Plany pracy - archiwum

Plan pracy szkoły na rok szkolny 2009/2010

Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2009/2010 został opracowany
w oparciu o następujące dokumenty:

  1. Statut Szkoły.

  2. Program Wychowawczy .

  3. Szkolny Program Profilaktyki.

  4. Zalecenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi do pracy prowadzonych szkół na rok szkolny 2009/2010.

  5. Zalecenia Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty dotyczące pracy Szkół w roku

szkolnym 2009/2010.

  1. Wnioski wynikające z ewaluacji planu pracy szkoły w roku szk. 2008/2009.

  2. Uwagi i propozycje zadań wychowawczo - dydaktycznych zaproponowane przez nauczycieli.

 

 

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2009/2010

 

  1. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sichowie Dużym w roku szkolnym 2009/2010 organizuje zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w 5 dniach tygodnia.

 

  1. Rok szkolny 2009/2010 trwa od 1 września 2009r. do 31 sierpnia 2010 r. i dzieli się na dwa półrocza:

I – od 1 września 2009 r. do 17 stycznia 2010r.

II – od 1 lutego do 25 czerwca 2010 r.

 

Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych
i przerw świątecznych.

 

1.

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych

1 września 2009r.

2.

Zimowa przerwa świąteczna

23 grudnia - 31 grudnia 2009r.

3.

Ferie zimowe

18 stycznia – 31 stycznia 2010r.

4.

Wiosenna przerwa świąteczna

1 – 6 kwietnia 2010r.

5.

Egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum:

a) w pozostałych gimnazjach:

- część humanistyczna

- część matematyczno – przyrodnicza

- część z języka obcego nowożytnego

 

b) dodatkowe terminy w gimnazjach wymienione w lit. c:

- część humanistyczna

- część matematyczno – przyrodnicza

- część z języka obcego nowożytnego

 

 

 

27 kwietnia 2010r., godz. 9:00

28 kwietnia 2010r., godz. 9:00

29 kwietnia 2010r., godz. 9:00

 

 

 

8 czerwca 2010r., godz. 9:00

9 czerwca 2010r., godz. 9:00

10 czerwca 2010r., godz.9:00

6.

Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży

 

30 kwietnia 2010r.

7.

Egzamin maturalny

- część ustna

- część pisemna

 

4 – 28 maja 2010r.

początek 4 maja 2010r.

8.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe

b) sesja letnia

- etap pisemny

- etap praktyczny

 

 

21 czerwca 2010r.

od 22 czerwca 2010r.

10.

Dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych:

- w gimnazjum

- w szkołach, w których przeprowadzana jest pisemna część egzaminu maturalnego:

z języka polskiego i matematyki

- w technikach, w których przeprowadzany jest etap pisemny egzaminu potwierdzającego kwalifikacje

- w szkołach z 5-dniowym tygodniem pracy

 

27 - 29 kwietnia 2010r.

 

 

4 maja i 5 maja 2010r.

 

21 czerwca 2010r.

4 czerwca 2010r.

12.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

25 czerwca 2010r.

13.

Ferie letnie

26 czerwca – 31 sierpnia 2010r.

 

Lp.

Jednostka Programowa

Klasa

Wychowawca klasy

1.

4 – letnie Technikum

Żywienia

i Gospodarstwa

Domowego

 

pierwsza

druga

trzecia

czwarta

 

Jolanta Godzwon

Sławomir Sztaba

Anna Myśliwiec

Agnieszka Brudkiewicz

2.

 

4 – letnie Technikum

Mechanizacji Rolnictwa

 

 

pierwsza

druga

trzecia

czwarta

 

Elżbieta Sztaba

Michał Lalewicz

Bogusław Kowalcze

Krzysztof Masternak

 

3.

4 – letnie Technikum Agrobiznesu

 

czwarta

 

Marzena Mazur

 

 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY

SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ

PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI DODATKOWYCH

 

Lp.

Imię i nazwisko

 

Wychowawstwo

Przydział czynności dodatkowych

Opieka nad pracowniami

Anna Durlej

 

Dyrektor Szkoły

Pracownia historii

Maria Lipiec

 

Kierownik Praktycznej Nauki Zawodu

Pracownia dietetyki

Teresa Adamczyk

 

 

Pracownia biologiczno – chem.

Agnieszka Brudkiewicz

IV TŻ

 

Pracownia geografii

Iwona Czosnek

 

 

 

Urszula Dziakowska

 

 

 

Jolanta Godzwon

I TŻ

 

 

ks. Maciej Gubernat

 

 

Pracownia religii

Barbara Dynak

 

 

 

Jarosław Gil

 

 

Pracownia obróbki ręcznej

Zofia Kania

 

 

Pracownia języka polskiego

Dorota Karaś

 

 

Pracownia języka angielskiego

Bogusław Kowalcze

III TMR

Koordynator ds. bezpieczeństwa

Pracownia elektrotechniki

Michał Lalewicz

II TMR

Szkolne Koło Sportowe

Hala sportowa

Joanna Łabuszewska

 

 

Pedagog szkolny

Krzysztof Masternak

IV TMR

Przewodniczący Koła NZSS „Solidarność”

Pracownia maszyn

Marzena Mazur

IV TA

 

Pracownia matematyki

Piotr Mazur

 

Nagłaśnianie uroczystości szkolnych

Pracownia pojazdów

Anna Myśliwiec

III TŻ

 

Pracownia języka angielskiego

Marta Olczak

 

 

 

Beata Sadowska

 

 

Pracownia języka polskiego

Jolanta Słota

 

Koordynator projektów europejskich

Pracownia języka francuskiego

ks. Mirosław Staszczak

 

 

 

Elżbieta Sztaba

I TMR

 

Pracownia ekonomiki

Sławomir Sztaba

II TŻ

 

Pracownia technologii gastron.

Ewa Wołowiec

 

Współpraca w organizacji egzaminów zewnętrznych w szkole.

Biblioteka

Tadeusz Żmudziński

 

Prezes Zarządu Ogniska ZNP

Pracownia urządzania wnętrz

Barbara Zdrojkowska

 

 

Kierownik internatu

Andrzej Zapart

 

 

Wychowawca internatu

Dorota Zybała

 

 

Wychowawca internatu

 

 

 

 

KALENDARZ UROCZYSTOŚCI i IMPREZ SZKOLNYCH

 

Lp.

Tematyka uroczystości imprezy szkolnej

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Współodpowiedzialny

Termin

Osoby pełniące

dyżury

Krajowa Inauguracja Roku Szkolnego

Uroczystość krajowa i szkolna

Dyrektor

Z. Kania, J. Słota, M. Lipiec, S. Sztaba,

T. Żmudziński, B. Zdrojkowska

1 września

2009r.

godz.11:00

 

Dzień Edukacji Narodowej

Uroczystość szkolna

D. Karaś

A. Brudkiewicz,

S. Uczn.

13 października

2009r.

godz.9:20

T. Adamczyk

E. Wołowiec

Narodowe Święto Niepodległości

Uroczystość szkolna

E. Wołowiec

I. Czosnek

10 listopada 2009r.

godz. 10:20

I. Czosnek

K. Masternak

Spotkanie Wigilijne

Uroczystość szkolna i klasowa

J. Łabuszewska

ks. M. Gubernat

22 grudnia 2009r.

godz.9:00

M. Mazur

S. Sztaba

Studniówka

Bal

A. Brudkiewicz

M. Mazur

K. Masternak

Rady Klasowe Rodziców klas - IV- tych

9 stycznia

2010r.

 

Osiągnięcia, sukcesy i porażki” – podsumowanie pracy za I półrocze

Spotkanie ogólnoszkolne

Dyrektor

Wychowawcy klas

J. Łabuszewska

1 lutego 2010r. godz.9:20

M. Lalewicz

T. Żmudziński

Rekolekcje Wielkopostne

Nauki rekolekcyjne

ks. M. Gubernat ks. M. Staszczak

Wychowawcy klas

Marzec 2010r.

według odrębnego harmonogramu

Festiwal Kultury Szkół

Prezentacja artystyczna

Z. Kania

 

Dom Kultury

w Staszowie

Kwiecień 2010

 

Pożegnanie uczniów klas

IV-tych

Uroczystość szkolna

A. Myśliwiec

B. Kowalcze

Samorządy klas III

30 kwietnia

2010r. godz.8:20

Z. Kania

B. Sadowska

Imprezy sportowe

Organizacja i udział w zawodach sportowych

M. Lalewicz

Wychowawcy klas

Cały rok szkolny

 

Uroczystość zakończenia roku szkolnego

Uroczystość szkolna

J. Godzwon

E. Sztaba

Samorządy klas I

25 czerwca

2010r.

godz. 9:00

J. Gil

B. Kowalcze

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ

Zadania priorytetowe:

  1. Udział uczniów w olimpiadach i konkursach tematycznych.

  2. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych w 2010r.

Lp

Zadanie

Sposób realizacji

Odpowiedzialny

Współodpo -

wiedzialny

Termin

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1.

ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY

1. Opracowanie arkusza organizacyjnego .

 

2. Przydział czynności nauczycielom i wychowawcom.

 

3. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.

 

4.Opracowane planu pracy dydaktyczno –wychowawczej.

5. Ułożenie tygodniowego planu zajęć lekcyjnych.

 

6. Opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego .

 

7. Przydział dyżurów nauczycielskich podczas przerw lekcyjnych .

 

8. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.

 

9. Prawidłowe
i terminowe prowadzenie dzienników lekcyjnych.

 

10. Punktualne rozpoczynanie zajęć lekcyjnych

 

11.Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły.

dyrektor

 

 

dyrektor

 

 

 

dyrektor

 

 

dyrektor

 

 

 

kierownik pnz

 

 

opiekun SUcz.

 

 

dyrektor

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

kierownik pnz

kierownik intern.

 

pedagog

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

dyrektor

 

sierpień 2009

 

sierpień 2009

 

 

wrzesień 2009

 

wrzesień 2009

 

 

sierpień 2009

 

wrzesień 2009

 

wrzesień 2009

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

2.

PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH.

 

 

1. Szczegółowe
i systematyczne informowanie uczniów i Rodziców o wymogach egzaminu maturalnego i egzam. potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

 

2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji o przystąpieniu do egzaminów.

 

3.Rzetelna realizacja przez nauczycieli podstaw programowych .

 

4.Dostosowanie treści nauczania do standardów wymagań egzaminacyjnych.

 

5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych .

 

6. Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.

 

7. Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.

 

9.Organizacja zajęć praktycznych z uwzględnieniem wymagań egzaminacyjnych.

 

10.Zorganizowanie zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klas I i II.

 

11. Organizacja dodatkowych zajęć z matematyki dla uczniów klas III i IV.

wychowawcy klas,

nauczyciele

 

 

 

 

 

wychowawcy klas,

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele matematyki

 

 

 

nauczyciele matematyki

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

rodzice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

listopad

 

 

 

grudzień

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

3.

PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

1. Motywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w konkursach i olimpiadach:

 

- Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych

 

- Olimpiada Wiedzy o Żywieniu

 

- Olimpiada Wiedzy o Regionie i Przedsiębiorczości

 

- Konkurs Wiedzy o Ergonomii i Bezpieczeństwie pracy w rolnictwie”

 

- Konkurs „Wiedzy Obronnej i Ochrony Ludności”

 

-Konkurs Wiedzy o Gospodarce i Turystyce

 

- Olimpiada Promocji Zdrowego stylu Życia

 

- udział w innych olimpiadach i konkursach według propozycji nadsyłanych do szkoły.

 

2.Poszerzanie wiadomości i umiejętności uczniów poprzez udział w wycieczkach dydaktycznych.

 

3.Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.

4.Stworzenie nowej oferty zajęć pozalekcyjnych dla zdolnych uczniów – kół przedmiotowych i zainteresowań.

 

5. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, gabloty, spotkania szkolne.

 

6. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa – konkurs.

 

 

 

 

 

 

nauczyciele zawodu

 

nauczyciele

zawodu TŻ

 

K. Masternak

 

 

 

K. Masternak

 

 

 

 

B. Kowalcze

 

 

 

A. Brudkiewicz

 

 

T. Adamczyk

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele -

organizatorzy wycieczek

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

bibliotekarz

 

 

 

 

 

Kierownik pnz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

według terminarza

 

według terminarza

 

według terminarza

 

 

według terminarza

 

 

 

według terminarza

 

 

według terminarza

 

według terminarza

 

według terminarza

 

 

według terminarza wycieczek

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

4.

PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE

1. Zdiagnozowanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych w gimnazjum przez uczniów klas I-ych.

 

2. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych – wyrównawczych.

 

3. Ścisła współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce, wymiana informacji o postępach w nauce i frekwencji.

 

4. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.

 

 

 

Nauczyciele

 

 

 

 

 

Nauczyciele

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

Dyrektor

 

 

 

nauczyciele, pedagog

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

wrzesień - październik

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

5.

PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.

 

2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli:

 

- zmiany w planowaniu
i organizacji zajęć dydaktycznych, dostosowanie do wymagań egzaminacyjnych,

 

- wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych,

 

- redagowanie arkuszy własnych,

- systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.

 

 

3. Praca nauczycieli w charakterze egzaminatorów zewnętrznych, zdobywanie i wymiana doświadczeń.

 

4.Udział nauczycieli
w kursach doskonalących, warsztatach, wzbogacanie warsztatu pracy.

 

5.Współpraca
z instytucjami doskonalenia nauczycieli celem poszerzania doświadczeń, aktualizacji wiedzy zawodowej.

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OKE

 

 

 

 

Nauczyciele

 

 

 

 

dyrektor

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

według terminarza

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ

 

Zadania priorytetowe:

  1. Propagowanie zdrowego stylu życia.

  2. Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.

 

 

Obszary działań wychowawczych

Zadania i sposoby ich realizacji

Oczekiwane
efekty pracy wychowawczej

Odpowiedzialny

 

Termin

1.

2.

3.

4.

6.

1.

WSPIERANIE PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO

1. Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia.

 

2. Zapoznanie się z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia.

 

3. Uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie.

 

4. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich.

 

5. Kształtowanie postaw asertywnych.

 

6. Uczenie etycznego zachowania.

 

 

7. Utrzymanie stałego kontaktu

z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną .

 

8. Pomoc materialna uczniom.

9. Współpraca z ośrodkami pomocy społecznej.

 

- diagnoza potrzeb uczniów

 

 

- uczeń potrafi w sposób prawidłowy rozpoznać swoje potrzeby

 

 

- uczeń zna swój poziom rozwoju psychicznego, emocjonalnego,

 

 

 

- uczeń potrafi łatwo nawiązać kontakt z drugim człowiekiem

 

 

 

- uczeń potrafi mówić „nie” w sytuacjach trudnych i zagrażających

 

- uczeń potrafi dawać przykłady cenionych w życiu rodziny wartości

 

- uczeń wie, gdzie szukać profesjonalnej pomocy

 

 

 

 

- uczeń ma poczucie wsparcia ze strony szkoły

 

-wychowawcy

 

 

 

pedagog szkolny

rodzice

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciel wdż

 

 

 

 

 

wychowawcy

pedagog szkolny

ksiądz

 

wychowawcy

pedagog szkolny

 

 

dyrektor

wychowawcy

 

 

 

 

wychowawcy

pedagog szkolny

wychowawcy

pedagog szkolny

 

I półrocze

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ i ZAINTERESOWAŃ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Prowadzenie lekcji aktywizującymi metodami.

 

2. Angażowanie uczniów do zajęć pozalekcyjnych, prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacja gablot, przygotowanie uroczystości szkolnych, udział w dodatkowych zajęciach.

 

3. Organizowanie wycieczek tematycznych.

 

4. Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.

 

5. Przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach.

 

6. Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł.

- uczeń rozumie potrzebę własnego rozwoju intelektualnego

 

- uczeń jest aktywny, zespołowo rozwiązuje problemy,

 

- uczeń potrafi zrelacjonować wydarzenia z życia szkoły

 

- uczeń potrafi dobierać materiały tematyczne.

 

 

- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę poszerzania wiedzy

 

- uczeń potrafi korelować i grupować wiadomości z różnych przedmiotów,

 

 

- uczeń rozbudza i rozwija potrzebę czytelniczą i informacyjną ;

 

 

- uczeń potrafi dociekliwie poznawać,

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

opiekun SUcz.

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

3.

MOBILIZOWANIE DO UCZESTNICTWA w KULTURZE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Wspieranie rozwoju społecznego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum.

 

2.Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki.

 

3. Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu.

 

4. Umiejscowienie historii swojego regionu w ogólnopolskim kontekście.

 

5. „Jestem Europejczykiem" – poszukiwanie miejsca, regionu, Polski w kulturze europejskiej – warsztaty dla kl. II „Polska – kraj atrakcyjny turystycznie”.

 

6. Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury

 

Kultywowanie tradycji szkolnych

1. Tworzenie

i aktualizowanie dokumentacji szkoły, harmonogramu uroczystości szkolnych.

2. Organizacja uroczystości szkolnych.

3.Przeprowadzenie akcji na rzecz Domu Dziecka w Łoniowie

4.Przeprowadzenie akcji Góra Grosza na rzecz fundacji „Nasz dom” oraz akcji „Góra złota”.

 

 

 

 

Rozwijanie samorządności:

1. Przeprowadzenie demokratycznych wyborów do Samorządu Uczniowskiego

2.Upowszechnianie treści zawartych w Statucie Szkoły.

3. Wdrażanie uczniów do:

- poszanowania mienia i pomocy szkolnych

- dbałości o estetyczny wystrój sal lekcyjnych,

- utrzymanie ładu, porządku i czystości w szkole

- pełnienie dyżurów klasowych na terenie parku.

4. Udział uczniów w organizowaniu uroczystości, wycieczek klasowych – wpływanie na proces integrowania zespołu klasowego.

5. Propagowanie odpowiedniego stroju podczas uroczystości szkolnych.

6. Kształtowanie umiejętności podejmowania zespołowego wysiłku.

7. Uczestniczenie w konkursie o tytuł „Najlepszej klasy” – uczenie zdrowej rywalizacji.

 

 

 

 

Kształtowanie racjonalnych postaw wobec zagrożeń:

1. Informowanie uczniów o różnych zagrożeniach – przemoc, sekty, nikotynizm, alkoholizm, narkotyki, HIV – AIDS

2. Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Staszowie, z PCK w Staszowie.

3. Organizowanie warsztatów z pracownikami Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej, policji, specjalistów od pierwszej pomocy przedmedycznej, psychologiem.

4. Prezentacja broszur, książek, filmów traktujących o zagrożeniach.

5.Przeprowadzenie pogadanki na temat zagrożeń jakie niosą sekty (kl. I).

6. Uczestniczenie w spektaklach traktujących o zagrożeniach

7. Realizacja programu profilaktycznego „Już teraz mogę zadbać o zdrowie mojego przyszłego dziecka”.

 

 

 

 

 

 

Współpraca

z rodzicami – wspieranie rodziców w wychowaniu młodzieży:

 

1. Uzupełnienie składu Rady Rodziców.

2. Wybór trójek klasowych.

3. Organizowanie wywiadówek i indywidualnych spotkań z rodzicami.

4. Udział rodziców w uroczystościach szkolnych.

6. Angażowanie rodziców w sprawowaniu opieki nad uczniami w trakcie wycieczek, w pracach na rzecz szkoły, w pozyskiwaniu środków finansowych.

7.Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych uczniów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przygotowanie uczniów do życia w rodzinie.

 

 

1. Realizowanie programu „Wychowanie do życia w rodzinnie”

2. Realizacja tematyki prorodzinnej na lekcjach wychowawczych, zajęciach z pedagogiem, religii.

3. Rozwijanie postaw tolerancji wobec ludzi niepełnosprawnych, innych ras i poglądów.

4.Kształtowanie szacunku do tradycji i historii własnej rodziny – zrozumienie, że rodzina to grupa najważniejszych przyjaciół.

5. Poznanie potrzeb i zagrożeń okresu dorastania i młodości, uczenie się odpowiedzialnych postaw.

6. Przeprowadzenie warsztatów „ Jak się przygotować do macierzyństwa”

 

 

Kształtowanie postaw obywatelskich:

 

1. Poznanie praw i obowiązków obywatelskich, wdrażanie do ich wypełniania na poziomie szkoły.

2. Analizowanie znaczenia i wywiązywania się z obowiązków szkolnych i społecznych.

3. Przygotowanie do prawidłowego funkcjonowania w grupie, pełnienia odpowiednich ról.

4. Organizacja uroczystości szkolnej w ramach kształtowania postaw obywatelskich:

- Dzień Edukacji Narodowej

- Narodowe Święto Niepodległości

5. Organizowanie wycieczek – poznanie miejsc pamięci narodowej i miejsc związanych z historią regionu.

6. Promowanie idei humanitaryzmu poprzez uczniów zrzeszonych w Szkolnym Kole PCK

- organizacja akcji „Gorączka Złota”

 

 

7. Umieszczenie w tematyce godzin do dyspozycji wychowawcy treści pro obywatelskich.

8. Włączenie uczniów w akcję pomocy dla drugiego człowieka

(Akcja „Góra grosza”).

 

 

 

Kształtowanie postaw proekologicznych:

 

 

1. Organizowanie akcji „Sprzątanie Świata”

2. Dbanie o czystość otoczenia szkoły, realizowanie dyżurów klas na terenie parku.

3. Promowanie zdrowego stylu życia.

4. Uświadomienie wpływu człowieka na otaczającą przyrodę. Organizacja konkursu proekologicznego.

5. Uwrażliwienie na piękno przyrody w trakcie wycieczek klasowych.

7. Znajomość potrzeb w zakresie ochrony środowiska i zasad zachowania się na terenach chronionych.

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie postaw prozawodowych:

 

1. Uczestniczenie uczniów w zajęciach praktycznych i praktykach zawodowych.

2. Wykonanie pomocy dydaktycznych w ramach prac dyplomowych.

3. Zapoznanie uczniów z aktualnie obowiązującymi dokumentami potrzebnymi do ubiegania się o pracę:

- pisanie życiorysu

- pisanie listu motywacyjnego

- zasady przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej

4. Współpraca z PUP w Staszowie.

5. Udzielanie pomocy w podejmowaniu życiowych decyzji dotyczących dalszej drogi kształcenia.

 

 

 

 

 

- uczeń potrafi odróżnić kicz filmowy, muzyczny, literacki od wartościowych dzieł kultury

 

- uczeń umie korzystać ze źródeł umożliwiających samokształcenie

 

 

- uczeń bierze udział kulturalnych wystawach, imprezach kulturalnych

 

 

- uczeń szanuje dziedzictwo kulturowe

 

 

 

 

- uczeń rozumie związki pomiędzy historią ojczystą a wydarzeniami historii powszechnej

 

- uczeń zna najbardziej atrakcyjne turystycznie miejsca Polski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń potrafi być twórczy, potrafi tworzyć, sam prezentować swoją twórczość

- uczeń wykazuje postawę samodyscypliny

- uczeń potrafi ładnie wypowiadać się

- uczeń potrafi przygotować i zorganizować uroczystość szkolną

 

 

- uczeń zna i stosuje wartości cenione w społeczeństwie

- uczeń jest wrażliwy na potrzeby innych

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń zna procedury demokratyczne

- uczeń zna rolę Samorządu jako rzecznika jego praw

- uczeń zna swoje prawa i obowiązki

akceptuje je i przestrzega

- uczeń dba o estetykę własną i otoczenia

- uczeń ponosi odpowiedzialność za powierzone zadania

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń potrafi funkcjonować w grupie i budować odpowiednie więzi,

 

 

 

 

- uczeń identyfikuje się ze społecznością szkolną, potrafi odpowiednio zachować się na uroczystościach szkolnych.

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń potrafi prezentować swoje osiągnięcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń umie rozpoznać zagrożenia, zna źródła zakażeń wirusem HIV

 

 

 

 

- uczeń wie, gdzie zwrócić się o pomoc dla siebie i bliskich w sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń umie przeciwstawić się zagrożeniom szczególnie w sytuacji presji środowiskowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- rodzice współpracują z dyrekcją szkoły, wychowawcami, nauczycielami.

 

 

 

 

 

- rodzice biorą aktywny udział w uroczystościach szkolnych oraz je współtworzą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- rodzice i nauczyciele przekazują i pozyskują informacje o sytuacji materialnej, zdrowotnej, stanie emocjonalnym ucznia.

- rodzice współpracuje ze szkołą w rozwiązywaniu trudności dydaktycznych i wychowawczych uczniów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń zna wartości rodzinne

- uczeń rozumie rolę rodziny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń potrafi współistnieć z ludźmi innych ras i poglądów.

 

 

- uczeń szanuje tradycje rodzinne, pielęgnuje obyczaje i zwyczaje rodzin

 

 

 

 

 

- uczeń lepiej poznaje samego siebie

 

 

 

 

- uczennica zna istotę odpowiedzialnego macierzyństwa

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń zna i stosuje prawa i obowiązki obywatelskie

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń potrafi efektywnie współpracować w zespole

 

- uczeń zna i szanuje symbole narodowe

- uczeń zna najważniejsze wydarzenia historyczne, szanuje dobro wspólne

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń orientuje się jakie jest Międzynarodowe Prawo Humanitarne

 

 

- uczeń rozumie potrzebę dzielenia się z innymi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń rozumie potrzebę ochrony środowiska naturalnego

- uczeń podejmuje inicjatywy na rzecz ochrony środowiska

 

 

- uczeń prowadzi higieniczny tryb życia

 

- uczeń ma świadomość wpływu człowieka na otaczającą go przyrodę

- uczeń przestrzega zachowań dotyczących ochrony przyrody, współdziała z nią.

- uczeń umie patrzeć na otaczającą rzeczywistość jako źródło inspiracji do własnej twórczości.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczeń umie wykorzystać nabytą wiedzę

w praktycznych działaniach

- umie zaprezentować swoje umiejętności zawodowe

 

- zna zasady pisania c.v., listu motywacyjnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dostrzega rolę wykształcenia we współczesnym świecie

nauczyciele

 

 

 

 

nauczyciele j. polskiego

 

 

 

nauczyciele historii

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciel geografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dyrektor, nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- opiekun Samorządu Uczniowskiego

 

- dyrektor szkoły, w – cy, nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- n – le odpowiedzialni za przygotowanie uroczystości szkolnych, wychowawcy

- wychowawcy, nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

- wychowawcy, opiekun Samorządu Klasowego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- nauczyciele, pedagog szkolny, pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, policji, ksiądz

 

- dyrektor, pedagog szkolny, pracownicy wym. instytucji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ksiądz, pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

 

- pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dyrektor szkoły

 

 

- wychowawcy klas

- dyrektor, wychowawcy

 

 

 

 

 

 

- dyrektor szkoły

- rodzice

- wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dyrektor szkoły

- wychowawcy

- Rada Rodziców

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- n – le wychowania do życia w rodzinie

 

- wychowawcy, ksiądz, pedagog szkolny

 

 

 

 

 

- wychowawcy, pedagog szkolny

 

 

 

 

- n –le wychowania do życia w rodzinie

 

 

 

 

 

- n – le wychowania do życia w rodzinie, wychowawcy

 

 

 

 

- pedagog szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dyrektor szkoły, wychowawcy

 

- nauczyciele wos -–u

 

 

- wychowawcy, rodzice

 

 

 

 

- wychowawcy, nauczyciele wos –u

 

 

- n –le odpowiedzialni za przygotowanie uroczystości

 

 

 

 

 

 

- wychowawcy

- n – le historii

- n – le wos- u

 

 

 

 

 

- pedagog szkolny

 

- Szkolne Koło PCK, pedagog szkolny

 

 

 

- wychowawcy

 

 

 

 

- opiekun Samorządu Uczniowskiego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n–le biologii, wychowawcy, Samorząd Uczniowski

 

 

 

- n – le biologii, w –fu, podstaw żywienia technologii gastr.

 

 

- n –le biologii, wychowawcy

 

 

- wychowawcy

 

 

 

- n- le biologii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- n – le praktycznej nauki zawodu

 

 

 

- n –le opiekunowie prac dyplomowych

 

 

- n – le przedmiotów ekonomicznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- n –le przedmiotów ekonomicznych

 

- wychowawcy

- rodzice

- pedagog szkolny

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

październik 2009r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wg ustalonych terminów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg terminów uroczystości

 

 

Listopad – grudzień 2009r.

I półrocze

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg terminów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg terminów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg terminów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg terminów

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

II półrocze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

4.

PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach i imprezach sportowych.

 

2. Posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego.

 

3. Bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.

 

4. Propagowanie ekologii – udział w akcjach i konkursach.

 

5. Propagowanie idei dbania o własne zdrowie w kontekście przyszłego macierzyństwa.

 

6. Profilaktyka cewy nerwowej.

 

7. Spotkanie z pracownikiem PP-P na temat uzależnień.

 

8. Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

 

9.Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa.

 

- uczeń zna korzyści płynące z aktywnego wypoczynku i uprawiania sportu

 

 

- uczeń rozumie potrzebę i zna zasady dbania o własne ciało, zdrowie, sprawność fizyczną

 

 

- uczeń rozumie pojęcie rekreacji i turystyki,

 

 

- uczeń rozumie potrzebę dbałości o własne środowisko przyrodnicze

 

 

 

- uczennica wie jak należy dbać o zdrowie przed ciąża i w jej trakcie

 

 

- uczennica rozumie potrzebę zażywania kwasu foliowego

 

- uczeń zna konsekwencje uzależnień

 

 

- uczeń potrafi udzielić pierwszej pomocy

 

 

- uczeń rozumie społeczny i ludzki wymiar honorowego krwiodawstwa

 

nauczyciele w-f

 

 

 

 

 

nauczyciel biologii, wf

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

nauczyciel biologii

 

 

 

 

nauczyciel wdż

 

 

 

 

 

pedagog szkolny

 

 

 

pedagog, Poradnia P-P

 

 

nauczyciel wf

 

 

 

pedagog

wychowawcy klas

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

 

 

I półrocze

 

 

 

I półrocze

 

 

 

II półrocze

 

 

 

cały rok

 

 

 

5.

MONITOROWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO i OBOWIĄZKU NAUKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Systematyczny monitoring absencji na zajęciach szkolnych

 

- sprawdzanie obecności uczniów i zapis na każdej jednostce lekcyjnej

 

- odnotowywanie spóźnień zgodnie z zarządzeniem 257/07 dyrektora szkoły

 

- eliminowanie wybiórczego opuszczania lekcji

 

-ustalanie powodów absencji ucznia i w razie potrzeby udzielania mu wsparcia

 

2. Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów

- kontynuowanie dzienniczków ucznia

 

3. Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedli -wionych godzin na ocenę zachowania

 

4. Badanie absencji uczniów w układzie przedmiotowym

 

5. Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni

6. Podawanie do wiadomości ogółu społeczności szkolnej informacji o frekwencji poszczególnych klas i uczniów.

 

7. Usprawiedliwianie nieobecności
w terminach określonych w Statucie Szkoły

 

8. Nagradzanie klas
i uczniów wyróżniających się dobrą frekwencją

 

Uczeń:

 

 

 

 

- bez uzasadnionych powodów nie opuszcza zajęć lekcyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- stara się brać udział we wszystkich zajęciach, nawet pomimo niepowodzeń szkolnych

 

 

- rodzic zna na bieżąco frekwencję ucznia

 

 

 

 

 

- stara się, aby nieusprawiedliwione godziny nie były powodem obniżenia oceny zachowania

 

 

 

 

 

 

 

- rozumie potrzebę systematycznego uczenia się

 

- czuje się odpowiedzialny za zespół klasowy

 

 

 

 

 

 

- zna terminy usprawiedliwiania nieobecności

 

 

 

- jest motywowany do właściwej frekwencji

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

wychowawcy

nauczyciele

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

nauczyciele

 

 

nauczyciele

 

 

 

pedagog

 

 

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

styczeń,

czerwiec 2010r.

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

styczeń,

czerwiec 2010r.

 

6.

WDRAŻANIE UCZNIÓW DO UDZIAŁU W ŻYCIU SPOLECZNYM

 

 

1. Włączanie młodzieży w organizację pomocy innym osobom

 

- udział w akcjach charytatywnych

 

- kontynuacja współpracy z Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą w Łoniowie, Domem Opieki Społecznej
w Koniemłotach

 

2. Współudział
w tworzeniu wnętrza
i otoczenia szkoły

 

- uaktualnianie informacji w gablotach

 

- pomoc w naprawie sprzętu szkolnego

 

 

- porządkowanie terenu wokół szkoły

 

- troska o ład
w pracowniach
i innych pomieszczeniach szkolnych

 

3. Rozwijanie samorządności

 

- włączanie się
w organizację imprez

 

- podejmowanie działań na rzecz klasy, szkoły

 

- podejmowanie działań na rzecz środowiska

 

- prowadzenie Kroniki Szkoły
i dokumentacji samorządu uczniowskiego

 

Uczeń:

 

 

 

 

- dostrzega potrzeby innych

 

 

- uczy się bycia wrażliwym

 

 

 

 

 

 

 

 

- potrafi zadbać
o estetyczny wystrój pomieszczeń

 

 

 

 

 

 

- szanuje dobra materialne szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczy się podejmowania decyzji, organizacji czasu, pracy na rzecz innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczy się dokumentować fakty z życia szkoły

 

 

 

 

 

 

wychowawcy klas

 

 

opiekun SU

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

wychowawcy klas

 

 

 

 

 

opiekun SU

 

 

 

 

 

 

 

opiekun SU

 

 

 

 

 

 

 

grudzień 2009r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

7.

TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW

 

1. Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego

- przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru

 

2. Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na niepożądane przejawy zachowań
i postaw uczniów

 

3. Zapoznanie uczniów
z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy na zajęciach praktycznych i na lekcjach

 

4. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, samochodem

- ustalenie liczby opiekunów w zależności od specyfiki zajęć

- uwzględnienie stanu zdrowia uczniów

 

5. Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie z konsekwencjami ich użycia

 

6. Zapoznanie uczniów klas
I-ych z zasadami pracy z komputerem

 

7. Udział młodzieży
w konkursie „BHP
w rolnictwie”

 

8. Współpraca
z Ośrodkiem Zdrowia
w Koniemłotach

- badania przesiewowe
i bilansowe

- szczepienia ochronne

 

 

9. Omawianie zasad racjonalnego odżywiania się w trakcie zajęć związanych z żywieniem

 

- wskazywanie na konsekwencje związane ze stosowaniem przez młodzież diet odchudzających

 

10. Podnoszenie sprawności fizycznej uczniów na zajęciach wychowania fizycznego
i w ramach sportowych zajęć pozalekcyjnych.

 

11. Podejmowanie działań zmierzających do likwidacji zjawisk patologicznych na terenie szkoły.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- przestrzega zakazu palenia papierosów, chodzenia
w niewłaściwym obuwiu, używania wulgaryzmów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zna sposoby postępowania
w sytuacjach niebezpiecznych dla zdrowia

 

 

 

 

 

- potrafi zachować się na wycieczkach, imprezach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- umie obchodzić się ze szkodliwymi substancjami

 

 

 

 

 

- zna zasady pracy
z komputerem

 

 

 

- pogłębia wiadomości
i umiejętności z zakresu BHP

 

 

- ma zapewnioną opiekę medyczną

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczy się podstawowych zasad żywienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- rozumie korzyści płynące
z aktywnego wypoczynku

 

 

 

 

 

 

 

- uczy się asertywności, czuje się bezpieczny

 

 

 

 

nauczyciele dyżurni

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

organizatorzy imprez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciel chemii

 

 

 

 

 

 

nauczyciel informatyki

 

 

 

K. Masternak

 

 

 

 

pedagog

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele przedmiotów zawodowych TŻ, biologii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele wychowania fizycznego

 

 

 

 

 

 

pedagog

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

wrzesień 2009r.

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

wrzesień 2009r.

 

 

 

według terminarza

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

8.

PROMOCJA SZKOŁY

 

1. Upowszechnianie dorobku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, współpraca z mediami.

 

2. Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych
z udziałem Gości.

 

3.Poszukiwanie nowych form promocji szkoły.

 

 

- znajomość szkoły w szerokim środowisku, jej zasobów i dorobku

 

- wizualizacja pracy szkoły

 

 

- popularyzacja szkoły w środowisku

 

- upowszechnianie informacji o kierunkach kształcenia

 

 

- szkoła współpracuje ze środowiskiem

 

 

 

 

 

dyrektor

 

 

 

 

 

 

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

wszyscy nauczyciele

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 22.09.2009r.
Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Durlej
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 listopada 2009 15:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Durlej
Ilość wyświetleń: 3177
02 grudnia 2009 15:32 (Kamil Kępiński) - Zmiana treści dokumnetu.
01 grudnia 2009 15:22 (Kamil Kępiński) - Zmiana treści dokumnetu.
30 listopada 2009 17:47 (Anna Durlej) - Zmiana treści dokumnetu.