Plany pracy

PLAN PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO ROK SZKOLNY 2021/2022

 

 

PLAN PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO 

ROK SZKOLNY 2021/2022

 

 

Lp.

ZADANIA DO REALIZACJI

 

FORMY REALIZACJI

1.

Prowadzenie badań i działań diagnostycznych w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych  i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań

i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;

  1. Prowadzenie badań psychologicznych w kierunku diagnozowanie przyczyn trudności wychowawczych;
  2.  Prowadzenie badań psychologicznych   w kierunku diagnozowania przyczyn trudności w nauce;
  3.  Prowadzenie badań psychologicznych  w kierunku zainteresowań, możliwości psychofizycznych oraz  diagnozowanie wybitnych uzdolnień.

2.

Diagnozowanie sytuacji wychowawczych    diagnozowanie sytuacji wychowawczych
w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych

stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;

      

 

  1. Rozeznanie na temat sytuacji rodzinnej ucznia.
  2. Konsultacje z wychowawcami i kuratorami sadowymi (jeśli zajdzie taka konieczność).
  3. Wywiady z rodzicami i uczniami.
  4. Opracowanie dla wychowawców wskazań do pracy psychologiczno – pedagogicznej badanym uczniom.

3.

Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich
do rozpoznanych potrzeb;

 

  1. Prowadzenie z uczniami innych zajęć  o charakterze terapeutycznym, porad  i konsultacji psychologicznych, warsztatów

 

4.

Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów młodzieży;

 

 

  1. Prowadzenie zajęć dla klas w celu zminimalizowania zachowań agresywnych wśród uczniów i edukowania uczniów                                w zakresie odpowiedzialności za bezpieczeństwo  własne i innych.
  2. Prowadzenie zajęć i warsztatów z zakresu szeroko rozumianej profilaktyki.
  3. Prowadzenie zajęć i warsztatów kształtujących postawy społecznie akceptowane, umiejętność skutecznej komunikacji i rozwiązywania konfliktów.
  4. Zwracanie szczególnej uwagi na zachowania w czasie pandemii (zwracanie uwagi młodzieży na trzymanie się  zasad obowiązujących w szkole)
  5. Prowadzenie indywidualnej terapii i udzielanie wsparcia uczniom.
  6. Prowadzenie indywidualnej terapii i  udzielanie wsparcia nauczycielom.
  7. Prowadzenie indywidualnej terapii i udzielanie wsparcia rodzicom.
  8. Współpraca z innymi instytucjami.

 

5.

Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

 

  1. Przeprowadzanie zajęć integracyjnych
  2. Spotkania indywidualne z uczniami systematyczne lub w miarę potrzeb; monitorowanie uczniów będących  w grupie ryzyka i objęcie indywidualną opieką   w razie wystąpienia problemów;
  3. Podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  4. Rozpoznawanie sposobów spędzania czasu wolnego przez uczniów;
  5. Udział w zaplanowanych w szkole uroczystościach i akcjach o charakterze profilaktycznym, w tym spotkania o charakterze profilaktycznym, warsztaty profilaktyczne;

 

6.

Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

 

 

 

 

  1. Reagowanie w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły.
  2. Edukowanie uczniów w zakresie konsekwencji związanych  z zachowaniami niebezpiecznymi;
  3. Przeciwdziałanie specyficznym dla grup młodzieżowych formom wykluczenia.
  4. Organizowanie  działań uczniowskich związanych z potrzebą ustalania norm, zasad, kształtowania przestrzeni bezpieczeństwa           i akceptacji.
  5. Uwrażliwianie członków społeczności szkolnej w zakresie rozpoznawania rozmaitych form zachowań dyskryminujących.

7.

Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

 

  1. Wywiady z rodzicami oraz obserwacja uczniów w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb uczniów.
  2.  Prowadzenie badań diagnostycznych w celu ustalenia przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  3. Konsultacje z wychowawcami i nauczycielami polegające na wspólnym analizowaniu i omawianiu przyczyn niepowodzeń szkolnych.

8.

Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a). rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych

uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń

edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających

funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki

 

b). udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

 

  1. Prowadzenie działań diagnostycznych w celu ustalenia przyczyn niepowodzeń szkolnych;
  2. Wywiady z rodzicami oraz obserwacja uczniów w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb uczniów;

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Psychoedukacja nauczycieli i rodziców w zakresie skutecznych oddziaływań wychowawczych,
  2. Bieżąca wymiana uwag i obserwacji, dostosowanie  i modyfikowanie działań przypadku niewymiernych efektów.

9.

Działania zlecone przez Dyrektora szkoły

  1. Udział w konferencjach i szkoleniach.
  2. Systematyczne prowadzenie dokumentacji
  3. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.09.2021
Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Aleksandra Jakubik
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 października 2021 22:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jolanta Godzwon
Ilość wyświetleń: 524
01 października 2021 22:36 (Jolanta Godzwon) - Dodanie załącznika [plan_pracy_psychologa_2021.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
01 października 2021 22:36 (Jolanta Godzwon) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
01 października 2021 22:29 (Jolanta Godzwon) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)