
|
|
Zawód: technik żywienia i gospodarstwa domowego |
pierwsza druga trzecia czwarta
|
17 14 19 24 |
Teresa Adamczyk Tadeusz Żmudziński Sławomir Sztaba Jolanta Słota |
|
Zawód: technik mechanizacji rolnictwa
|
pierwsza druga trzecia czwarta |
28 21 17 20 |
Zofia Kania Elżbieta Sztaba Michał Lalewicz Bogusław Kowalcze |
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ - PRZYDZIAŁ
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela
|
Przydział czynności podstawowych |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
1. |
Anna Durlej |
Dyrektor, N-l historii |
|
historii |
2. |
Maria Lipiec |
Kierownik prakt. nauki zawodu N-l przedmiotów zawodowych |
|
matematyczno- fizyczna, zajęć prakt. |
3. |
Teresa Adamczyk |
N-l biologii, chemii
|
Kolo Ekologiczne Opiekun stażu 2n-li: stażysty, kontraktowego |
biologiczno – chemiczna |
4. |
Ambroży Małgorzata |
N-l fizyki
|
|
|
5. |
Agnieszka Brudkiewicz |
N-l geografii
|
|
geografii |
6. |
Iwona Czosnek |
N-l historii
|
|
|
7. |
Jolanta Godzwon |
N-l matematyki
|
|
|
8. |
ks. Maciej Gubernat |
N-l religii
|
|
religii |
9. |
Jarosław Gil |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
zajęć praktycznych |
10. |
Zofia Kania |
N-l j . polskiego
|
|
języka polskiego |
11. |
Dorota Karaś |
N-l j. angielskiego
|
|
języka angielskiego 1 |
12. |
Bogusław Kowalcze |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Inspektor BHP |
elektrotechniki, zajęć prakt. |
13. |
Michał Lalewicz |
N-l wychowania fizycznego
|
Szkolne Koło Sportowe |
hala sportowa |
14. |
Joanna Łabuszewska |
Pedagog
|
Opiekun Samorządu Uczniowskiego Szkolne Koło PCK |
|
15. |
Krzysztof Masternak |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność” |
maszyn, zajęć prakt. |
16. |
Marzena Mazur |
N-l matematyki
|
Opiekun stażu n-la kontraktowego |
matematyki |
17. |
Piotr Mazur |
N-l przedmiotów zawodowych |
Nagłaśnianie uroczystości szkolnych Opiekun stażu n-la kontraktowego- |
pojazdów, zajęć prakt. |
18. |
Anna Myśliwiec |
N-l j. angielskiego
|
|
języka angielskiego 2 |
19. |
Beata Sadowska |
N-l j . polskiego
|
Opiekun stażu n-la kontraktowego
|
języka polskiego |
20. |
Jolanta Słota |
N-l j. francuskiego |
Koordynator projektów europejskich Opiekun stażu n-la kontraktowego |
języka francuskiego |
21. |
ks. Mirosław Staszczak |
N-l religii
|
|
|
22. |
Elżbieta Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
ekonomiki |
23. |
Sławomir Sztaba
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
technologii gastronomicznej zajęć prakt. |
24. |
Ewa Wołowiec |
Bibliotekarz
|
|
biblioteka, czytelnia |
25. |
Tadeusz Żmudziński |
N-l przedmiotów zawodowych |
Prezes Zarządu Ogniska ZNP Społeczny Inspektor Pracy |
urządzania wnętrz i otoczenia domów |
26. |
Barbara Zdrojkowska
|
Kierownik internatu |
|
|
27. |
Andrzej Zapart
|
Wychowawca internatu |
|
|
28. |
Dorota Zybała
|
Wychowawca internatu |
|
|
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH
Lp. |
Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
Nauczyciele pełniący dyżur |
1. |
Inauguracja roku szkolnego
|
Uroczystość szkolna |
J. Słota, B. Kowalcze |
Sam. kl. IV |
1 września 2010 |
|
2. |
Dzień Edukacji Narodowej
|
Uroczystość szkolna |
B. Sadowska |
Samorząd Ucz. wych. klas I-ych |
13 października 2010 |
M. Lalewicz S. Sztaba |
3. |
Dzień Chleba Żytniego
|
Akcje propagujące |
M. Lipiec. S. Sztaba |
T. Żmudziński, Sam. klas III –IV TŻ |
18 października 2010 |
|
4. |
Narodowe Święto Niepodległości
|
Uroczystość szkolna |
I. Czosnek |
E. Wołowiec Sam. kl. III TŻ |
9 listopada 2010 |
D. Karaś T. Żmudziński |
5. |
Spotkanie Wigilijne |
Uroczystość szkolna i klasowa |
E. Wołowiec |
Wych. klas Sam. Klasowe |
22 grudnia 2010 |
A. Brudkiewicz K. Masternak
|
6. |
Studniówka |
Uroczysta zabawa |
J. Słota, B. Kowalcze |
Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych |
styczeń 2011 |
|
7. |
Spektakl teatralny dla rodziców i uczniów „Kochaj mnie mądrze”
|
Inscenizacja teatralna |
Z. Kania |
E. Sztaba Wych. klas |
styczeń 2011 |
|
8. |
Tydzień promocji zdrowia „Aktywnym być – zdrowym być” |
Akcje profilaktyczne |
J. Łabuszewska |
T. Adamczyk Wych. klas |
marzec 2011
|
|
9. |
„Wielkie Dionizje czyli Dzień Teatru w naszej szkole” |
Konkurs wiedzy o teatrze, inscenizacja |
Z. Kania |
E. Wołowiec Wych. klas |
27 marca 2011 |
|
10. |
Rekolekcje wielkopostne |
Msza święta; nauki rekolekcyjne |
Ks. Proboszcz Ks. M. Gubernat |
Wychowawcy klas |
kwiecień 2011 |
|
11. |
Pożegnanie uczniów klas IV- tych
|
Uroczystość szkolna |
S. Sztaba M. Lalewicz |
Samorządy kl. III |
29 kwietnia 2011 |
E. Sztaba M. Mazur |
12. |
„Światowy Dzień Bez Tytoniu”
|
Akcje profilaktyczne |
T. Adamczyk
|
J. Łabuszewska |
31 maja 2011 |
M. Lalewicz |
13. |
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
Z. Kania T. Adamczyk |
Samorządy kl. I |
22 czerwca 2011 |
J. Gil K. Masternak
|
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2010/2011
Zadania priorytetowe:
1) Udział uczniów w olimpiadach i konkursach tematycznych.
2) Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpo - wiedzialny |
Termin |
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY |
1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły .
2. Przydział czynności dla nauczycieli.
3.Ułożenie tygodniowego planu lekcji.
4. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.
5.Opracowanie planu dydaktyczno –wychowawczego szkoły.
6. Opracowanie planów pracy: - kierownika pnz, - kierownika internatu, - pedagoga, - samorządu uczniowskiego
7. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych .
8. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.
9. Prawidłowe
10. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych
11. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz kierownik internatu pedagog opiekun SU
dyrektor
kierownik pnz
wychowawcy klas
nauczyciele
nauczyciele
|
kierownik pnz kierownik internatu
pedagog
kierownik pnz
dyrektor kierownik pnz
dyrektor
|
sierpień
sierpień
sierpień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
2. |
PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH
|
1. Szczegółowe
2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji o przystąpieniu do egzaminów.
3.Rzetelna realizacja przez nauczycieli podstaw programowych .
4.Dostosowanie treści nauczania do standardów wymagań egzaminacyjnych.
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .
6.Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
7.Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.
8.Organizacja zajęć praktycznych z uwzględnieniem wymagań egzaminacyjnych .
9.Zorganizowanie zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klas I-ych.
10. Zorganizowanie zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klas IV-ych. |
wychowawcy klas, nauczyciele
wychowawcy klas, nauczyciele
nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele matematyki
nauczyciel matematyki |
dyrektor
rodzice
dyrektor
wychowawcy klas
dyrektor
kierownik pnz
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
listopad
styczeń
cały rok
I półrocze
pażdziernik-kwiecień
|
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w olimpiadach, konkursach, zawodach:
- Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych
- Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywności
- Konkurs o Ergonomii i BHP w Rolnictwie
- Konkurs „Wiedzy o Bezpieczeństwie, Ratownictwie i Obronie Cywilnej”
- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych
- Konkurs Wiedzy o Rolnictwie Ekologicznym
- Olimpiada Zdrowego Stylu Życia
- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny
- udział w innych konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2.Poszerzanie wiadomości i umiejętności uczniów poprzez udział
3.Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.
4.Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów – kół przedmiotowych i zainteresowań. 5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.
6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze. |
nauczyciele
n-le przedmiotów zawodowych
S. Sztaba
K. Masternak
B. Kowalcze
K. Masternak
T. Żmudziński
J. Łabuszewska
P. Mazur
nauczyciele
nauczyciele – organizatorzy wycieczek
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
bibliotekarz
|
Kierownik pnz
wychowawcy klas
dyrektor
dyrektor
nauczyciele
wychowawcy klas |
według terminarza olimpiad, konkursów
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Zdiagnozowanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych w gimnazjum przez uczniów klas I-ych.
2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych – wyrównawczych.
3. Ścisła współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce, wymiana informacji o postępach w nauce i frekwencji.
4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce. |
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy klas
nauczyciele |
wychowawcy klas
dyrektor
nauczyciele, pedagog
wychowawcy klas |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok |
5. |
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA |
1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli: - zmiany w planowaniu - wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych, - redagowanie arkuszy własnych, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia. 3. Praca nauczycieli w charakterze egzaminatorów zewnętrznych, zdobywanie i wymiana doświadczeń.
4.Udział nauczycieli
5.Współpraca
6. Opracowanie i realizacja projektów edukacyjnych w zakresie kształcenia ogólnego i zawodowego celem tworzenia nowych możliwości poszerzania wiedzy uczniów.
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
nauczyciele
nauczyciele
|
dyrektor
dyrektor
OKE
nauczyciele
dyrektor
dyrektor |
cały rok
cały rok
według terminarza
cały rok
cały rok
cały rok
|
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe:
1) Propagowanie zdrowego stylu życia.
2) Promocja szkoły.
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Oczekiwane |
Odpowiedzialny
|
Termin |
1. WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO |
1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.
2. Zapoznanie się z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.
3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.
4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.
5. Kształtowanie postaw asertywnych.
6. Uczenie etycznego zachowania.
7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.
8. Pomoc materialna uczniom.
9. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej.
|
- diagnoza potrzeb uczniów
- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby
- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego,
- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych i zagrażających
- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości
- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy
- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły
|
-wychowawcy
pedagog szkolny rodzice
nauczyciel wdż
wychowawcy pedagog szkolny ksiądz - katecheta
wychowawcy pedagog szkolny
dyrektor wychowawcy
wychowawcy pedagog szkolny
wychowawcy pedagog szkolny
|
I półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ i ZAINTERESOWAŃ
|
1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.
2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.
3. Organizowanie wycieczek tematycznych.
4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach.
6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł. |
- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego
- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy, - uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły
- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy
- uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną - uczeń potrafi dociekliwie poznawać,
|
nauczyciele
nauczyciele opiekun SUcz.
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
3. MOBILIZOWANIE DO UCZESTNICTWA w KULTURZE
|
1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.
2.Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.
3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.
4.Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych.
5. Umiejscowienie historii swojego regionu w ogólnopolskim kontekście.
6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury, uczestnictwo w Powiatowym Festiwalu Kultury Szkół.
|
- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury
- uczeń umie korzystać ze źródeł umożliwiających samokształcenie
- uczeń bierze udział w kulturalnych wystawach, imprezach kulturalnych
- uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje
- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe
- uczeń bierze udział w imprezach kulturalnych
|
nauczyciele
nauczyciele j. polskiego
nauczyciele historii, wok
nauczyciele
nauczyciele historii, wok
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
zgodnie z terminarzem imprez
|
4. PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
|
1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach i imprezach sportowych.
2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.
3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
4. Propagowanie ekologii – udział w akcjach i konkursach.
5. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie w kontekście przyszłego macierzyństwa.
6. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach o tematyce zdrowotnej.
7. Spotkanie z pracownikiem PP-P na temat uzależnień.
8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa.
|
- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu
- uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną
- uczeń rozumie pojęcie rekreacji i turystyki,
- uczeń rozumie potrzebę dbałości o własne środowisko przyrodnicze
- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie
- uczeń zna konsekwencje uzależnień
- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy
- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa
|
nauczyciele w-f
nauczyciel biologii, wf
wychowawcy klas
nauczyciel biologii, pedagog
nauczyciel wdż
pedagog szkolny
pedagog, Rejon PCK
pedagog wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
zgodnie z terminarzem
cały rok
I półrocze
I półrocze
I półrocze
II półrocze
|
5. MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO i OBOWIĄZKU NAUKI
|
1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych
- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej
- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły
- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji
-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia
2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami
3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.
4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.
5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni.
6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas i uczniów.
7. Usprawiedliwianie nieobecności
8. Nagradzanie klas
|
Uczeń:
- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych
- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych
- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia
- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania
- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się - czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy
- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności
- jest motywowany do właściwej frekwencji |
nauczyciele wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy nauczyciele
wychowawcy klas
wychowawcy klas
wychowawcy klas nauczyciele
nauczyciele
kierownik pnz
wychowawcy klas
dyrektor |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec |
6. WDRAŻANIE UCZNIÓW DO UDZIAŁU W ŻYCIU SPOLECZNYM
|
1. Włączanie młodzieży w organizację pomocy innym osobom
- udział w akcjach charytatywnych
- kontynuacja współpracy z Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą w Łoniowie, Domem Opieki Społecznej
2. Współudział
- uaktualnianie informacji w gablotach
- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego
- porządkowanie terenu wokół szkoły
- troska o ład
3. Rozwijanie samorządności
- włączanie się
- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły
- podejmowanie działań na rzecz środowiska
- prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji samorządu uczniowskiego
|
Uczeń:
- dostrzega potrzeby innych
- uczy się bycia wrażliwym
- potrafi zadbać
- szanuje dobra materialne szkoły
- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych
- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły
|
wychowawcy klas
opiekun SU
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
opiekun SU
opiekun SU
|
grudzień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
7. TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW
|
1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego - przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.
2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na niepożądane przejawy zachowań
3. Zapoznanie uczniów
4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem - ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć - uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.
5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie z konsekwencjami ich użycia.
6. Zapoznanie uczniów klas
7. Udział młodzieży
8. Współpraca - badania przesiewowe - szczepienia ochronne.
9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.
10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.
|
- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
- zna sposoby postępowania w sytuacjach niebezpiecznych dla zdrowia,
- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach
- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami
- zna zasady pracy
- pogłębia wiadomości
- ma zapewnioną opiekę medyczną
- uczy się podstawowych zasad żywienia
- rozumie korzyści płynące
- rozumie korzyści płynące z aktywnego wypoczynku
- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny
|
nauczyciele dyżurni
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele organizatorzy imprez
nauczyciel chemii
nauczyciel informatyki
K. Masternak
pedagog
nauczyciele przedmiotów zawodowi, biologii
nauczyciele wychowania fizycznego
nauczyciel wychowania fizycznego
pedagog wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
wrzesień
cały rok
wrzesień
wrzesień
zgodnie z terminarzem
cały rok
wrzesień
cały rok
cały rok
październik luty |
8. PROMOCJA SZKOŁY
|
1. Upowszechnianie dorobku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.
2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
3.Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
4.Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.
|
- znajomość szkoły w szerokim środowisku, jej zasobów i dorobku - wizualizacja pracy szkoły
- popularyzacja szkoły w środowisku
- upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia - szkoła współpracuje ze środowiskiem
|
dyrektor
nauczyciele
wszyscy nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym