Plany pracy

Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej na rok szkolny 2017/18

ZESPÓŁ SZKÓŁ 

CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO

im. Adolfa Dygasińskiego
w Sichowie Dużym

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

na rok szkolny 2017/2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zatwierdzony na posiedzeniu

Rady Pedagogicznej
w dniu 15 września 2017r.

 

 

 

 

Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2017/2018 został opracowany         
w oparciu o:

 

 

1.      Statut Szkoły.
2.      Program Wychowawczo - Profilaktyczny Szkoły.
3.      Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018 ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej.
4.      Zalecenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty dotyczące pracy Szkół w roku szkolnym 2017/2018.
5.      Wnioski wynikające z ewaluacji planu pracy szkoły w roku szk. 2016/2017.
6.      Uwagi i propozycje zadań dydaktycznych i wychowawczych zaproponowane przez Nauczycieli.

 

                                    KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

 

 

  1. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia (od poniedziałku do piątku).

 

  1. Rok szkolny 2017/2018 trwa od 1 września 2017r. do 31 sierpnia 2018r. i dzieli się na dwa półrocza:

I – od 1 września 2017r. do 19 stycznia 2018r.

II – od 22 stycznia 2018r. do 22 czerwca 2018r.

 

Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:

 

1.

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych

4 września 2017r.

2.

Zimowa przerwa świąteczna

23 grudnia - 31 grudnia 2017r.

3.

Ferie zimowe

12 – 25 luty 2018r.

4.

Wiosenna przerwa świąteczna

29 marca – 3 kwietnia 2018r.

5.

Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży

 

27 kwietnia 2018r.

6.

Egzamin maturalny

- część ustna

- część pisemna

 

7 – 25 maja 2018r.

początek 4 maja 2018r.

7.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie

Sesja 1.

Część pisemna:

Część praktyczna:

 

 

 

 

 

Sesja 2.
Część pisemna:
Część praktyczna

 

 

Styczeń  - luty 2018r.

10 stycznia

11 stycznia ( w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja)

Od 12 stycznia do 17 lutego (w pozostałych kwalifikacjach)

 

 

czerwiec – lipiec 2018r.

19 czerwca 2018r.

26 czerwca (w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja)

Od 22 czerwca do 4 lipca 2018r. (w pozostałych kwalifikacjach

8.

Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym ustalił dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2017/2018:

2.11, 3.11, 2.01, 30.04, 2.05, 4.05, 1.06, 19.06,

 

 

podstawa prawna:  § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46 poz. 432 z późn. zm.) oraz przepisy wydane na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59)

9.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

22 czerwca 2018r.

10.

Ferie letnie

23 czerwca – 31 sierpnia 2018r.

 


STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY

 

Lp.

Typ szkoły / zawód

Klasa

Liczba oddziałów

Liczba uczniów

Wychowawca klasy

1.

 

4 – letnie TECHNIKUM

 

 

Zawód:

technik żywienia

i usług gastronomicznych

 

pierwsza

druga

trzecia

czwarta

 

0,5

1

0,5

1

 

8

17

12

17

 

Jolanta Słota

Lidia Lipiec

Elżbieta Sztaba

Agnieszka Brudkiewicz

 

Zawód:

technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki

 

pierwsza

druga

 

 

0,5

1

15

18

 

Jolanta Słota

Marzena Mazur

 

 

Zawód:

technik mechanizacji rolnictwa

trzecia

czwarta

0,5

1

11

23

Elżbieta Sztaba

Krzysztof Masternak

 

 

SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ – PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI

Lp.

Imię i nazwisko nauczyciela

 

Przydział czynności podstawowych

Przydział czynności

dodatkowych

Opieka nad pracowniami

  1. 1.         

Piotr Mazur

Dyrektor, 

N-l przedmiotów zawodowych, informatyki

 

pojazdów

  1. 2.         

Bogusław Kowalcze

Kierownik prakt. nauki zawodu

N-l przedmiotów zawodowych

Inspektor BHP

elektrotechniki, zajęć prakt.

  1. 3.         

Teresa Adamczyk

N-l biologii, chemii

 

Kolo Ekologiczne

 

biologiczno – chemiczna

  1. 4.         

Anna Łabęcka

N-l fizyki

 

 

 

  1. 5.         

Agnieszka Brudkiewicz

N-l geografii, wychowawca inter

 

 

geografii

  1. 6.         

Mateusz Bryk

N-l przedmiotów zawodowych

 

zajęć prakt.

  1. 7.         

Anna Durlej

N-l historii, WOS, wychowawca inter

 

 

historii

  1. 8.         

Jolanta Godzwon

pedagog

 

Opiekun SU, prowadzenie strony szkoły

 

  1. 9.         

Jarosław Gil

N-l przedmiotów zawodowych

 

 

zajęć praktycznych

  1. 10.      

Zofia Kania

N-l WOK

 

 

 

  1. 11.      

Dorota Karaś

N-l  j. angielskiego

 

Koordynator projektów europejskich

 

języka angielskiego

  1. 12.      

Edyta Karaś

N-l  j. angielskiego

 

 

Język angielski I

  1. 13.      

Michał Lalewicz

N-l wychowania fizycznego

 

Szkolne Koło Sportowe, nagłaśnianie uroczystości szkolnych

 

hala sportowa

  1. 14.      

Lidia Lipiec

N-l przedmiotów zawodowych

 

zajęć praktycznych

  1. 15.      

Krzysztof Masternak

N-l przedmiotów zawodowych

 

Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność”

maszyn, zajęć prakt.

  1. 16.      

Marzena Mazur

N-l matematyki

 

Prowadzenie szkolnej platformy moodle

matematyki

  1. 17.      

Ks. M. Olszewski

N-l religii

 

 

religii

  1. 18.      

Beata Sadowska

N-l j . polskiego, WDŻ

 

 

języka polskiego

  1. 19.      

Jolanta Słota

N-l  j. francuskiego, bibliotekarz

 

 

 języka francuskiego

  1. 20.      

Elżbieta Sztaba

N-l przedmiotów zawodowych

 

Koordynator w projekcie z EFS

ekonomiki

  1. 21.      

Sławomir Sztaba

 

N-l przedmiotów zawodowych

 

technologii gastronomicznej zajęć prakt.

  1. 22.      

Ewa Wołowiec

Bibliotekarz, wychowawca internatu

 

 

biblioteka, czytelnia

  1. 23.      

Tadeusz Żmudziński

N-l przedmiotów zawodowych

Prezes Zarządu Ogniska ZNP

Społeczny Inspektor Pracy

urządzania wnętrz i otoczenia domów

  1. 24.      

Andrzej Zapart

Kierownik internatu

 

 

  1. 25.      

Barbara Zdrojkowska

Wychowawca internatu

 

 

  1. 26.      

Dorota Zybała

Wychowawca internatu

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ

Lp.

Imię i nazwisko nauczyciela

Przewodniczący

Skład zespołu

Zadania:

  1. 1.         

Klasowe Zespoły Nauczycielskie

Wychowawcy klas

Nauczyciele uczący w danym oddziale

Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału.

  1. 2.         

Zespół Przedmiotów Humanistycznych

Jolanta Słota

Nauczyciele przedmiotów humanistycznych

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków

  1. 3.         

Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych

Marzena Mazur

Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków

  1. 4.         

Zespół Przedmiotów Zawodowych

Bogusław Kowalcze

Nauczyciele przedmiotów zawodowych

Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków

  1. 5.         

Zespół ds. ewaluacji

Beata Sadowska

 

Jolanta Słota

Ewa Wołowiec

Jolanta Godzwon

Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu

  1. 6.         

Zespół ds. promocji szkoły

Elżbieta Sztaba

 

 

Agnieszka Brudkiewicz

Lidia Lipiec

Sławomir Sztaba

Krzysztof Masternak

Opracowanie i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku

  1. 7.         

Zespół ds. projektów edukacyjnych

Jolanta Słota

 

Teresa Adamczyk

Dorota Karaś

Opracowanie i złożenie projektu edukacyjnego

  1. 8.         

Zespół ds. warsztatu szkolnego

Bogusław Kowalcze

 

Mateusz Bryk

Jarosław Gil

Krzysztof Masternak

Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych

  1. 9.         

Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników

Ewa Wołowiec

Edyta Karaś

Anna Łabęcka

Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH

 

Lp.

Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Współodpowiedzialny

Termin

  1. 1.         

Inauguracja roku szkolnego

Uroczystość szkolna

A. Brudkiewicz

K. Masternak

Sam. kl. IV

4 września

2017

  1. 2.         

Wybory Samorządu Uczniowskiego i opiekuna SU

Wybory

B. Sadowska

Wychowawcy klas

Październik 2017

  1. 3.         

Konkurs czytelniczy

Konkurs szkolny

E. Wołowiec

J. Słota

Cały rok

  1. 4.         

Dzień Edukacji Narodowej

Uroczystość szkolna

B. Zdrojkowska

D. Zybała

S. Sztaba

13 października 2017

  1. 5.         

Narodowe Święto Niepodległości

Uroczystość szkolna

Kania Z.

B. Sadowska

10 listopada 2017

  1. 6.         

Szkolne Dni Profilaktyki

Akcje profilaktyczne

J. Godzwon

Wychowawcy klas

 

listopad 2017

  1. 7.         

Szkolny konkurs matematyczno - przyrodniczy

Konkurs szkolny

J. Godzwon

A. Łabęcka

M. Mazur

listopad 2017

  1. 8.         

Targi HORECA/GASTROFOOD w Krakowie

Wyjazd edukacyjny

M. Lipiec

Wychowawcy klas

Listopad 2017

  1. 9.         

Wycieczka ze spektaklem profilaktycznym do Krakowa

Wyjazd edukacyjny

J. Godzwon

M. Mazur

Listopad 2017

  1. 10.      

Jasełka Bożonarodzeniowe w CKiSZ w Połańcu

Uroczystość lokalna

M. Lipiec

S. Sztaba

grudzień
2017

  1. 11.      

Spotkanie „Przy wigilijnym stole”

Uroczystość szkolna


ks. M. Olszewski

M. Lipiec
S. Sztaba

T. Żmudziński

grudzień
2017

  1. 12.      

Studniówka

Uroczysta zabawa

A. Brudkiewicz

K. Masternak

Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych

Styczeń 2018

  1. 13.      

Maraton matematyczno-przyrodniczy

Konkursy szkolne

T. Adamczyk

M. Mazur

 

Zespół Przedmiotów matematyczno - przyrodniczych

Marzec 2018

  1. 14.      

„Znam każdą lekturę – dobrze zdam maturę” – konkurs czytelniczy

Konkurs szkolny

E. Wołowiec

J. Gil

Marzec 2018

  1. 15.      

Dzień Sportu

Akcje propagujące

M. Lalewicz

A. Brudkiewicz

21 marca

2018

  1. 16.      

Międzynarodowy Dzień Teatru

 

Uroczystość szkolna

 

Z. Kania

 

B. Sadowska

 

27 marca 2018

  1. 17.      

Międzynarodowe Targi Gastronomiczne Eurogastro w Warszawie

 

Wyjazd edukacyjny

 

M. Lipiec

 

Wychowawcy klas

 

Marzec 2018

  1. 18.      

Rekolekcje wielkopostne

Nauki rekolekcyjne

ks. Proboszcz

ks. M. Olszewski

 

Wychowawcy klas

kwiecień 2018

  1. 19.      

Konkurs plastyczny „A bez dopalaczy jest tak pięknie”

 

Konkurs

 

J. Godzwon

 

 

 

Kwiecień 2018

  1. 20.      

Pożegnanie uczniów klas IV- tych

Uroczystość szkolna

E. Sztaba

Samorządy kl. III

27 kwietnia

2018

  1. 21.      

Konferencja „A bez dopalaczy jest tak pięknie”

Konferencja

 

J. Godzwon

 

M. Bryk

Maj 2018

  1. 22.      

Dzień Otwarty Szkoły

Akcje promujące

B. Kowalcze

E. Sztaba i zespół ds. promocji

maj

2018

  1. 23.      

„Mistrz ortografii”

Konkurs szkolny

E. Wołowiec

 

Maj/czerwiec 2018

  1. 24.      

Festyn profilaktyczny „A bez dopalaczy jest tak pięknie”

 

Akcje profilaktyczne

 

J. Godzwon

 

A. Brudkiewicz

M. Lalewicz

 

Czerwiec 2018

  1. 25.      

Uroczystość zakończenia roku szkolnego

Uroczystość szkolna

J. Słota

 

Samorządy kl. I

22 czerwca

2018

 

 

HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI

 

 

29 września 2017r. /pi/ 15:30 - Spotkanie z Rodzicami uczniów klas I i IV
Spotkania klasowe , organizacja pracy, wybór Rad Klasowych Rodziców, informacja o procedurach egzaminów zewnętrznych i przepisach prawa wewnątrzszkolnego.

 

 

17 listopada 2017r. /pi/ 15:30 – Spotkania klasowe
Spotkania klasowe, informacja o wynikach w nauce i zachowaniu uczniów, sprawy wychowawcze.

 

 

19 stycznia 2018r. /pi/ 15:00 - Spotkanie ogólnoszkolne i klasowe
1. Spotkanie ogólne – osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze w I półroczu.
2. Spotkania klasowe – informacje o indywidualnych wynikach w nauce, zachowaniu.

 

 

27 kwietnia 2018r. /pi/  16:00 - Spotkania klasowe

Informacje o indywidualnych wynikach w nauce i zachowaniu.

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ

 

Zadania priorytetowe:

1)       Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły

2)       Propagowanie zdrowego stylu życia

3)    Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów

 

 

Obszary działań wychowawczych

Zadania i sposoby ich realizacji

Oczekiwane
efekty pracy wychowawczej

Odpowiedzialny

 

Termin      

 

1.

WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO

 

  1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.

 

  1. Zapoznanie się
    z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.

 

  1. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie

 

 

 

  1. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.

 

 

  1. Kształtowanie postaw asertywnych.

 

  1. Uczenie etycznego zachowania.

 

 

  1. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną

 

  1. Pomoc materialna uczniom.
  2. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej.

 

-   diagnoza potrzeb uczniów

 

Uczeń:

-   potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby

 

 

-    jest świadomy własnego sposobu reagowania w różnych sytuacjach

-   uczy się opanowywania własnych emocji

 

-   tworzy właściwe relacje z otoczeniem

-    potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem

 

-   potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych i zagrażających

 

-   potrafi dawać przykłady cenionych  w życiu rodziny wartości

 

-   wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy

 

 

-   ma poczucie wsparcia ze strony szkoły

 

 

wychowawcy

 

 

pedagog szkolny,

rodzice

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny,

ksiądz

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

dyrektor,

wychowawcy

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

wychowawcy

 

I półrocze

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

2.

ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ                      I  ZAINTERESOWAŃ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.

 

  1. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.

 

 

 

  1. Organizowanie wycieczek tematycznych.

 

 

 

  1. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.

 

  1. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i  konkursach.

 

 

 

 

 

 

  1. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł.

 

 

 

  1. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz.

 

Uczeń :

-     rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego

 

-     jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy,

-     potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły

-     odkrywa własne uzdolnienia i możliwości

 

 

 

 

-     potrafi dobierać materiały tematyczne

-     poznaje otaczający go świat

 

 

-     rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy

 

-     potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów

-     samodoskonali się w wybranych przez siebie kierunkach

-     wykorzystuje media, Internet jako źródło informacji w samodzielnym dochodzeniu do wiedzy

 

-     rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną,

 

 

-     czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

nauczyciele,

opiekun SU

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

3.

WSPOMAGANIE ROZWOJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
W KULTURZE

 

 

  1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.

 

 

  1. Promowanie wartościowej literatury. Podnoszenie kompetencji czytelniczych uczniów. Lekcje biblioteczne,  konkursy czytelnicze.

 

  1. Poznanie historii, tradycji, twórców i  dzieł naszego narodu. Umiejscowienie historii swojego regionu w ogólnopolskim kontekście.

 

 

  1. Wykorzystanie treści programowych poszczególnych przedmiotów do prezentowania tradycji narodowych.

 

 

  1. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury.

 

Uczeń:

-     jest wrażliwy na piękno,

-     przygotowuje się do świadomego odbioru sztuki

 

 

-     umie korzystać ze źródeł umożliwiających samokształcenie

 

 

 

 

-     zna historię państwa polskiego i swojego regionu

-     zna bohaterów narodowych i zabytki Polski oraz regionu

-     zna sylwetkę patrona szkoły

 

 

 

-     nabywa umiejętność wyjaśniania i rozumienia zjawisk artystycznych i społecznych

-     potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje

-     bierze udział w wystawach, imprezach kulturalnych

 

-     szanuje dziedzictwo kulturowy

-     bierze udział w imprezach kulturalnych

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciel                

bibliotekarz

 

 

 

 

 

pedagog,

nauczyciele historii, j. polskiego, wiedzy o kulturze

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

zgodnie
z terminarzem imprez

 

 

4.

PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach
     i imprezach sportowych.

 

  1. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego. Uczeń bierze udział w realizacji programów profilaktycznych: „Podstępne WZW”, „Znamię, znam je?”, „Szkoła Promująca Zalecenia Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem”

 

  1. Bezpieczne formy aktywnego spędzania wolnego czasu.

 

  1. Rozwijanie potrzeby i umiejętności dbania o zdrowie własne i najbliższego otoczenia.

 

 

  1. Kształtowanie pozytywnej postawy wobec spożywania zdrowych produktów żywieniowych.

 

  1. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach, programach o tematyce zdrowotnej. Realizacja programu edukacyjnego „ARS, czyli jak dbać o miłość?”

 

  1. Spotkanie z pracownikiem PP-P  na temat radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami.

 

  1. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

 

 

 

  1. Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa, udział w Ogólnopolskim Turnieju „Młoda krew ratuje życie”
  2. Opracowanie i wdrożenie programu „A bez dopalaczy jest tak pięknie

 

Uczeń:

-     zna korzyści płynące  z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu

 

-     rozumie potrzebę i zna zasady dbania  o własne ciało, zdrowie.

 

 

 

 

 

-     rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku

 

-     związki aktywności fizycznej, zdrowego odżywiania, przestrzegania podstawowych zasad higieny ze zdrowiem

 

-     uczy się podstawowych zasad żywienia

 

 

 

 

-     zna konsekwencje uzależnień,

-     potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.

-     Zna zasady profilaktyki i dbania o swoje zdrowie

 

 

 

 

-     potrafi przezwyciężać trudności dnia codziennego.

-     umie opanowywać własne emocje

 

-     potrafi udzielić pierwszej pomocy

 

 

 

 

-     rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa

 

 

-     zna konsekwencje uzależnień,

-     zna alternatywne metody spędzania czasu

-     umie nawiązywać kontakty innymi, radzi sobie z emocjami.

 

nauczyciele w-f

 

 

 

 

nauczyciel abiologii, pedagog szkolny

 

 

 

 

 

wychowawca, pedagog

 

 

pedagog szkolny, położna

 

 

 

pedagog szkolny, wychowawcy

 

 

 

 

pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

pedagog szkolny, psycholog

 

 

 

 

 

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, PCK

 

pedagog szkolny,

wychowawcy, PCK

 

 

 

pedagog szkolny, wychowawcy

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

5.

KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH

 

  1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych.

 

 

 

 

 

 

  1. Kontynuacja pracy koła ekologicznego.

 

 

  1. Udział w konkursach, olimpiadach ekologicznych.

 

 

  1. Organizacja wycieczki tematycznej do „Geoparku” w Kielcach

 

Uczeń:

-     uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji i turystyki.

-     nabywa przekonanie o konieczności harmonijnego współistnienia człowieka i środowiska

 

-     posiada wiedzę
na temat działań ekologicznych.

 

 

-     poszerza wiedzę z zakresu ochrony środowiska i dziedzin pokrewnych.

 

-     zna walory przyrodnicze swojego regionu

 

nauczyciele, wychowawcy

zespół ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

 

 

 

nauczyciel biologii

 

 

 

nauczyciele biologii, geografii

 

 

nauczyciele matematyki, geografii

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

cały rok

 

 

 

według terminów

 

 

I półrocze

 

6.

MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO                 I OBOWIĄZKU  NAUKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych

-     sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej

-     eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji

-     ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia

 

  1. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami

 

 

  1. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.

 

  1. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.

 

  1. Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni.

 

  1. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas
    i uczniów.

 

  1. Usprawiedliwianie  nieobecności
    w terminach określonych
    w Statucie Szkoły.

 

  1. Zwoływanie zespołów klasowych w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia.

 

  1. Nagradzanie klas 
    i uczniów wyróżniających się dobrą frekwencją

 

 

Uczeń:

-     punktualnie i systematycznie uczęszcza na zajęcia szkolne

-     stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych

 

 

 

 

 

 

 

Rodzic:

-     zna na bieżąco frekwencję ucznia

-     przestrzega zasad i terminów usprawiedliwiania nieobecności

 

Uczeń:

-     stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania

 

-     rozumie potrzebę systematycznego uczenia się

-     widzi konsekwencje swoich nieobecności

 

 

-     czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy

 

 

 

-     terminy usprawiedliwiania nieobecności

 

 

-     jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania

 

 

 

 

-     jest motywowany do właściwej frekwencji

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

wychowawcy

 

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

wychowawcy,

nauczyciele, pedagog szkolny

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

styczeń,

czerwiec

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

7.

WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE
I SPOŁECZEŃSTWIE

 

 

 

  1. Włączanie młodzieży
    w organizację pomocy innym osobom, udział w akcjach charytatywnych.

 

  1. Współudział w tworzeniu wnętrza
    i otoczenia szkoły:

-        uaktualnianie informacji
w gablotach

-        pomoc w naprawie sprzętu szkolnego

-        porządkowanie terenu wokół szkoły

-        troska o ład w pracowniach
 i innych pomieszczeniach szkolnych

 

  1. Rozwijanie samorządności:

-        włączanie się
w organizację imprez

-        podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły

-        przeprowadzenie demokratycznych Wyborów do Samorządu Uczniowskiego

-        organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów
z trudnościami w nauce

-        podejmowanie działań na rzecz środowiska

-        prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji Samorządu Uczniowskiego

 

  1. Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji  poprzez prelekcje, warsztaty.

 

  1. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania w rodzinie.

 

 

Uczeń:

-     dostrzega potrzeby innych

 

 

 

-     potrafi zadbać o estetyczny wystrój pomieszczeń

-     szanuje dobra materialne szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-     uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych

-     potrafi bezinteresownie pomagać

-     nabywa umiejętność współpracy koleżeńskiej

-     uczy się dokumentować fakty z życia szkoły

-     wdraża się do samodzielności

 

 

 

 

 

 

 

-     potrafi komunikować się z rówieśnikami i dorosłymi

-     zna i stosuje zasady współżycia w szkole

 

-     potrafi brać odpowiedzialność za rodzinę

 

 

 

Wychowawcy, nauczyciele, pedagog szkolny

 

 

nauczyciele,

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele,

wychowawcy,

opiekun SU,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pedagog szkolny,

wychowawcy,

psycholog

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

Cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

8.

TROSKA
O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW

 

 

  1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego-przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.

 

  1. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na przejawy niepożądanych zachowań i postaw uczniów.

 

  1. Zapoznanie uczniów z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy na zajęciach praktycznych i na lekcjach.

 

  1. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem:

-        ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć,

-        uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.

  1. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie
    z konsekwencjami ich użycia.

 

  1. Zapoznanie uczniów klas I-ych  z zasadami pracy z komputerem.

 

  1. Udział młodzieży w „Konkursie Wiedzy o Ergonomii i BHP
    w Rolnictwie”.

 

  1. Współpraca z Ośrodkiem Zdrowia w Koniemłotach

-        badania przesiewowe
i bilansowe

-        szczepienia ochronne.

  1. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego i w ramach sportowych zajęć pozalekcyjnych.

 

  1. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.

 

 

Uczeń:

-     przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
w niewłaściwym obuwiu, używania wulgaryzmów

 

-     potrafi prawidłowo reagować w sytuacjach zagrożenia

 

 

 

 

-     zna i stosuje podstawowe przepisy bezpieczeństwa w szkole i poza nią

 

 

-     potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach

-     przestrzega właściwych zasad i postaw w czasie uroczystości o charakterze państwowym i religijnym

 

 

 

 

 

-     umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami

 

 

 

 

 

 

-     zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy z komputerem

 

-     pogłębia wiadomości i umiejętności z zakresu BHP

 

 

-     ma zapewnioną opiekę medyczną

 

 

 

 

 

 

 

-     rozumie korzyści płynące z dobrej kondycji fizycznej

 

 

 

 

-     uczy się asertywności,  czuje się bezpieczny

-     rozróżnia zachowania uległe, agresywne i asertywne

-     dokonuje oceny własnych zachowań

 

 

nauczyciele dyżurni

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów

 

 

 

 

 

nauczyciele,

organizatorzy imprez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciel chemii, inspektor BHP

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciel informatyki

 

 

K. Masternak

 

 

 

 

pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele wychowania fizycznego

 

 

 

 

pedagog szkolny,

wychowawcy

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

wrzesień

 

 

zgodnie
z terminarzem

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

9.

AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY
W PROCESIE WYCHOWAWCZYM

 

  1. Włączenie rodziców w życie klasy poprzez ich udział w uroczystościach szkolnych.
  2. Wdrażanie rodziców w mechanizmy rodzące patologiczne zachowania młodzieży poprzez udział w prelekcjach z udziałem specjalistów.
  3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą
    a rodzicami.
  4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych.
  5. Zapoznanie rodziców
    z procesem organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.

 

  1. Zapoznanie rodziców z zasadami funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole

 

 

Rodzice:

-     dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań

 

-     potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc

 

 

 

-     systematycznie współpracują ze szkołą

-     rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze

 

-     znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji

-     znają dokumentację szkolną

 

 

 

-     wiedzą, z jakiej dodatkowej pomocy może skorzystać uczeń na terenie szkoły

 

 

-     mają swoje niezależne konto w systemie dziennika elektronicznego

-     Systematyczne monitorują  frekwencję, zachowanie i postępy edukacyjne ucznia

 

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny,

psycholog,

kurator

 

 

 

wychowawcy,

pedagog szkolny

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

 

 

wychowawcy

 

 

 

wychowawcy,

nauczyciele

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

wrzesień

 

 

 

10.

PROMOCJA SZKOŁY

 

 

  1. Upowszechnianie dorobku szkoły -  prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.

 

  1. Opracowanie ulotki informacyjnej o szkole

 

 

 

  1. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych z udziałem Gości.

 

  1. Organizacja „Dnia Otwartego” w szkole.

 

  1. Udział w imprezach organizowanych na zewnątrz szkoły przez inne instytucje

 

 

  1. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.

 

  1. Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.

 

 

 

 

-     znajomość
w szerokim środowisku szkoły jej zasobów i dorobku,

-     wizualizacja pracy szkoły

 

-     popularyzacja szkoły
w środowisku,

-     upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia

 

-     upowszechnienie dorobku szkoły

-     budowanie pozytywnego wizerunku szkoły

 

 

-     współpraca szkoły ze środowiskiem

 

-     integracja społeczności lokalnej w trosce o przyszłość młodzieży

-     szkoła staje się atrakcyjnym dla uczniów miejscem kształcenia.

 

-     promocja szkoły i regionu.

 

 

 

dyrektor,

pedagog szkolny

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele, zespół ds. promocji

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

maj

 

 

 

cały rok

 

 

 

październik

 

 

 

cały rok

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 marca 2018 18:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Mazur
Ilość wyświetleń: 1382
11 marca 2018 18:17 (Piotr Mazur) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 marca 2018 18:14 (Piotr Mazur) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 marca 2018 18:06 (Piotr Mazur) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)