Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2009/2010 został opracowany
w oparciu o następujące dokumenty:
Statut Szkoły.
Program Wychowawczy .
Szkolny Program Profilaktyki.
Zalecenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi do pracy prowadzonych szkół na rok szkolny 2009/2010.
Zalecenia Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty dotyczące pracy Szkół w roku
szkolnym 2009/2010.
Wnioski wynikające z ewaluacji planu pracy szkoły w roku szk. 2008/2009.
Uwagi i propozycje zadań wychowawczo - dydaktycznych zaproponowane przez nauczycieli.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2009/2010
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym w roku szkolnym 2009/2010 organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia.
Rok szkolny 2009/2010 trwa od 1 września 2009r. do 31 sierpnia 2010 r. i dzieli się na dwa półrocza:
I – od 1 września 2009 r. do 17 stycznia 2010r.
II – od 1 lutego do 25 czerwca 2010 r.
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych
i przerw świątecznych.
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
1 września 2009r. |
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
23 grudnia - 31 grudnia 2009r. |
3. |
Ferie zimowe |
18 stycznia – 31 stycznia 2010r. |
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
1 – 6 kwietnia 2010r. |
5. |
Egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum: a) w pozostałych gimnazjach: - część humanistyczna - część matematyczno – przyrodnicza - część z języka obcego nowożytnego
b) dodatkowe terminy w gimnazjach wymienione w lit. c: - część humanistyczna - część matematyczno – przyrodnicza - część z języka obcego nowożytnego |
27 kwietnia 2010r., godz. 9:00 28 kwietnia 2010r., godz. 9:00 29 kwietnia 2010r., godz. 9:00
8 czerwca 2010r., godz. 9:00 9 czerwca 2010r., godz. 9:00 10 czerwca 2010r., godz.9:00 |
6. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
30 kwietnia 2010r. |
7. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
4 – 28 maja 2010r. początek 4 maja 2010r. |
8. |
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe b) sesja letnia - etap pisemny - etap praktyczny |
21 czerwca 2010r. od 22 czerwca 2010r. |
10. |
Dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych: - w gimnazjum - w szkołach, w których przeprowadzana jest pisemna część egzaminu maturalnego: z języka polskiego i matematyki - w technikach, w których przeprowadzany jest etap pisemny egzaminu potwierdzającego kwalifikacje - w szkołach z 5-dniowym tygodniem pracy |
27 - 29 kwietnia 2010r.
4 maja i 5 maja 2010r.
21 czerwca 2010r. 4 czerwca 2010r. |
12. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
25 czerwca 2010r. |
13. |
Ferie letnie |
26 czerwca – 31 sierpnia 2010r. |
Lp. |
Jednostka Programowa |
Klasa |
Wychowawca klasy |
1. |
4 – letnie Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego |
pierwsza druga trzecia czwarta
|
Jolanta Godzwon Sławomir Sztaba Anna Myśliwiec Agnieszka Brudkiewicz |
2. |
4 – letnie Technikum Mechanizacji Rolnictwa
|
pierwsza druga trzecia czwarta |
Elżbieta Sztaba Michał Lalewicz Bogusław Kowalcze Krzysztof Masternak
|
3. |
4 – letnie Technikum Agrobiznesu |
czwarta |
Marzena Mazur
|
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ
PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI DODATKOWYCH
Lp. |
Imię i nazwisko
|
Wychowawstwo |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
Anna Durlej |
|
Dyrektor Szkoły |
Pracownia historii |
|
Maria Lipiec |
|
Kierownik Praktycznej Nauki Zawodu |
Pracownia dietetyki |
|
Teresa Adamczyk |
|
|
Pracownia biologiczno – chem. |
|
Agnieszka Brudkiewicz |
IV TŻ |
|
Pracownia geografii |
|
Iwona Czosnek |
|
|
|
|
Urszula Dziakowska |
|
|
|
|
Jolanta Godzwon |
I TŻ |
|
|
|
ks. Maciej Gubernat |
|
|
Pracownia religii |
|
Barbara Dynak |
|
|
|
|
Jarosław Gil |
|
|
Pracownia obróbki ręcznej |
|
Zofia Kania |
|
|
Pracownia języka polskiego |
|
Dorota Karaś |
|
|
Pracownia języka angielskiego |
|
Bogusław Kowalcze |
III TMR |
Koordynator ds. bezpieczeństwa |
Pracownia elektrotechniki |
|
Michał Lalewicz |
II TMR |
Szkolne Koło Sportowe |
Hala sportowa |
|
Joanna Łabuszewska |
|
|
Pedagog szkolny |
|
Krzysztof Masternak |
IV TMR |
Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność” |
Pracownia maszyn |
|
Marzena Mazur |
IV TA |
|
Pracownia matematyki |
|
Piotr Mazur |
|
Nagłaśnianie uroczystości szkolnych |
Pracownia pojazdów |
|
Anna Myśliwiec |
III TŻ |
|
Pracownia języka angielskiego |
|
Marta Olczak |
|
|
|
|
Beata Sadowska |
|
|
Pracownia języka polskiego |
|
Jolanta Słota |
|
Koordynator projektów europejskich |
Pracownia języka francuskiego |
|
ks. Mirosław Staszczak |
|
|
|
|
Elżbieta Sztaba |
I TMR |
|
Pracownia ekonomiki |
|
Sławomir Sztaba |
II TŻ |
|
Pracownia technologii gastron. |
|
Ewa Wołowiec |
|
Współpraca w organizacji egzaminów zewnętrznych w szkole. |
Biblioteka |
|
Tadeusz Żmudziński |
|
Prezes Zarządu Ogniska ZNP |
Pracownia urządzania wnętrz |
|
Barbara Zdrojkowska |
|
|
Kierownik internatu |
|
Andrzej Zapart |
|
|
Wychowawca internatu |
|
Dorota Zybała |
|
|
Wychowawca internatu |
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH
Lp. |
Tematyka uroczystości imprezy szkolnej |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpowiedzialny |
Termin |
Osoby pełniące dyżury |
Krajowa Inauguracja Roku Szkolnego |
Uroczystość krajowa i szkolna |
Dyrektor |
Z. Kania, J. Słota, M. Lipiec, S. Sztaba, T. Żmudziński, B. Zdrojkowska |
1 września 2009r. godz.11:00 |
|
|
Dzień Edukacji Narodowej |
Uroczystość szkolna |
D. Karaś |
A. Brudkiewicz, S. Uczn. |
13 października 2009r. godz.9:20 |
T. Adamczyk E. Wołowiec |
|
Narodowe Święto Niepodległości |
Uroczystość szkolna |
E. Wołowiec |
I. Czosnek |
10 listopada 2009r. godz. 10:20 |
I. Czosnek K. Masternak |
|
Spotkanie Wigilijne |
Uroczystość szkolna i klasowa |
J. Łabuszewska |
ks. M. Gubernat |
22 grudnia 2009r. godz.9:00 |
M. Mazur S. Sztaba |
|
Studniówka |
Bal |
A. Brudkiewicz M. Mazur K. Masternak |
Rady Klasowe Rodziców klas - IV- tych |
9 stycznia 2010r. |
|
|
„Osiągnięcia, sukcesy i porażki” – podsumowanie pracy za I półrocze |
Spotkanie ogólnoszkolne |
Dyrektor |
Wychowawcy klas J. Łabuszewska |
1 lutego 2010r. godz.9:20 |
M. Lalewicz T. Żmudziński |
|
Rekolekcje Wielkopostne |
Nauki rekolekcyjne |
ks. M. Gubernat ks. M. Staszczak |
Wychowawcy klas |
Marzec 2010r. |
według odrębnego harmonogramu |
|
Festiwal Kultury Szkół |
Prezentacja artystyczna |
Z. Kania
|
Dom Kultury w Staszowie |
Kwiecień 2010 |
|
|
Pożegnanie uczniów klas IV-tych |
Uroczystość szkolna |
A. Myśliwiec B. Kowalcze |
Samorządy klas III |
30 kwietnia 2010r. godz.8:20 |
Z. Kania B. Sadowska |
|
Imprezy sportowe |
Organizacja i udział w zawodach sportowych |
M. Lalewicz |
Wychowawcy klas |
Cały rok szkolny |
|
|
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
J. Godzwon E. Sztaba |
Samorządy klas I |
25 czerwca 2010r. godz. 9:00 |
J. Gil B. Kowalcze |
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ
Zadania priorytetowe:
Udział uczniów w olimpiadach i konkursach tematycznych.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych w 2010r.
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpo - wiedzialny |
Termin |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY |
1. Opracowanie arkusza organizacyjnego .
2. Przydział czynności nauczycielom i wychowawcom.
3. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.
4.Opracowane planu pracy dydaktyczno –wychowawczej. 5. Ułożenie tygodniowego planu zajęć lekcyjnych.
6. Opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego .
7. Przydział dyżurów nauczycielskich podczas przerw lekcyjnych .
8. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.
9. Prawidłowe
10. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych
11.Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz
opiekun SUcz.
dyrektor
kierownik pnz
kierownik pnz
nauczyciele
nauczyciele
|
kierownik pnz kierownik intern.
pedagog
dyrektor
dyrektor
|
sierpień 2009
sierpień 2009
wrzesień 2009
wrzesień 2009
sierpień 2009
wrzesień 2009
wrzesień 2009
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. |
PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH.
|
1. Szczegółowe
2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji o przystąpieniu do egzaminów.
3.Rzetelna realizacja przez nauczycieli podstaw programowych .
4.Dostosowanie treści nauczania do standardów wymagań egzaminacyjnych.
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .
6. Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
7. Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.
9.Organizacja zajęć praktycznych z uwzględnieniem wymagań egzaminacyjnych.
10.Zorganizowanie zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klas I i II.
11. Organizacja dodatkowych zajęć z matematyki dla uczniów klas III i IV. |
wychowawcy klas, nauczyciele
wychowawcy klas, nauczyciele
nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele matematyki
nauczyciele matematyki
|
dyrektor
rodzice
dyrektor
wychowawcy klas
dyrektor
kierownik pnz
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
listopad
grudzień
cały rok
cały rok
cały rok
|
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w konkursach i olimpiadach:
- Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych
- Olimpiada Wiedzy o Żywieniu
- Olimpiada Wiedzy o Regionie i Przedsiębiorczości
- Konkurs Wiedzy o Ergonomii i Bezpieczeństwie pracy w rolnictwie”
- Konkurs „Wiedzy Obronnej i Ochrony Ludności”
-Konkurs Wiedzy o Gospodarce i Turystyce
- Olimpiada Promocji Zdrowego stylu Życia
- udział w innych olimpiadach i konkursach według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2.Poszerzanie wiadomości i umiejętności uczniów poprzez udział w wycieczkach dydaktycznych.
3.Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”. 4.Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów – kół przedmiotowych i zainteresowań.
5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.
6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa – konkurs.
|
nauczyciele zawodu
nauczyciele zawodu TŻ
K. Masternak
K. Masternak
B. Kowalcze
A. Brudkiewicz
T. Adamczyk
nauczyciele
nauczyciele - organizatorzy wycieczek
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
bibliotekarz |
Kierownik pnz
wychowawcy klas
wychowawcy klas
dyrektor
nauczyciele
wychowawcy klas |
według terminarza
według terminarza
według terminarza
według terminarza
według terminarza
według terminarza
według terminarza
według terminarza
według terminarza wycieczek
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Zdiagnozowanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych w gimnazjum przez uczniów klas I-ych.
2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych – wyrównawczych.
3. Ścisła współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce, wymiana informacji o postępach w nauce i frekwencji.
4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.
|
Nauczyciele
Nauczyciele
wychowawcy klas
nauczyciele |
wychowawcy klas
Dyrektor
nauczyciele, pedagog
wychowawcy klas |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok |
5. |
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA |
1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli:
- zmiany w planowaniu
- wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych,
- redagowanie arkuszy własnych, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.
3. Praca nauczycieli w charakterze egzaminatorów zewnętrznych, zdobywanie i wymiana doświadczeń.
4.Udział nauczycieli
5.Współpraca |
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
dyrektor
nauczyciele
|
dyrektor
dyrektor
OKE
Nauczyciele
dyrektor |
cały rok
cały rok
według terminarza
cały rok
cały rok
|
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe:
Propagowanie zdrowego stylu życia.
Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Oczekiwane |
Odpowiedzialny
|
Termin |
1. |
2. |
3. |
4. |
6. |
1. WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO |
1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.
2. Zapoznanie się z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.
3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.
4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.
5. Kształtowanie postaw asertywnych.
6. Uczenie etycznego zachowania.
7. Utrzymanie stałego kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną .
8. Pomoc materialna uczniom. 9. Współpraca z ośrodkami pomocy społecznej.
|
- diagnoza potrzeb uczniów
- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby
- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego,
- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem
- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych i zagrażających
- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości
- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy
- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły
|
-wychowawcy
pedagog szkolny rodzice
nauczyciel wdż
wychowawcy pedagog szkolny ksiądz
wychowawcy pedagog szkolny
dyrektor wychowawcy
wychowawcy pedagog szkolny wychowawcy pedagog szkolny
|
I półrocze
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
2. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ i ZAINTERESOWAŃ
|
1. Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.
2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.
3. Organizowanie wycieczek tematycznych.
4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach.
6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł. |
- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego
- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy,
- uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły
- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne.
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy
- uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów,
- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną ;
- uczeń potrafi dociekliwie poznawać,
|
nauczyciele
nauczyciele opiekun SUcz.
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
3. MOBILIZOWANIE DO UCZESTNICTWA w KULTURZE
III. Wspieranie rozwoju społecznego
|
1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.
2.Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.
3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.
4. Umiejscowienie historii swojego regionu w ogólnopolskim kontekście.
5. „Jestem Europejczykiem" – poszukiwanie miejsca, regionu, Polski w kulturze europejskiej – warsztaty dla kl. II „Polska – kraj atrakcyjny turystycznie”.
6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury
Kultywowanie tradycji szkolnych 1. Tworzenie i aktualizowanie dokumentacji szkoły, harmonogramu uroczystości szkolnych. 2. Organizacja uroczystości szkolnych. 3.Przeprowadzenie akcji na rzecz Domu Dziecka w Łoniowie 4.Przeprowadzenie akcji Góra Grosza na rzecz fundacji „Nasz dom” oraz akcji „Góra złota”.
Rozwijanie samorządności: 1. Przeprowadzenie demokratycznych wyborów do Samorządu Uczniowskiego 2.Upowszechnianie treści zawartych w Statucie Szkoły. 3. Wdrażanie uczniów do: - poszanowania mienia i pomocy szkolnych - dbałości o estetyczny wystrój sal lekcyjnych, - utrzymanie ładu, porządku i czystości w szkole - pełnienie dyżurów klasowych na terenie parku. 4. Udział uczniów w organizowaniu uroczystości, wycieczek klasowych – wpływanie na proces integrowania zespołu klasowego. 5. Propagowanie odpowiedniego stroju podczas uroczystości szkolnych. 6. Kształtowanie umiejętności podejmowania zespołowego wysiłku. 7. Uczestniczenie w konkursie o tytuł „Najlepszej klasy” – uczenie zdrowej rywalizacji.
Kształtowanie racjonalnych postaw wobec zagrożeń: 1. Informowanie uczniów o różnych zagrożeniach – przemoc, sekty, nikotynizm, alkoholizm, narkotyki, HIV – AIDS 2. Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Staszowie, z PCK w Staszowie. 3. Organizowanie warsztatów z pracownikami Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej, policji, specjalistów od pierwszej pomocy przedmedycznej, psychologiem. 4. Prezentacja broszur, książek, filmów traktujących o zagrożeniach. 5.Przeprowadzenie pogadanki na temat zagrożeń jakie niosą sekty (kl. I). 6. Uczestniczenie w spektaklach traktujących o zagrożeniach 7. Realizacja programu profilaktycznego „Już teraz mogę zadbać o zdrowie mojego przyszłego dziecka”.
Współpraca z rodzicami – wspieranie rodziców w wychowaniu młodzieży:
1. Uzupełnienie składu Rady Rodziców. 2. Wybór trójek klasowych. 3. Organizowanie wywiadówek i indywidualnych spotkań z rodzicami. 4. Udział rodziców w uroczystościach szkolnych. 6. Angażowanie rodziców w sprawowaniu opieki nad uczniami w trakcie wycieczek, w pracach na rzecz szkoły, w pozyskiwaniu środków finansowych. 7.Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych uczniów.
Przygotowanie uczniów do życia w rodzinie.
1. Realizowanie programu „Wychowanie do życia w rodzinnie” 2. Realizacja tematyki prorodzinnej na lekcjach wychowawczych, zajęciach z pedagogiem, religii. 3. Rozwijanie postaw tolerancji wobec ludzi niepełnosprawnych, innych ras i poglądów. 4.Kształtowanie szacunku do tradycji i historii własnej rodziny – zrozumienie, że rodzina to grupa najważniejszych przyjaciół. 5. Poznanie potrzeb i zagrożeń okresu dorastania i młodości, uczenie się odpowiedzialnych postaw. 6. Przeprowadzenie warsztatów „ Jak się przygotować do macierzyństwa”
Kształtowanie postaw obywatelskich:
1. Poznanie praw i obowiązków obywatelskich, wdrażanie do ich wypełniania na poziomie szkoły. 2. Analizowanie znaczenia i wywiązywania się z obowiązków szkolnych i społecznych. 3. Przygotowanie do prawidłowego funkcjonowania w grupie, pełnienia odpowiednich ról. 4. Organizacja uroczystości szkolnej w ramach kształtowania postaw obywatelskich: - Dzień Edukacji Narodowej - Narodowe Święto Niepodległości 5. Organizowanie wycieczek – poznanie miejsc pamięci narodowej i miejsc związanych z historią regionu. 6. Promowanie idei humanitaryzmu poprzez uczniów zrzeszonych w Szkolnym Kole PCK - organizacja akcji „Gorączka Złota”
7. Umieszczenie w tematyce godzin do dyspozycji wychowawcy treści pro obywatelskich. 8. Włączenie uczniów w akcję pomocy dla drugiego człowieka (Akcja „Góra grosza”).
Kształtowanie postaw proekologicznych:
1. Organizowanie akcji „Sprzątanie Świata” 2. Dbanie o czystość otoczenia szkoły, realizowanie dyżurów klas na terenie parku. 3. Promowanie zdrowego stylu życia. 4. Uświadomienie wpływu człowieka na otaczającą przyrodę. Organizacja konkursu proekologicznego. 5. Uwrażliwienie na piękno przyrody w trakcie wycieczek klasowych. 7. Znajomość potrzeb w zakresie ochrony środowiska i zasad zachowania się na terenach chronionych.
Kształtowanie postaw prozawodowych:
1. Uczestniczenie uczniów w zajęciach praktycznych i praktykach zawodowych. 2. Wykonanie pomocy dydaktycznych w ramach prac dyplomowych. 3. Zapoznanie uczniów z aktualnie obowiązującymi dokumentami potrzebnymi do ubiegania się o pracę: - pisanie życiorysu - pisanie listu motywacyjnego - zasady przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej 4. Współpraca z PUP w Staszowie. 5. Udzielanie pomocy w podejmowaniu życiowych decyzji dotyczących dalszej drogi kształcenia.
|
- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury
- uczeń umie korzystać ze źródeł umożliwiających samokształcenie
- uczeń bierze udział kulturalnych wystawach, imprezach kulturalnych
- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe
- uczeń rozumie związki pomiędzy historią ojczystą a wydarzeniami historii powszechnej
- uczeń zna najbardziej atrakcyjne turystycznie miejsca Polski
- uczeń potrafi być twórczy, potrafi tworzyć, sam prezentować swoją twórczość - uczeń wykazuje postawę samodyscypliny - uczeń potrafi ładnie wypowiadać się - uczeń potrafi przygotować i zorganizować uroczystość szkolną
- uczeń zna i stosuje wartości cenione w społeczeństwie - uczeń jest wrażliwy na potrzeby innych
- uczeń zna procedury demokratyczne - uczeń zna rolę Samorządu jako rzecznika jego praw - uczeń zna swoje prawa i obowiązki akceptuje je i przestrzega - uczeń dba o estetykę własną i otoczenia - uczeń ponosi odpowiedzialność za powierzone zadania
- uczeń potrafi funkcjonować w grupie i budować odpowiednie więzi,
- uczeń identyfikuje się ze społecznością szkolną, potrafi odpowiednio zachować się na uroczystościach szkolnych.
- uczeń potrafi prezentować swoje osiągnięcia
- uczeń umie rozpoznać zagrożenia, zna źródła zakażeń wirusem HIV
- uczeń wie, gdzie zwrócić się o pomoc dla siebie i bliskich w sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu
- uczeń umie przeciwstawić się zagrożeniom szczególnie w sytuacji presji środowiskowej
- rodzice współpracują z dyrekcją szkoły, wychowawcami, nauczycielami.
- rodzice biorą aktywny udział w uroczystościach szkolnych oraz je współtworzą
- rodzice i nauczyciele przekazują i pozyskują informacje o sytuacji materialnej, zdrowotnej, stanie emocjonalnym ucznia. - rodzice współpracuje ze szkołą w rozwiązywaniu trudności dydaktycznych i wychowawczych uczniów
- uczeń zna wartości rodzinne - uczeń rozumie rolę rodziny
- uczeń potrafi współistnieć z ludźmi innych ras i poglądów.
- uczeń szanuje tradycje rodzinne, pielęgnuje obyczaje i zwyczaje rodzin
- uczeń lepiej poznaje samego siebie
- uczennica zna istotę odpowiedzialnego macierzyństwa
- uczeń zna i stosuje prawa i obowiązki obywatelskie
- uczeń potrafi efektywnie współpracować w zespole
- uczeń zna i szanuje symbole narodowe - uczeń zna najważniejsze wydarzenia historyczne, szanuje dobro wspólne
- uczeń orientuje się jakie jest Międzynarodowe Prawo Humanitarne
- uczeń rozumie potrzebę dzielenia się z innymi
- uczeń rozumie potrzebę ochrony środowiska naturalnego - uczeń podejmuje inicjatywy na rzecz ochrony środowiska
- uczeń prowadzi higieniczny tryb życia
- uczeń ma świadomość wpływu człowieka na otaczającą go przyrodę - uczeń przestrzega zachowań dotyczących ochrony przyrody, współdziała z nią. - uczeń umie patrzeć na otaczającą rzeczywistość jako źródło inspiracji do własnej twórczości.
- uczeń umie wykorzystać nabytą wiedzę w praktycznych działaniach - umie zaprezentować swoje umiejętności zawodowe
- zna zasady pisania c.v., listu motywacyjnego
- dostrzega rolę wykształcenia we współczesnym świecie |
nauczyciele
nauczyciele j. polskiego
nauczyciele historii
nauczyciele
nauczyciel geografii
dyrektor, nauczyciele
- opiekun Samorządu Uczniowskiego
- dyrektor szkoły, w – cy, nauczyciele
- n – le odpowiedzialni za przygotowanie uroczystości szkolnych, wychowawcy - wychowawcy, nauczyciele
- wychowawcy, opiekun Samorządu Klasowego
- nauczyciele, pedagog szkolny, pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, policji, ksiądz
- dyrektor, pedagog szkolny, pracownicy wym. instytucji
- ksiądz, pedagog szkolny
- pedagog szkolny
- dyrektor szkoły
- wychowawcy klas - dyrektor, wychowawcy
- dyrektor szkoły - rodzice - wychowawcy
- dyrektor szkoły - wychowawcy - Rada Rodziców
- n – le wychowania do życia w rodzinie
- wychowawcy, ksiądz, pedagog szkolny
- wychowawcy, pedagog szkolny
- n –le wychowania do życia w rodzinie
- n – le wychowania do życia w rodzinie, wychowawcy
- pedagog szkolny
- dyrektor szkoły, wychowawcy
- nauczyciele wos -–u
- wychowawcy, rodzice
- wychowawcy, nauczyciele wos –u
- n –le odpowiedzialni za przygotowanie uroczystości
- wychowawcy - n – le historii - n – le wos- u
- pedagog szkolny
- Szkolne Koło PCK, pedagog szkolny
- wychowawcy
- opiekun Samorządu Uczniowskiego
n–le biologii, wychowawcy, Samorząd Uczniowski
- n – le biologii, w –fu, podstaw żywienia technologii gastr.
- n –le biologii, wychowawcy
- wychowawcy
- n- le biologii
- n – le praktycznej nauki zawodu
- n –le opiekunowie prac dyplomowych
- n – le przedmiotów ekonomicznych
- n –le przedmiotów ekonomicznych
- wychowawcy - rodzice - pedagog szkolny |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
październik 2009r.
wg ustalonych terminów
Wg terminów uroczystości
Listopad – grudzień 2009r. I półrocze
II półrocze
Wrzesień
Cały rok
Cały rok
Wg terminów
Cały rok
Cały rok
Cały rok
II półrocze
I półrocze
Wg terminów
Cały rok
Cały rok
Cały rok
Cały rok
I półrocze
Cały rok
Wg terminów
Wg terminów
Cały rok
I półrocze
II półrocze
Cały rok
II półrocze
Cały rok
Cały rok |
4. PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA
|
1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach i imprezach sportowych.
2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.
3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
4. Propagowanie ekologii – udział w akcjach i konkursach.
5. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie w kontekście przyszłego macierzyństwa.
6. Profilaktyka cewy nerwowej.
7. Spotkanie z pracownikiem PP-P na temat uzależnień.
8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa.
|
- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu
- uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną
- uczeń rozumie pojęcie rekreacji i turystyki,
- uczeń rozumie potrzebę dbałości o własne środowisko przyrodnicze
- uczennica wie jak należy dbać o zdrowie przed ciąża i w jej trakcie
- uczennica rozumie potrzebę zażywania kwasu foliowego
- uczeń zna konsekwencje uzależnień
- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy
- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa
|
nauczyciele w-f
nauczyciel biologii, wf
wychowawcy klas
nauczyciel biologii
nauczyciel wdż
pedagog szkolny
pedagog, Poradnia P-P
nauczyciel wf
pedagog wychowawcy klas
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
I półrocze
I półrocze
II półrocze
cały rok
|
5. MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO i OBOWIĄZKU NAUKI
|
1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych
- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej
- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły
- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji
-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia
2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów - kontynuowanie dzienniczków ucznia
3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedli -wionych godzin na ocenę zachowania
4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym
5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni 6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas i uczniów.
7. Usprawiedliwianie nieobecności
8. Nagradzanie klas
|
Uczeń:
- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych
- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych
- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia
- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania
- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się
- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy
- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności
- jest motywowany do właściwej frekwencji |
nauczyciele wychowawcy
nauczyciele
nauczyciele
wychowawcy nauczyciele
wychowawcy klas
wychowawcy klas
wychowawcy klas nauczyciele
nauczyciele
pedagog
wychowawcy klas
dyrektor |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec 2010r.
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
styczeń, czerwiec 2010r.
|
6. WDRAŻANIE UCZNIÓW DO UDZIAŁU W ŻYCIU SPOLECZNYM
|
1. Włączanie młodzieży w organizację pomocy innym osobom
- udział w akcjach charytatywnych
- kontynuacja współpracy z Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą w Łoniowie, Domem Opieki Społecznej
2. Współudział
- uaktualnianie informacji w gablotach
- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego
- porządkowanie terenu wokół szkoły
- troska o ład
3. Rozwijanie samorządności
- włączanie się
- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły
- podejmowanie działań na rzecz środowiska
- prowadzenie Kroniki Szkoły
|
Uczeń:
- dostrzega potrzeby innych
- uczy się bycia wrażliwym
- potrafi zadbać
- szanuje dobra materialne szkoły
- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych
- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły
|
wychowawcy klas
opiekun SU
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
nauczyciele wychowawcy klas
opiekun SU
opiekun SU
|
grudzień 2009r.
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
7. TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW
|
1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego - przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru
2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na niepożądane przejawy zachowań
3. Zapoznanie uczniów
4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem - ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć - uwzględnienie stanu zdrowia uczniów
5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie z konsekwencjami ich użycia
6. Zapoznanie uczniów klas
7. Udział młodzieży
8. Współpraca - badania przesiewowe - szczepienia ochronne
9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się w trakcie zajęć związanych z żywieniem
- wskazywanie na konsekwencje związane ze stosowaniem przez młodzież diet odchudzających
10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
11. Podejmowanie działań zmierzających do likwidacji zjawisk patologicznych na terenie szkoły.
|
- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
- zna sposoby postępowania
- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach
- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami
- zna zasady pracy
- pogłębia wiadomości
- ma zapewnioną opiekę medyczną
- uczy się podstawowych zasad żywienia
- rozumie korzyści płynące
- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny
|
nauczyciele dyżurni
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele organizatorzy imprez
nauczyciel chemii
nauczyciel informatyki
K. Masternak
pedagog
nauczyciele przedmiotów zawodowych TŻ, biologii
nauczyciele wychowania fizycznego
pedagog
|
cały rok
cały rok
wrzesień 2009r. cały rok
cały rok
cały rok
wrzesień 2009r.
według terminarza
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
8. PROMOCJA SZKOŁY
|
1. Upowszechnianie dorobku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.
2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
3.Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.
|
- znajomość szkoły w szerokim środowisku, jej zasobów i dorobku
- wizualizacja pracy szkoły
- popularyzacja szkoły w środowisku
- upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia
- szkoła współpracuje ze środowiskiem
|
dyrektor
nauczyciele
wszyscy nauczyciele
|
cały rok
cały rok
cały rok |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym