Plany pracy

Plan pracy opiekuńczo - wychowawczej internatu 2017/18

ZESPÓŁ SZKÓŁ
Centrum Kształcenia Rolniczego
im. Adolfa Dygasińskiego
w Sichowie Dużym

 

 

 

 

 

PLAN PRACY
OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZEJ INTERNATU
na rok szkolny 2017/2018

 

 

 

 

 

 

 

Przedstawiony na posiedzeniu

Rady Pedagogicznej
w dniu 15 września 2017r.

 

 

 

Plan Pracy opiekuńczo – wychowawczej
na rok szkolny 2017/2018 został opracowany w oparciu o:

 

  1. Statut Szkoły.
  2. Program Wychowawczo – Profilaktyczny Szkoły.
  3. Regulamin Internatu i Rozkład dnia.
  4. Uwagi i propozycja zadań opiekuńczo – wychowawczych zaproponowanych przez wychowawców internatu.
  5.  Uwagi rodziców dotyczące oddziaływań wychowawczych
    i pracy opiekuńczej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CHARAKTERYSTYKA INTERNATU

 

 

Internat jest placówką opiekuńczo- wychowawczą przeznaczoną dla uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym. Internat zapewnia wychowankom pomoc w nauce, opiekę i wychowanie oraz zakwaterowanie i wyżywienie. Stwarza godne warunki do nauki, rozwijania zainteresowań i uczestnictwa w życiu kulturowym.

Internat dysponuje 75 miejscami dla uczniów naszej szkoły, w części mieszkalnej znajduje się 26 pokoi. Inne pomieszczenia to pokój wychowawców, pokój do nauki na instrumentach muzycznych, świetlica, pomieszczenia socjalne dla uczniów, łazienki. Baza internatu to także jadalnia i kuchnia z zapleczem magazynowym i socjalnym.

 

Kadrę pedagogiczną stanowią :

-        Kierownik – mgr Andrzej Zapart

-        Wychowawca – lic. Dorota Zybała – opiekun grupy dziewcząt.

-        Wychowawca – mgr Barbara Zdrojkowska – opiekun grupy chłopców.

-        Wychowawcy sprawujący opiekę nocną (Dorota Zybała, Barbara Zdrojkowska, Anna Durlej, Ewa Wołowiec, Elżbieta Sztaba).

oraz nauczyciele, uzupełniający w internacie godziny do szkolnego etatu:

-        mgr Anna Durlej – nauczyciel historii.

-        mgr Agnieszka Brudkiewicz – nauczyciel geografii i wychowania fizycznego.

-        mgr inż. Teresa Adamczyk – nauczyciel biologii i chemii.

-        mgr Michał Lalewicz – nauczyciel wychowania fizycznego.

 

 

Personel administracyjny – obsługowy stanowią:

-        intendent – magazynier

-        kucharka

-        pomoce kuchenne

-        sprzątaczka

 

 

 

 

CELE PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZEJ INTERNATU

 

  1. Ukształtowanie wizerunku wychowanka, który wykorzystując w pełni swoje możliwości, intelekt, emocje i umiejętności społeczne prawidłowo funkcjonuje we wszystkich dziedzinach życia.

 

  1. Ochrona wychowanków przed zagrożeniami codziennego życia.

 

  1. Reagowanie na pojawiające się zagrożenia.

 

  1. Pomoc w rozwijaniu zdolności do samokontroli, samoobserwacji.

 

  1. Osłabienie czynników ryzyka przez dostarczenie adekwatnych informacji na temat skutków zachowań ryzykownych.

 

  1. Umacnianie pozytywnych postaw i pożądanych działań wśród młodzieży.

 

  1. Wdrażanie wychowanków do wspólnej odpowiedzialności za ład i porządek
    w Internacie oraz w najbliższym otoczeniu.

 

  1. Pomoc w rozwijaniu zainteresowań i hobby wychowanka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Organizacja życia w internacie.

 

  1. Wychowanie zdrowotne i działania zdrowotne.
  2. Profilaktyka zachowań ryzykownych.
  3. Wychowanie do pełnienia podstawowych funkcji i ról społecznych.
  4. Modelowanie pozytywnych wzorców zachowań.
  5. Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich.
  6. Edukacja i wychowanie w warunkach zmian społecznych.
  7. Troska o wyniki osiągane w procesie dydaktycznym i rozwój intelektualny wychowanka.
  8. Edukacja medialna.
  9. Kultura czasu wolnego.
  10. Elementy orientacji zawodowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁOŻENIA PLANU PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ INTERNATU

 A.    Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej został opracowany na potrzeby Internatu i obejmuje.

  1. Zadania organizacyjne i ogólno - wychowawcze.
  2. Profilaktykę wychowawczą.
  3. Indywidualną opiekę psychologiczno- pedagogiczną.

 B.     Działania realizowane w ramach Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu dotyczą nie tylko kadry wychowawczej, ale także osób odpowiedzialnych za młodzież tj. rodziców lub prawnych opiekunów i nauczycieli.

 C.    Osobą bezpośrednio nadzorującą realizację Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej jest Kierownik Internatu i Dyrektor Szkoły.

 

D.    Plan Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu jest odzwierciedleniem potrzeb wychowanka placówki.

 

E.     Poszczególne elementy Planu Pracy opiekuńczo- wychowawczej Internatu mogą ulegać modyfikacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

Obszar oddziaływań wychowawczych

 

Zadania i sposoby realizacji

Oczekiwany wizerunek wychowanka

Odpowiedzialni

Termin realizacji

Organizacja życia
w internacie

1.   Zakwaterowanie młodzieży przyjętej do Internatu.

 2.   Zapoznanie wychowanków z regulaminem internatu, przepisami BHP oraz z przepisami przeciwpożarowymi, wskazanie dróg ewakuacyjnych i urządzeń gaśniczych.

 3.   Szczegółowe omówienie regulaminu Internatu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na prawa i obowiązki wychowanka.

 4.   Wdrażanie wychowanków do wspólnej odpowiedzialności za ład i porządek w pokojach oraz pomieszczeniach wspólnego użytkowania.

 

  • Okresowa kontrola estetyki i czystości pokoi mieszkalnych.

 

  • Osobista odpowiedzialność wychowanków za poniesione szkody.

 

  • Zgłaszanie wszelkich usterek na bieżąco do wychowawców i wpis do zeszytu usterek.

 5.   Stałe diagnozowanie środowiska wychowawczego wychowanków:

 

  • Systematyczne kontakty z rodzicami (prawnymi opiekunami) wychowanków.

 

  • Obserwacja zachowań młodzieży.

 

  • Współpraca z wychowankami.

 6.   Poznanie osobowości, zainteresowań i sytuacji materialno- bytowej wychowanków:

 

  • indywidualne rozmowy z wychowankiem i rodzicem.

 7.   Zaspokajanie potrzeb wychowanków poprzez niesienie różnorakiej pomocy dydaktyczno - wychowawczej.

 8.   Wdrażanie do dyscypliny i odpowiedzialności za swoje czyny i zachowanie poprzez rozwijanie postawy współgospodarza Internatu współtworzenie jadłospisu.

 

 

 

Zna swoje prawa
i obowiązki

 

 

 

 

Dba za porządek w pokojach

 

 

Utrzymuje czystość

 

 

 

Wie, że odpowiada za to, co użytkuje

 

Kontroluje swoje otoczenie

 

Jest gospodarzem swojej przestrzeni

 

 

Wychowawca poznaje ucznia
i coraz lepiej wie, jak mądrze oddziaływać

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Współdecyduje
o życiu codziennym

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik, wychowawcy

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Upowszechnianie zasad kultury osobistej i dobrego wychowania

  1. Modelowanie pozytywnych wzorców zachowań i postaw właściwych dla człowieka kulturalnego. Zwracanie uwagi na kulturę bycia w codziennym życiu, stosowania form grzecznościowych
    w stosunku do współmieszkańców
     i pracowników Internatu.

 

  • Propagowanie zasad sztuki życia.

 

  • Rozwijanie poczucia estetyki i porządku w swoim najbliższym otoczeniu.

 

  • Uczenie tolerancyjnych zachowań
    w stosunku do odmienności uczenie poszanowania mienia i innych osób.

 

  • Przypomnienie zasad zachowania młodzieży internackiej różnego rodzaju imprez kulturalnych w internacie i poza nim.

 2.   Wprowadzanie do przestrzegania norm społecznych.

 

  • Bezpośrednia i natychmiastowa reakcja na niewłaściwe zachowanie.

 

  • Zachowanie ciszy i spokoju, szczególnie w godzinach nauki własnej i ciszy nocnej.

 3.   Zwracanie uwagi na przestrzeganie norm współżycia społecznego poprzez dbałość o kulturę osobistą, uczciwość, pomoc słabszym i potrzebującym.

 4.   Wpajanie zasad kulturalnego zachowywania się w różnych sytuacjach życiowych.

  • zajęcia grupowe,
  • rozmowy indywidualne,
  • uczenie nawyków kulturalnego zachowania.

Czuje się coraz bardziej zintegrowany
z grupą

 

 

 

 

 

Pozbywa się barier komunikacyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zna zasady dobrego wychowania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Właściwa organizacja nauki własnej

  1. Rozwijanie potrzeby samokształcenia
    i rozwoju intelektualnego.

 

  • Prawidłowa organizacja nauki własnej (zapoznanie nowych podopiecznych
    z zasadami „nauki własnej”).

 

  • Poznanie zasad higieny pracy umysłowej.

 

  • Zwiększenie udziału wychowanków
    w samodzielnym rozwiązywaniu problemów poprzez formy pracy
    w grupach:

-         uświadamianie celu i dobór właściwych metod uczenia się,

-         kreowanie własnych osiągnięć
i sukcesów,

-         przezwyciężanie swoich słabości.

 2. Stałe kontrolowanie frekwencji szkolnej i wyników nauczania wychowanków.

 

  • Bieżąca analiza osiągnięć edukacyjnych młodzieży oraz frekwencji na zajęciach szkolnych.

 

  • Udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce w celu odniesienia sukcesów na miarę ich możliwości, poprzez zorganizowanie min. pomocy koleżeńskiej.

 

  • Wspieranie zachowań samowychowawczych, umożliwiających tworzenie własnych systemów: uczenia się, organizacji czasu wolnego, pracy.

 

  • Motywowanie do pracy.

 

  • Zachęcanie do wykorzystywania wiedzy
    z różnych źródeł informacji.

 

  • Organizowanie zajęć dotyczących samooceny własnego zachowania, sukcesów i niepowodzeń.

Zna zasady zachowania się podczas nauki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontrola realizacji obowiązku szkolnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Właściwa organizacja czasu wolnego wychowanka

  1. Organizacja grilla i dyskotek integrujących połączonych piknikiem na świeżym powietrzu, uroczyste przyjęcie nowych wychowanków.

 2.   Program artystyczny poświęcony chłopcom „Dzień Chłopaka”.

 3.   „Jesienny wieczór z kulturą” program słowno – muzyczny

 4.   Pierwsza pomoc – „Ratujemy ludzkie życie”.

 5.   Jesienne wieczory filmowe – projekcje wartościowych filmów polskiego i światowego kina.

 6.   Halloweenowy wieczór w naszym internacie – konkurs na lampiony z dyni.

 7.   Wyjazd do kina .

 8.   Spotkanie z Policją „Odpowiedzialność prawna nieletnich za czyny popełniane przez młodzież oraz konsekwencje które mogą zaważyć na dalszym życiu młodego człowieka ”.9.   Wieczór Andrzejkowy „Na Świętego Andrzeja – dziewczyną z wróżby nadzieja”.

 10.    Program słowno muzyczny na uroczystą Wigilię w internacie.

 11.    „Zimowy wieczór w stylu europejskim” tematyka miłości w kontekście walentynkowym.

 12.    Spotkanie z zakresu „Kręci mnie bezpieczeństwo”. Bezpieczne zachowanie w sytuacjach zagrożenia.

 13.    Program słowno muzyczny „ Dzień Kobiet na wesoło.

 14.    Pożegnanie maturzystów – „Pożegnania nadszedł czas, internat żegna Was”.

 15.    Program artystyczny „Dziękuję, nie wchodzę w to…” o charakterze profilaktycznym.

 1.       Organizowanie zajęć wychowawczych:

 

  • Agresja i przemoc,
  • Kultura dnia codziennego,
  • Zasady dobrego komunikowania się,
  • Moje predyspozycje zawodowe diagnoza zainteresowań młodzieży. Wybór zawodu,
  • Zagrożenia wynikające z użycia dopalaczy,
  • Przeciw działanie przemocy,
  • Uzależnienie problem współczesnej młodzieży,
  • Czym jest patriotyzm – najważniejsze święta narodowe,
  • Umiejętność odpoczynku i świętowania,
  • Jak radzić sobie ze stresem,
  • Prawdziwa przyjaźń - na czym polega i jak ją pielęgnować,
  • Budowa wzajemnego zaufania,
  • Trudne sytuacje w życiu człowieka,
  • Asertywność – jak otwarcie wyrażać swoje myśli, uczucia i przekonanie nie lekceważąc innych,
  • Moja skala wartości,
  • Komu zagraża HIV/AIDS?,
  • Narkotyki najlepsze wyjście nie wchodzić,
  • Stres pod kontrolą,
  • Jak mówić, aby mnie słuchano, jak słuchać, aby do mnie mówiono?,
  • Mieć przyjaciela, być przyjacielem,
  • Bulimia i anoreksja,
  • Czym jest dorosłość,
  • Bezpieczeństwo w sieci,
  • Co nam dają pasje?.

 2. Filmy edukacyjne realizacja zajęć dydaktycznych i wychowawczych :

 

  • Życie pod murem,
  • W sidłach,
  • Obietnica
  • Oni,
  • Telewizja Miłość,
  • Trzy sympatie,
  • Dopalacze,
  • Hospicjum. Kochając do końca,
  • Żyję bez ryzyka AIDS,
  • Eutanazja (nie) godna śmierć,
  • Kolekcjonerzy mocnych wrażeń,
  • Szkoła bez dilera,
  • Bezpieczne wyjazdy i wyjścia klasowe,
  • Patriotyzm. Czy to trudne?,
  • Kibice jasna strona trybun,
  • Kara śmierci,
  • Podarowane życie,
  • Wszyscy piją oraz 5 minut teorii,
  • Alkohol i uzależnienie,
  • Na przekór,
  • Saper, czyli jak rozumować agresję,
  • Zaplątani w sieć – sexting,
  • Wirtualne uzależnienie,
  • Zaplątani w sieć – cyberbullying, happy slapping,
  • Przemoc cyberprzemoc,
  • Co każdy powinien wiedzieć o mediach, narkotykach, sektach, alkoholu, przemocy,
  • Fala, czyli pierwsze dni w szkole,
  • Stop agresji psychicznej,
  • Bezpieczna szkoła, dom, ulica,
  • Przedmedyczne zabiegi ratujące życie,
  • Agresja w grupie rówieśników,
  • Moja tolerancja wobec odmienności.

Jest świadomy potrzeby kultywowania tradycji i jej odpowiedniej oprawy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Zapart

D. Zybała

B. Zdrojkowska

 

 

D. Zybała

B. Zdrojkowska

 

B. Zdrojkowska

D. Zybała

 

A. Zapart

A. Brudkiewicz

 

 

B. Zdrojkowska

D. Zybała

 

 

B. Zdrojkowska

D. Zybała

 

T. Adamczyk

 

 

A. Zapart

A. Brudkiewicz

 

 

B. Zdrojkowska

D. Zybała

 

A. Zapart

A. Brudkiewicz

 

B. Zdrojkowska

D. Zybała

 

 

A. Zapart

A. Brudkiewicz

 

 

B. Zdrojkowska

D. Zybała

 

D. Zybała

B. Zdrojkowska

 

B. Zdrojkowska

D. Zybała

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik, wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień zapoznawcza

 

 

 

Październik

 

 

Październik

 

 

Październik

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

Listopad

 

 

Cały rok szkolny

 

Październik

Listopad

 

Listopad

 

 

Grudzień

 

 

Luty

 

 

 

Luty

 

 

 

Marzec

 

 

Kwiecień

 

 

Maj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przygotowanie do życia społecznego
i rodzinnego

  1. Kształtowanie umiejętnego współżycia
    w grupie poprzez stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, współpracy
    i opiekuńczości.

 2.   Organizowanie wieczorów towarzyskich, pogadanek i spotkań kształtujących właściwe zachowanie, stosunek do ludzi otaczającego świata

 3.   Uświadomienie młodzieży zagrożeń wynikających z przynależności do sekt

  • zajęcia warsztatowe
  • pogadanki
  • rozmowy indywidualne

4.   Kształtowanie prawidłowych zachowań chłopców i dziewcząt w kontaktach z płcią odmienną, zagadnienia z życia seksualnego.

Dobrze się czuje w grupie internackiej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umie się zachować

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Profilaktyka nałogów i uzależnień

1.       Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń zdrowotnych, higienicznych oraz związanych z zachowaniem bezpieczeństwa.
 
2.       Przeciwdziałanie negatywnym zachowaniem młodzieży.
 
3.       Działania edukacyjne dotyczące uzależnień i zagrożeń współczesnego świata.
 
4.       Spotkanie dotyczące profilaktyki uzależnień, rodzajów i mechanizmów powstawania (nikotynizm, alkoholizm, narkomania).
 
5.       Uświadomienie wychowankom skutków zażywania środków odurzających oraz palenia papierosów.
 
6.       Kształtowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa osobistego.
 
7.       Wskazanie wychowankom rodzajów zagrożeń, uświadomienie przyczyn
i skutków wynikających z nierozważnego zachowania.
 
8.       Uświadamianie konsekwencji zażywania środków psychoaktywnych.
 
9.       Realizacja zagadnień związanych
z prawidłowym odżywianiem- problem anoreksji i bulimii.

 

Rozmowy indywidualne
z wychowankami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia wychowawcze.

gazetki ścienne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy internatu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowanie do pełnienia podstawowych funkcji i ról społecznych

1.       Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
Integracja grup wychowawczych.
Wzajemne poznanie się i nawiązanie bliższych kontaktów.
Udział wychowanków w imprezach internackich.
 
2.       Nabywanie umiejętności komunikacji interpersonalnej.
 
Poznanie sposobów dobrej komunikacji interpersonalnej miedzy rówieśnikami.
Kształtowanie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych.
Poznanie przyczyn zakłóceń
w procesie komunikacji.
Nauka przekazywania jasnych
i precyzyjnych komunikatów.
Stosowanie imienia jako podstawa dobrych relacji w grupie rówieśniczej.
Zachęcanie wychowanków do przestrzegania poprawności językowej i kultury języka.
 
3.       Nabywanie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
 
Zapoznanie z różnymi stylami negocjacji i uświadamianie najczęstszych przyczyn konfliktów oraz metod i sposobów ich rozwiązywania.
 
4.       Analiza odczuć emocji, mocnych
i słabych stron, sposobu myślenia
i zachowania; redukowanie stresu
i napięcia emocjonalnego.
Obserwacja stanu emocjonalnego wychowanków.
Poznanie istoty, przyczyn i objawów stresu.
Ćwiczenia umiejętności radzenia sobie z emocjami i stresem.
Nabywanie umiejętności redukcji negatywnych uczuć.
Ćwiczenia umiejętności dostrzegania pozytywnych stron życia.
Pogłębianie zdolności do empatycznego rozumienia
i odczuwania.
Wskazywanie praktycznych ćwiczeń relaksacyjnych.
 
5.   Budowanie hierarchii wartości.
 
Wspomaganie wychowanków
w budowaniu systemu wartości.
Poznanie mocnych i słabych stron własnej osobowości.
Nauka odróżniania dążeń, chęci
i potrzeb.
Zwiększenie poziomu samoakceptacji .
Uczenie brania odpowiedzialności za własne wybory.
Zachęcanie do rozwiązywania
w twórczy sposób różnorodnych sytuacji rzeczywistych lub fikcyjnych.
Wdrażanie pozytywnego nastawienia w działaniu.
Uwrażliwienie na drugiego człowieka.
Szacunek dla norm poprawnego zachowania.
Rozbudzanie postaw tolerancji dla odmienności światopoglądowych, wyznaniowych i kulturowych.
6.       Nabywanie umiejętności asertywnych
 
Nauka rozpoznawania zachowań asertywnych, uległych i agresywnych oraz ryzyka jakie niosą w kontaktach
z innymi.
Ćwiczenie zachowań asertywnych
w różnych sytuacjach społecznych.
Wdrażanie do umiejętnego wyrażania
i obrony swoich praw.
Kształtowanie umiejętności skutecznej odmowy.

Rozumienie mechanizmów procesu grupowego

 

 

 

 

Umie wykorzystywać umiejętności
w relacjach
z innymi ludźmi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zna bariery
w komunikacji interpersonalnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zna sposoby wpływające na reakcje i czynniki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wspomaganie wychowanków
w akceptacji
i świata wartości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umie żyć
w zgodzie ze sobą
i innymi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Promocja zdrowia

psychicznego
i fizycznego

1.   Przeprowadzenie rozmowy na temat stanu zdrowia wychowanków oraz sytuacji materialnej ich rodzin.
 
2.   Dbałość o higienę osobistą uczniów, schludny wygląd, kulturalne zachowanie.
 
3.   Dbałość o zdrowy styl życia oraz prawidłowy rozwój fizyczny (propagowanie uprawiania sportów, aktywnego trybu życia, zdrowego odżywiania).
 
4.   Przeciwdziałanie rozwijaniu się patologii społecznych i uzależnień (pogadanki, rozmowy indywidualne, projekcje filmów, literatura).
 
5.   Pomoc w rozwiązywaniu wszelkich problemów, wątpliwości (indywidualny kontakt z każdym wychowankiem, wnikliwa obserwacja, w razie potrzeby kontakt z psychologiem).
 
 
6.   Promowanie aktywności sportowej.
 

Wie jak dbać
o swoje zdrowie

 

 

 

 

 

 

Zna sposoby dbania o swoją higienę osobistą

 

 

 

 

 

 

 

Zna korzyści wynikające
z działalności ruchowej dla kondycji psychicznej

 

Zna wpływ ruchu na umysł i ciało

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.09.2017
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Andrzej Zapart
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 września 2017 22:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Mazur
Ilość wyświetleń: 1364
28 września 2017 22:19 (Piotr Mazur) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)