Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2016/2017 został opracowany
w oparciu o:
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
I – od 1 września 2016r. do 13 stycznia 2017r.
II – od 16 stycznia 2017r. do 23 czerwca 2017r.
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
1 września 2017r. |
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
23 grudnia - 31 grudnia 2016r. |
3. |
Ferie zimowe |
30 stycznia – 12 luty 2017r. |
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
13 kwietnia – 18 kwietnia 2017r. |
5. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
28 kwietnia 2017r. |
6. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
4 – 26 maja 2017r. początek 4 maja 2017r. |
7. |
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe dla absolwentów, którzy uzyskali świadectwo ukończenia w kwietniu. sesja letnia - etap pisemny - etap praktyczny |
12 czerwca 2017r. 13 czerwca 2017r. |
8.
|
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie „nowy egzamin” Sesja 1. Część pisemna: Część praktyczna:
Sesja 2.
|
Styczeń - luty 2017r. 12 stycznia 9 stycznia ( w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja) Od 16 stycznia do 23 lutego (w pozostałych kwalifikacjach)
czerwiec – lipiec 2017r. 20 czerwca 2017r. 26 czerwca (w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja) Od 16 czerwca do 8 lipca 2017r. (w pozostałych kwalifikacjach)
|
9. |
Na podstawie: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 października 2010 roku (Dz.U. z 2010r. Nr 186 poz. 1245), zmieniającego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 roku (Dz.U. z 2002r. Nr 46 poz.432 z późn. zm) w sprawie organizacji roku szkolnego, Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym ustalił dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2016/2017: |
31.10; 12.01; 2.05; 4.05; 5.05; 16.06; 20.06 |
10. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
23 czerwca 2017r. |
11. |
Ferie letnie |
24 czerwca – 31 sierpnia 2017r. |
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY
Lp. |
Typ szkoły / zawód |
Klasa |
Liczba oddziałów |
Liczba uczniów |
Wychowawca klasy |
1. |
4 – letnie TECHNIKUM
|
|
|
|
|
|
Zawód: technik żywienia i usług gastronomicznych
|
pierwsza druga trzecia czwarta |
1 0,5 1 1 |
17 12 17 18 |
Lidia Lipiec Elżbieta Sztaba Agnieszka Budkiewicz Sławomir Sztaba
|
|
|
|
|
|
|
|
Zawód: technik mechanizacji rolnictwa
|
pierwsza druga trzecia czwarta
|
1 0,5 1 1
|
19 10 25 21 |
Marzena Mazur Elżbieta Sztaba Krzysztof Masternak Piotr Mazur
|
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ – PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela
|
Przydział czynności podstawowych |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
|
Piotr Mazur |
Dyrektor, N-l przedmiotów zawodowych |
|
pojazdów |
|
Bogusław Kowalcze |
Kierownik prakt. nauki zawodu N-l przedmiotów zawodowych |
Inspektor BHP |
elektrotechniki, zajęć prakt. |
|
Teresa Adamczyk |
N-l biologii, chemii
|
Kolo Ekologiczne
|
biologiczno – chemiczna |
|
Ambroży Małgorzata |
N-l fizyki
|
|
|
|
Agnieszka Brudkiewicz |
N-l geografii, wychowawca inter
|
|
geografii |
|
Ks. Artur Burdzy |
N-l religii |
|
|
|
Bryk Mateusz |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
zajęć prakt. |
|
Iwona Czosnek |
N-l historii, wychowawca inter
|
|
historii |
|
Jolanta Godzwon |
N-l matematyki, pedagog
|
Prowadzenie strony internetowej szkoły |
|
|
Jarosław Gil |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
zajęć praktycznych |
|
Zofia Kania |
N-l WOK
|
|
|
|
Dorota Karaś |
N-l j. angielskiego
|
Koordynator projektów europejskich
|
języka angielskiego |
|
Michał Lalewicz |
N-l wychowania fizycznego
|
Szkolne Koło Sportowe, nagłaśnianie uroczystości szkolnych
|
hala sportowa |
|
Lidia Lipiec |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
|
|
Krzysztof Masternak |
N-l przedmiotów zawodowych
|
Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność” |
maszyn, zajęć prakt. |
|
Marzena Mazur |
N-l matematyki
|
|
matematyki |
|
Anna Myśliwiec |
N-l j. angielskiego
|
|
Język angielski I |
|
Ks. M. Olszewski |
N-l religii
|
|
religii |
|
Beata Sadowska |
N-l j . polskiego
|
|
języka polskiego |
|
Jolanta Słota |
N-l j. francuskiego |
|
języka francuskiego |
|
Elżbieta Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych
|
|
ekonomiki |
|
Sławomir Sztaba
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
technologii gastronomicznej zajęć prakt. |
|
Ewa Wołowiec |
Bibliotekarz
|
|
biblioteka, czytelnia |
|
Tadeusz Żmudziński |
N-l przedmiotów zawodowych |
Prezes Zarządu Ogniska ZNP Społeczny Inspektor Pracy |
urządzania wnętrz i otoczenia domów |
|
Andrzej Zapart |
Kierownik internatu |
|
|
|
Barbara Zdrojkowska |
Wychowawca internatu |
|
|
|
Dorota Zybała |
Wychowawca internatu |
|
|
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przewodniczący |
Skład zespołu |
Zadania: |
|
Klasowe Zespoły Nauczycielskie |
Wychowawcy klas |
Nauczyciele uczący w danym oddziale |
Zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału. |
|
Zespół Przedmiotów Humanistycznych |
Jolanta Słota |
Nauczyciele przedmiotów humanistycznych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych |
Marzena Mazur |
Nauczyciele przedmiotów matematyczno - przyrodniczych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół Przedmiotów Zawodowych |
Bogusław Kowalcze |
Nauczyciele przedmiotów zawodowych |
Analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
|
Zespół ds. ewaluacji |
Beata Sadowska
|
Jolanta Słota Ewa Wołowiec |
Organizacja ewaluacji wewnętrznej, sporządzenie raportu |
|
Zespół ds. promocji szkoły |
Elżbieta Sztaba
|
Agnieszka Brudkiewicz Lidia Lipiec Sławomir Sztaba
|
Opracowanie i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku |
|
Zespół ds. projektów edukacyjnych |
Jolanta Słota
|
Teresa Adamczyk Dorota Karaś |
Opracowanie i złożenie projektu edukacyjnego |
|
Zespół ds. warsztatu szkolnego |
Bogusław Kowalcze
|
Mateusz Bryk Jarosław Gil Krzysztof Masternak |
Organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych |
|
Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników |
Ewa Wołowiec |
Anna Myśliwiec Małgorzata Ambroży |
Aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br.szk. |
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH
Lp. |
Tematyka uroczystości, imprezy szkolnej |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
Nauczyciele pełniący dyżur |
|
Inauguracja roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
P. Mazur S. Sztaba |
Sam. kl. IV |
1września 2016 |
|
|
Konkurs czytelniczy |
Akcja propagująca |
E. Wołowiec |
J. Słota |
|
|
|
Dzień Edukacji Narodowej |
Uroczystość szkolna |
I. Czosnek |
A. Brudkiewicz |
17 październik 2016 |
|
|
Narodowe Święto Niepodległości |
Uroczystość szkolna |
K. Zofia |
B. Sadowska |
14 listopad 2016 |
|
|
Szkolne Dni Profilaktyki |
Akcje profilaktyczne |
J. Godzwon |
I. Czosnek
|
listopad 2016 |
|
|
Spotkanie „Przy wigilijnym stole” |
Uroczystość szkolna |
Ks. M. Olszewski |
M. Lipiec T. Żmudziński |
grudzień |
|
|
Studniówka |
Uroczysta zabawa |
P. Mazur S. Sztaba |
Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych |
styczeń 2017 |
|
|
Światowy Dzień Matematyki |
Akcje propagujące |
J. Godzwon M. Mazur |
M. Ambroży |
marzec 2016 |
|
|
Dzień Edukacji Kulturalnej |
Akcje propagujące, warsztaty |
J. Godzwon |
I. Czosnek
|
21 marca 2017 |
|
|
Dzień Sportu |
|
M. Lalewicz |
A. Brudkiewicz |
21 marzec 2017 |
|
|
Rekolekcje wielkopostne |
Nauki rekolekcyjne |
ks. Proboszcz ks. M. Olszewski
|
Wychowawcy klas |
kwiecień 2017 |
|
|
Międzynarodowe spotkanie partnerów w projekcie ERASMUS+ |
Działania w ramach tematyki projektu. Wyjazd do Grecji i Hiszpanii |
D. Karaś |
Zespół ds. projektów edukacyjnych
|
październik 2016
|
|
|
Pożegnanie uczniów klas IV- tych |
Uroczystość szkolna |
A. Budkiewicz K. Masternak |
Samorządy kl. III |
28 kwietnia 2017 |
|
|
„Świat na talerzu” |
Akcja propagująca |
M. Lipiec |
T. Żmudziński |
maj 2017 |
|
|
Dzień Otwarty Szkoły |
Akcje promujące |
B. Kowalcze |
E. Sztaba i zespół ds. promocji |
maj 2017 |
|
|
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
L. Lipiec M. Mazur
|
Samorządy kl. I |
23 czerwca 2017 |
|
HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
30 września 2016r. /pi/ 15:30- Spotkanie z Rodzicami uczniów klas I i IV
Spotkania klasowe , organizacja pracy, wybór Rad Klasowych Rodziców, informacja o procedurach egzaminów zewnętrznych i przepisach prawa wewnątrzszkolnego.
18 listopada 2016r. /pi/ 15:30– Spotkania klasowe
Spotkania klasowe, informacja o wynikach w nauce i zachowaniu uczniów, sprawy wychowawcze, Afrykański Pomór Świń (ASF) - zasady ochrony gospodarstw przed ASF.
20 stycznia 2017r. /pi/ 15:00 - Spotkanie ogólnoszkolne i klasowe
1. Spotkanie ogólne – osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze w I półroczu.
2. Spotkania klasowe – informacje o indywidualnych wynikach w nauce, zachowaniu.
28 kwietnia 2017r. /pi/ 15:00 16:00 - Spotkania klasowe
Informacje o indywidualnych wynikach w nauce i zachowaniu.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2016/2017
Zadania priorytetowe:
1) Wdrażanie „nowej” podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego.
2) Przygotowanie uczniów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz egzaminu maturalnego.
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpo - wiedzialny |
Termin |
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY |
1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły.
2. Przydział czynności dla nauczycieli.
3.Ułożenie tygodniowego planu lekcji.
4. Prowadzenie dokumentacji szkoły z wykorzystaniem dziennika elektronicznego
5. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.
6.Opracowanie planu dydaktyczno –wychowawczego szkoły.
7. Opracowanie planów pracy: - kierownika pnz, - kierownika internatu, - pedagoga, - samorządu uczniowskiego.
8. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych .
9. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.
10. Prawidłowe
11. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych.
12. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
dyrektor
, pedagog szkolny, opiekun SU
kierownik pnz kierownik internatu, pedagog szkolny kierownik pnz
dyrektor
kierownik pnz
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
|
kierownik pnz
kierownik pnz
pedagog szkolny
dyrektor kierownik pnz
dyrektor, kierownik pnz
dyrektor
|
sierpień
sierpień
sierpień
sierpień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
2. |
PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH
|
1. Szczegółowe
2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji
3. Rzetelna realizacja podstaw programowych przez nauczycieli.
4. Dostosowanie treści nauczania do standardów wymagań egzaminacyjnych.
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .
6. Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
7. Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.
8.Organizacja zajęć praktycznych
9. Zorganizowanie zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klas IV-ych. |
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, nauczyciele
nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele matematyki |
dyrektor
rodzice
dyrektor
wychowawcy
dyrektor
kierownik pnz
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
listopad
styczeń
cały rok
październik-kwiecień
|
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie
- Olimpiada Wiedzy
- Olimpiada Wiedzy
- Konkurs o Ergonomii
- Konkurs „Wiedzy
- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych,
- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia,
- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny, - konkurs wiedzy o NSZZ Solidarność - konkurs ekonomiczny - udział w innych konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2. Poszerzanie wiadomości
3. Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.
4. Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów
5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.
6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze.
|
nauczyciele
n-le przedmiotów zawodowych
S. Sztaba
K. Masternak
B. Kowalcze
K. Masternak
J. Godzwon
J. Gil
I. Czosnek
M. Mazur nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele – organizatorzy wycieczek
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
bibliotekarze
|
kierownik pnz
wychowawcy
dyrektor
dyrektor
nauczyciele
wychowawcy |
według terminarza olimpiad, konkursów
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Zdiagnozowanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych
2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych.
3. Ścisła współpraca
4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.
5. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.
|
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy
nauczyciele pedagog
dyrektor |
wychowawcy
dyrektor
nauczyciele, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy, pedagog szkolny |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
5. |
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA |
1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli: - zmiany w planowaniu - wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych, - redagowanie arkuszy własnych, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.
3. Praca nauczycieli
4.Udział nauczycieli
5.Współpraca
6. Opracowanie i realizacja projektów edukacyjnych Realizacja projektu międzynarodowego Erasmus + „Woda – europejskie zadanie w kontekście globalnym”
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
nauczyciele
nauczyciele
|
dyrektor
dyrektor
OKE
nauczyciele
dyrektor
dyrektor
|
cały rok
cały rok
według terminarza
cały rok
cały rok
cały rok
|
6. |
WDROŻENIE PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO |
1.Opracowanie
2.Opracowanie i wdrożenie treści kształcenia zgodnych z nową podstawą programową.
3.Udział nauczycieli
4.Udział nauczycieli
|
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących |
dyrektor
dyrektor
OKE Łódź
OKE Łódź |
wrzesień
cały rok
cały rok
zgodnie z terminarzem |
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe:
1) Promocja szkoły.
2) Poprawa frekwencji i motywacji do nauki
3) Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Oczekiwane |
Odpowiedzialny
|
Termin |
1. WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO |
1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.
2. Zapoznanie się
3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.
4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.
5. Kształtowanie postaw asertywnych.
6. Uczenie etycznego zachowania.
7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagog.
8. Pomoc materialna uczniom.
9. Współpraca z Ośrodkami Pomocy Społecznej. |
- diagnoza potrzeb uczniów
- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby
- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego
- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych
- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości
- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy
- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły
|
-wychowawcy
pedagog szkolny, rodzice
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy, pedagog szkolny, ksiądz - katecheta
wychowawcy, pedagog szkolny
dyrektor, wychowawcy
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy, pedagog szkolny |
I półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ I ZAINTERESOWAŃ
|
1.Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.
2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.
3. Organizowanie wycieczek tematycznych.
4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach.
6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji
7. Promowanie artystycznych osiągnięć uczniów na zewnątrz.
|
- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego
- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy, - uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły
- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy
- uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną, - uczeń potrafi dociekliwie poznawać
- uczeń czuje się doceniany, jest pozytywnie motywowany do dalszej pracy
|
nauczyciele
nauczyciele, opiekun SU
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
3. WSPOMAGANIE ROZWOJU OSOBISTEGO UCZNIA POPRZEZ UCZESTNICTWO
|
1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.
2. Promowanie wartościowej literatury. Podnoszenie kompetencji czytelniczych uczniów. Prelekcja „W drodze do matury – krótkie spotkanie z historią literatury”, konkurs czytelniczy.
3.Promowanie wartościowego filmu, muzyki. Organizacja Dnia Edukacji Kulturalnej.
4. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.
5. Tworzenie sytuacji do zdobywania osobistych doświadczeń artystycznych przez uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych.
6. Umiejscowienie historii swojego regionu
7. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury.
|
- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury
- uczeń umie korzystać
- uczeń nabywa umiejętność wyjaśniania
- uczeń bierze udział
- uczeń potrafi być twórczy, rozwija zdolności i predyspozycje
- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe
- uczeń bierze udział
|
nauczyciele
nauczyciel bibliotekarz
pedagog nauczyciel historii
nauczyciele wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele historii i wiedzy o kulturze
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
II półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
zgodnie
|
4. PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
|
1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach
2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego. Uczeń bierze udział w realizacji programów profilaktycznych: „Podstępne WZW”, „Znamię, znam je” oraz „Rakoobrona”
3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
4. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie
5. Prowadzenie cyklicznych akcji profilaktycznych, udział uczniów w konkursach, programach o tematyce zdrowotnej. Realizacja programu edukacyjnego „ARS, czyli jak dbać o miłość?”
6. Spotkanie
7. Przygotowanie do świadomego korzystania ze środków multimedialnych (internet, telewizja). Realizacja programu
8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. 9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa. |
- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu
- uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie.
- uczeń rozumie potrzebę efektywnego odpoczynku
- uczeń wie jak należy dbać o swoje zdrowie, aby dobrze przygotować się do macierzyństwa.
- uczeń zna konsekwencje uzależnień, potrafi działać na korzyść swojego zdrowia.
- uczeń potrafi przezwyciężać trudności dnia codziennego.
- uczeń poznaje konsekwencje nadużyć
- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy
- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa |
nauczyciele w-f
nauczyciel biologii, pedagog szkolny
wychowawca, pedagog
pedagog szkolny, położna
pedagog szkolny, wychowawcy
pedagog szkolny,
pedagog szkolny
pedagog szkolny, Rejon PCK
pedagog szkolny, wychowawcy
|
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
cały rok
I półrocze
cały rok
II półrocze
|
5. KSZTAŁTOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH |
1. Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych.
2.Kontynuacja pracy koła ekologicznego.
3. Redagowanie gazetek ekologicznych, prowadzenie prelekcji.
4. Udział w konkursach, olimpiadach ekologicznych.
5. Organizacja wycieczki tematycznej do „Geoparku” w Kielcach
|
- uczeń uwrażliwia się na piękno przyrody, rozumie pojęcie rekreacji
- uczeń posiada wiedzę
- uczeń doskonali umiejętność formułowania myśli, refleksji na podstawie zdobytej wiedzy.
- uczeń poszerza wiedzę
- uczeń zna walory przyrodnicze swojego regionu |
nauczyciele, wychowawcy zespół ds. przedmiotów matemat.-przrodn. nauczyciel biologii
nauczyciel biologii, Samorząd Uczniowski
nauczyciele biologii, geografii
nauczyciele matematyki, geografii
|
cały rok
cały rok
cały rok
według terminów
I półrocze |
6. MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO I OBOWIĄZKU NAUKI
|
1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych
- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej
- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły
- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji
-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia
2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami
3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania.
4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym.
5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości
6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas
7. Usprawiedliwianie nieobecności
8. Zwoływanie zespołów klasowych w celu opracowywania środków zaradczych w przypadkach wysokiej absencji ucznia.
9. Nagradzanie klas
10. Prowadzenie działań mających na celu wzrost motywacji uczniów do nauki. Opracowanie i wdrożenie programu „Uczę się szybko, ciekawie i skutecznie” oraz „Aspiracje współczesnej młodzieży” |
Uczeń:
- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych
- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych
- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia
- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania
- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się
- uczeń widzi konsekwencje swoich nieobecności
- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy
- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności
- uczeń jest mobilizowany do zmiany swojego zachowania
- uczeń jest motywowany do właściwej frekwencji
- |
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy, nauczyciele
nauczyciele
kierownik pnz
wychowawcy
wychowawcy, nauczyciele, pedagog szkolny
dyrektor
pedagog szkolny |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec
cały rok |
6. WDRAŻANIE UCZNIÓW DO ŻYCIA W RODZINIE
|
1. Włączanie młodzieży
- udział w akcjach charytatywnych
2. Współudział
- uaktualnianie informacji
- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego
- porządkowanie terenu wokół szkoły
- troska o ład
3. Rozwijanie samorządności:
- włączanie się
- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły
- organizowanie pomocy koleżeńskiej dla uczniów
- podejmowanie działań na rzecz środowiska
- prowadzenie Kroniki Szkoły i dokumentacji Samorządu Uczniowskiego
4. Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji poprzez prelekcje, warsztaty.
5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania
|
Uczeń:
- dostrzega potrzeby innych
- potrafi zadbać
- szanuje dobra materialne szkoły
- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych
- uczeń potrafi bezinteresownie pomagać
- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły
- uczeń potrafi nawiązywać właściwe relacje z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi brać odpowiedzialność za rodzinę |
wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
nauczyciele, wychowawcy
opiekun SU, wychowawcy
opiekun SU
pedagog szkolny, wychowawcy, psycholog
wychowawcy, pedagog szkolny |
grudzień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
7. TROSKA
|
1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego: - przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru.
2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na przejawy niepożądanych zachowań
3. Zapoznanie uczniów
4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem: - ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć, - uwzględnienie stanu zdrowia uczniów.
5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie
6. Zapoznanie uczniów klas
7. Udział młodzieży
8. Współpraca - badania przesiewowe - szczepienia ochronne.
9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się, ukazanie konsekwencji związanych ze stosowaniem przez młodzież drastycznych diet odchudzających.
10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
11. Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły.
|
- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
- zna sposoby postępowania
- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach
- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami
- zna zasady pracy
- pogłębia wiadomości
- ma zapewnioną opiekę medyczną
- uczy się podstawowych zasad żywienia
- rozumie korzyści płynące z dobrej kondycji fizycznej
- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny
|
nauczyciele dyżurni
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele, organizatorzy imprez
nauczyciel chemii, inspektor BHP
nauczyciel informatyki
K. Masternak
pedagog szkolny
nauczyciele przedmiotów zawodowych, biologii
nauczyciele wychowania fizycznego
pedagog szkolny, wychowawcy
|
cały rok
cały rok
wrzesień
cały rok
wrzesień
wrzesień
zgodnie
cały rok
wrzesień
cały rok
październik |
8. AKTYWIZACJA RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY |
1. Włączenie rodziców
2. Wdrażanie rodziców
3. Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą
4. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania oraz warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych.
5. Zapoznanie rodziców
|
- rodzice dostrzegają dodatkowe zdolności uczniów, widzą potrzebę takich spotkań
- rodzice potrafią zdiagnozować swoje dziecko, w trudnych sytuacjach wiedzą, gdzie zgłosić się po pomoc
- rodzice i nauczyciele osiągają większe sukcesy wychowawcze
- rodzice znają zasady realizacji obowiązku nauki i obecności na lekcji
- rodzice wiedzą, z jakiej dodatkowej pomocy może skorzystać uczeń na terenie szkoły |
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, pedagog szkolny, psycholog, kurator
wychowawcy, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy
|
|
9. PROMOCJA SZKOŁY
|
1. Upowszechnianie dorobku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.
2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
4.Organizacja „Dnia Otwartego” w szkole.
5. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
6. Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.
|
- znajomość szkoły - wizualizacja pracy szkoły
- popularyzacja szkoły - upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia
- upowszechnienie dorobku szkoły
- szkoła współpracuje ze środowiskiem
- szkoła staje się atrakcyjnym dla uczniów miejscem kształcenia. - promocja szkoły
|
dyrektor
nauczyciele
M. Lipiec, zespół ds. promocji
nauczyciele
nauczyciele |
cały rok
cały rok
maj
cały rok
październik |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym