ZESPÓŁ SZKÓŁ
Centrum Kształcenia Rolniczego
im. Adolfa Dygasińskiego
w Sichowie Dużym
PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na rok szkolny 2021/2022
Zatwierdzony na posiedzeniu
Rady Pedagogicznej
w dniu 15 września 2021 r.
Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej na rok szkolny 2021/2022 został opracowany w oparciu o:
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2021/2022
Obowiązują w nim następujące okresy zajęć dydaktyczno - wychowawczych, terminy ferii szkolnych i przerw świątecznych:
|
1. |
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
1 września 2021r. |
|
2. |
Zimowa przerwa świąteczna |
23 grudnia - 31 grudnia 2021r. |
|
3. |
Ferie zimowe |
17– 30 stycznia 2022r. |
|
4. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
14– 19 kwietnia 2022r. |
|
5. |
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży |
29 kwietnia 2022r. |
|
6. |
Egzamin maturalny - część ustna - część pisemna |
18 – 20 maja 2022r. 4 – 23 maja 2022r. |
|
7.
|
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie Sesja 1. Część pisemna: Część praktyczna:
Sesja 2. Część pisemna:
|
Styczeń - luty 2022r. 11 stycznia 10 stycznia ( w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja) Od 12 stycznia do 6 lutego (w pozostałych kwalifikacjach)
czerwiec – lipiec 2022r. 2 – 7 czerwca 2022r. 1 czerwca (w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja) 3 – 19 czerwca 2022r. (w pozostałych kwalifikacjach) |
|
8. |
Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym ustalił dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022: |
15.10, 02.11, 12.11, 07.01, 2.05, 4.05, 5.05, 6.05, 17.06
podstawa prawna: § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46 poz. 432 z późn. zm.) oraz przepisy wydane na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59) |
|
9. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno -wychowawczych |
24 czerwca 2022r. |
|
10. |
Ferie letnie |
25 czerwca – 31 sierpnia 2022r. |
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY
|
Lp. |
Typ szkoły / zawód |
Klasa |
Liczba oddziałów |
Liczba uczniów |
Wychowawca klasy |
|
1. |
4 – letnie TECHNIKUM (105) |
||||
|
|
Zawód: technik żywienia i usług gastronomicznych |
Trzecia TŻ Czwarta TŻ |
1 1
|
16 25
|
Beata Sadowska Sławomir Sztaba
|
|
|
|||||
|
Zawód: technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki |
trzecia TMA trzecia TMB czwarta TM |
0,5 1 0,5 |
12 20 21
|
Krzysztof Masternak Mateusz Mazur Agnieszka Brudkiewicz
|
|
|
|
|||||
|
Zawód: technik weterynarii |
trzecia TW czwarta TW |
0,5 0,5 |
5 6 |
Krzysztof Masternak Agnieszka Brudkiewicz |
|
|
2. |
5 – letnie TECHNIKUM (125) |
||||
|
|
Zawód: technik żywienia i usług gastronomicznych |
pierwsza TŻ druga TŻ trzecia TŻP |
0,5 0,5 1 |
14 14 19 |
Justyna Sojka Maria Lipiec Dorota Broda |
|
Zawód: technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki |
pierwsza TM druga TM trzecia TMP |
1 1 0,5 |
18 17 11 |
Aneta Jędrycha Marzena Mazur Michał Lalewicz |
|
|
Zawód: technik weterynarii |
pierwsza TW druga TW trzecia TWP |
0,5 0,5 0,5 |
11 12 9 |
Justyna Sojka Maria Lipiec Michał Lalewicz |
|
SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ – PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI
|
Lp. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Przydział czynności podstawowych |
Przydział czynności dodatkowych |
Opieka nad pracowniami |
| 1. |
Piotr Mazur |
Dyrektor, N-l przedmiotów zawodowych, |
|
|
| 2. |
Bogusław Kowalcze |
Kierownik prakt. nauki zawodu N-l przedmiotów zawodowych |
Inspektor BHP, Koordynator realizowanych projektów edukacyjnych |
elektrotechniki, |
| 3. |
Andrzej Zapart |
Kierownik internatu |
Nagłaśnianie uroczystości szkolnych |
|
| 4. |
Dorota Broda |
N-l j. angielskiego |
|
języka angielskiego |
| 5. |
Agnieszka Brudkiewicz |
N-l geografii, biologii, w-f |
|
geografii |
| 6. |
Mateusz Bryk |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
zajęć prakt. |
| 7. |
Małgorzata Czerwiec |
wychowawca internatu |
|
|
| 8. |
Dariusz Furman |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
pracownia weterynarii |
| 9. |
Jarosław Gil |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
zajęć praktycznych |
| 10. |
Jolanta Godzwon |
Pedagog, n-l informatyki |
Prowadzenie strony internetowej |
|
| 11. |
Aleksandra Jakubik |
psycholog, wychowawca internatu |
Opiekun SU |
|
| 12. |
Aneta Jędrycha |
N-l języka niemieckiego |
|
|
| 13. |
Kamil Kwiecka |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
|
| 14. |
Zofia Kańska |
N-l historii |
|
pracownia historii |
| 15. |
Michał Lalewicz |
N-l wychowania fizycznego |
Szkolne Koło Sportowe, |
hala sportowa |
| 16. |
Maria Lipiec |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
zajęć praktycznych |
| 17. |
Anna Łabęcka |
N-l fizyki, chemii |
|
|
| 18. |
ks. Michał Łukasik |
N-l muzyki |
|
|
| 19. |
Krzysztof Masternak |
N-l przedmiotów zawodowych |
Przewodniczący Koła NSZZ „Solidarność” |
maszyn, zajęć prakt. |
| 20. |
Marzena Mazur |
N-l matematyki |
Prowadzenie szkolnej platformy moodle |
matematyki |
| 21. |
Mateusz Mazur |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
pojazdów rolniczych |
| 22. |
Anita Misiak - Golonka |
N-l języka angielskiego |
|
|
| 23. |
Anna Nowakowska-Gromny |
N-l języka polskiego |
|
|
| 24. |
Paweł Ostrowski |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
obróbka ręczna |
| 25. |
Beata Sadowska |
N-l j . polskiego, wdż |
|
języka polskiego |
| 26. |
Jolanta Słota |
N-l j. francuskiego |
|
języka francuskiego |
| 27. |
Justyna Sojka |
n-l przedmiotów zawodowych, biologii |
Koło Ekologiczne |
biologiczno – chemiczna |
| 28. |
Elżbieta Sztaba |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
pracownia ekonomii |
| 29. |
Sławomir Sztaba
|
N-l przedmiotów zawodowych |
|
technologii gastronomicznej |
| 30. |
Ewa Wołowiec |
Bibliotekarz
|
Przyjmuje deklaracje na egzamin zawodowy, maturalny i programy nauczania |
biblioteka, czytelnia |
| 31. |
Małgorzata Zabdyr |
N-l matematyki |
|
|
| 32. |
Barbara Zając |
N-l przedmiotów zawodowych |
|
|
| 33. |
Ks. Paweł Zaręba |
N-l religii |
|
religii |
| 34. |
Barbara Zdrojkowska |
Wychowawca internatu |
|
|
| 35. |
Dorota Zybała |
Wychowawca internatu |
|
|
| 36. |
Tadeusz Żmudziński |
N-l przedmiotów zawodowych |
Prezes Ogniska ZNP |
urządzania wnętrz i otoczenia domów |
ZESPOŁY NAUCZYCIELSKIE – PRZYDZIAŁ ZADAŃ
|
Lp. |
Nazwa zespołu |
Przewodniczący |
Skład zespołu |
Zadania: |
| 1. |
Zespół wychowawczy oraz do spraw pomocy psychologiczno- pedagogicznej |
Jolanta Godzwon |
Wychowawcy klas, wychowawcy internatu, psycholog, nauczyciele prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze |
rozstrzyganie spraw wychowawczych oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
| 2. |
Klasowe |
Wychowawcy klas |
Nauczyciele uczący w danym oddziale |
zespół nauczycielski rozstrzyga sprawy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze dotyczące danego oddziału. |
| 3. |
Zespół Przedmiotów Humanistycznych |
B. Sadowska |
Nauczyciele przedmiotów humanistycznych |
analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
| 4. |
Zespół Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych |
Anna Łabęcka |
Nauczyciele przedmiotów matematyczno – przyrodniczych |
analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
| 5. |
Zespół Przedmiotów Zawodowych |
Bogusław Kowalcze |
Nauczyciele przedmiotów zawodowych |
analiza jakościowa wyników nauczania i wdrażanie wniosków |
| 6. |
Zespół ds. promocji szkoły |
Agnieszka Brudkiewicz
|
Jolanta Godzwon Maria Lipiec Mateusz Mazur Sławomir Sztaba |
opracowanie i wdrażanie różnych form promocji szkoły i zawodów w środowisku |
| 7. |
Zespół ds. projektów edukacyjnych |
Dorota Broda
|
Aneta Jędrycha Bogusław Kowalcze Anita Misiak Tadeusz Żmudziński |
opracowanie i złożenie projektu edukacyjnego |
| 8. |
Zespół ds. upraw polowych |
Jarosław Gil
|
Mateusz Bryk Krzysztof Masternak Mateusz Mazur |
organizacja i wykonanie technologii upraw roślinnych na szkolnych gruntach rolnych |
| 9. |
Zespół ds. szkolnych zestawów programów nauczania i podręczników |
Ewa Wołowiec |
Zofia Kańska |
aktualizacja szkolnych zestawów na kolejny rok szkolny do 15 czerwca br. szk. |
KALENDARZ UROCZYSTOŚCI WYDARZEŃ SZKOLNYCH w roku szkolnym 2021/2022
|
Lp. |
Tematyka |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpo - |
Termin |
| 1. |
Inauguracja roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
A. Brudkiewicz |
Sam. kl. IV |
1 września 2021 |
| 2. |
Wyjście integracyjne dla klas I |
Wycieczka |
A. Jędrycha |
|
17 września 2021 |
| 3. |
Zawody powiatowe i wojewódzkie według harmonogramu |
Zawody sportowe |
A. Brudkiewicz M. Lalewicz |
|
cały rok |
| 4. |
Mistrzostwa Polski Szkół Rolniczych w przeciąganiu liny |
Zawody sportowe |
A. Brudkiewicz M. Lalewicz |
|
wrzesień / |
| 5. |
Integracyjny turniej klas pierwszych |
rywalizacja sportowa |
A. Brudkiewicz M. Lalewicz |
J. Sojka A. Jędrycha |
październik 2021 |
| 6. |
Dzień Edukacji Narodowej |
Uroczystość szkolna |
A. Jakubik |
M. Czerwiec |
13 października 2021r. |
| 7. |
I Turniej szachowy |
zawody |
A. Łabęcka |
J. Godzwon A. Jakubik |
I półrocze |
| 8. |
Narodowe Święto Niepodległości |
Uroczystość szkolna |
B. Sadowska |
Z. Kańska, |
15 listopada 2021 |
| 9. |
Międzypokoleniowy Koncert Pieśni i Piosenki Patriotycznej “Zaśpiewajmy dla Niepodległej” |
Uroczystość lokalna |
J. Godzwon |
A. Łabęcka |
listopad 2021 |
| 10. |
Warsztaty Ekologiczne we współpracy z RCEE |
Warsztaty |
A. Łabęcka |
J. Godzwon |
25 października 2021 |
| 11. |
Szkolny Konkurs Fotograficzny “Jesień w obiektywie” |
Konkurs |
J. Godzwon |
A. Łabęcka |
październik/listopad 2021 |
| 12. |
Konkurs czytelniczy ze znajomości lektur |
Konkurs czytelniczy dla klas II-III |
E. Wołowiec |
A. Nowakowska-Gromny |
listopad 2021 - kwiecień 2022 |
| 13. |
Szkolne Dni Profilaktyki |
Akcje profilaktyczne |
J. Godzwon |
A. Łabęcka |
listopad 2021 |
| 14. |
Konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych i niemieckojęzycznych |
Konkurs szkolny |
A. Jędrycha |
D. Broda |
listopad 2021 |
| 15. |
Mistrzostwa Powiatu w tenisie stołowym |
Organizator |
A. Brudkiewicz M. Lalewicz |
M. Bryk |
grudzień 2021 |
| 16. |
Jasełka bożonarodzeniowe -WTZ- Połaniec |
Uroczystość |
M. Lipiec S. Sztaba |
|
grudzień 2021 |
| 17. |
Spotkanie „Przy wigilijnym stole” |
Uroczystość szkolna |
Część artystyczna: |
Poczęstunek: M. Lipiec T. Żmudziński S. Sztaba |
22 grudnia 2021 |
| 18. |
Studniówka |
Uroczysta zabawa |
A. Brudkiewicz |
Rady Klasowe Rodziców kl. IV- tych |
styczeń 2022 |
| 19. |
Dzień Języków Obcych |
Zawody, |
A. Jędrycha A. Misiak-Golonka |
D. Broda |
luty 2022 |
| 20. |
Program słowno- muzyczny poświęcony Żołnierzom Wyklętym |
Uroczystość szkolna |
A. Nowakowska - Gromny |
Z. Kańska |
marzec 2022 |
| 21. |
„Czytam lektury – nie boję się matury” |
Konkurs czytelniczy dla uczniów klas IV |
E. Wołowiec |
|
marzec 2022 |
| 22. |
Światowy Dzień Wody |
Prelekcje, konkurs |
A. Brudkiewicz |
A. Łabęcka |
marzec2022 |
| 23. |
Szkolny Festiwal Piosenki “Muzyczne Diamenty”, Szkolne Mistrzostwa Sportowe |
Konkurs muzyczny, zawody sportowe |
A. Brudkiewicz J. Godzwon |
|
21 marca 2022 |
| 24. |
Konkursy matematyczne:
- Konkurs “Matematyka w Technice dla Technika” - Konkurs z okazji Dnia Matematyki i Dnia Liczby PI
- Konkurs MAGIK Matematyka&GeoGebra
|
Etap szkolny konkursu ZSE w Lublinie
Konkurs z wykorzystaniem szkolnej platformy MOODLE Konkurs ogólnopolski Warszawskiego Centrum GeoGebry |
Marzena Mazur, |
M. Czerwiec |
X-XI 2021r.
marzec 2022r.
IV-V 2022r |
| 25. |
Rekolekcje wielkopostne |
Nauki rekolekcyjne |
ks. P. Zaręba |
Wychowawcy klas |
kwiecień 2022 |
| 26. |
Baby ach te baby-konkurs wypieków wielkanocnych |
Konkurs wypieków wielkanocnych |
M.Lipiec S.Sztaba T.Żmudziński |
|
kwiecień 2022 |
| 27. |
Pożegnanie uczniów klas IV- tych |
Uroczystość szkolna |
D. Broda |
Samorządy kl. III |
29 kwietnia 2022 |
| 28. |
Dzień Otwarty Szkoły |
Akcje promujące |
B. Kowalcze |
A. Brudkiewicz, |
maj 2022 |
| 29. |
“Mistrz ortografii” |
Konkurs dla klas |
E. Wołowiec |
M. Bryk |
maj 2022 |
| 30. |
Uroczystość zakończenia roku szkolnego |
Uroczystość szkolna |
A. Jędrycha |
Samorządy kl. I |
24 czerwca 2022 |
HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
24 września 2021r. /pi/ 15:30 - Spotkanie z Rodzicami uczniów klas I i IV
Spotkania klasowe, organizacja pracy, wybór Rad Klasowych Rodziców, informacja
o procedurach egzaminów zewnętrznych i przepisach prawa wewnątrzszkolnego.
10 listopada 2021r. /śr/ 15:30 – Spotkania klasowe
Spotkania klasowe, informacja o wynikach w nauce i zachowaniu uczniów, sprawy wychowawcze.
04 lutego 2022r. /pi/ 15:00 - Spotkanie ogólnoszkolne i klasowe
22 kwietnia 2022r. /pi/ 16:00 - Spotkania klasowe
Informacje o indywidualnych wynikach w nauce i zachowaniu.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ w roku szkolnym 2021/2022
Zadania priorytetowe:
1) Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej,
2) Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów,
3) Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
|
Lp |
Zadanie |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Współodpo - wiedzialny |
Termin |
|
1. |
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY |
1.Sporządzenie arkusza organizacji szkoły.
2. Przydział czynności dla nauczycieli.
3.Ułożenie tygodniowego planu lekcji.
4.Opracowanie regulaminów i procedur zgodnie z wytycznymi MEiN, MZ i GIS
5. Prowadzenie dokumentacji szkoły z wykorzystaniem dziennika elektronicznego
6. Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego.
7.Opracowanie planu dydaktyczno –wychowawczego szkoły.
8. Opracowanie planów pracy: - kierownika pnz, - kierownika internatu, - pedagoga, - psychologa - samorządu uczniowskiego.
9. Przydział dyżurów nauczycielskich w czasie przerw lekcyjnych.
10. Dokonywanie bieżących zmian w planie lekcji za nieobecnych w pracy nauczycieli.
11. Prawidłowe i terminowe prowadzenie dzienników lekcyjnych.
12. Punktualne rozpoczynanie i kończenie zajęć.
13. Realizacja innych zadań organizacyjnych wynikających z bieżących potrzeb szkoły. |
dyrektor
dyrektor
P. J. Godzwon P. A. Łabęcka
dyrektor
dyrektor
dyrektor
kierownik pnz, kierownik internatu, pedagog szkolny, opiekun SU
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
nauczyciele
dyrektor
|
kierownik inter. nauczyciele
kierownik pnz
pedagog szkolny
dyrektor
kierownik pnz
dyrektor
kierownik pnz |
sierpień
sierpień
sierpień
sierpień
wrzesień
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
|
2. |
PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH
|
1. Szczegółowe i systematyczne informowanie uczniów i Rodziców o wymogach egzaminu maturalnego oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie.
2. Wskazywanie uczniom na konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji
3. Rzetelna realizacja podstaw programowych przez nauczycieli.
4. Dostosowanie treści nauczania do standardów wymagań egzaminacyjnych.
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów, wdrażanie do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych już od klas pierwszych
6. Organizacja „próbnej matury” dla uczniów klas IV-ych.
7. Analiza wyników próbnej matury i wypracowanie metod do dalszej pracy.
8.Organizacja zajęć praktycznych
9. Zorganizowanie zajęć wyrównawczych z j polskiego i matematyki dla uczniów klas I-ych.
10. Zorganizowanie zajęć dodatkowych z przedmiotów maturalnych dla uczniów klas IV-ych. |
wychowawcy, nauczyciele
wychowawcy, nauczyciele
nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych
nauczyciele
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów maturalnych
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele j polskiego, matematyki
nauczyciele |
dyrektor
dyrektor
wychowawcy
dyrektor
kierownik pnz
|
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
listopad
styczeń
cały rok
I półrocze
październik-kwiecień
|
|
3. |
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM |
1. Motywowanie i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w olimpiadach, konkursach, zawodach:
- Olimpiada Wiedzy
- Olimpiada Wiedzy
- Konkurs o Ergonomii
- Konkurs „Wiedzy o Bezpieczeństwie, Ratownictwie i Obronie Cywilnej”,
- Olimpiada Młodych Producentów Rolnych,
- Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia,
- Ogólnopolski Turniej Motoryzacyjny, - konkurs wiedzy o NSZZ Solidarność - konkurs wiedzy pożarniczej - udział w innych konkursach i zawodach sportowych według propozycji nadsyłanych do szkoły.
2. Poszerzanie wiadomości
3. Prawidłowa częstotliwość oceniania. Wykorzystanie motywującej roli „dobrej oceny”.
4. Popularyzacja osiągnięć uczniów – strona internetowa, facebook, instagram, gabloty, spotkania szkolne.
5. Kształtowanie świadomości czytelniczej, popularyzacja czytelnictwa, konkursy czytelnicze. |
nauczyciele
n-le przedmiotów zawodowych
S. Sztaba
K. Masternak
B. Kowalcze
K. Masternak
M. Mazur Z. Kańska M Mazur nauczyciele przedmiotów
nauczyciele – organizatorzy wycieczek
nauczyciele
dyrektor pedagog
bibliotekarz
|
kierownik pnz
wychowawcy
dyrektor
nauczyciele
wychowawcy |
według terminarza olimpiad, konkursów
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
|
4. |
PRACA Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE |
1. Zdiagnozowanie predyspozycji, wiadomości, umiejętności nabytych
2. Ścisła współpraca z rodzicami uczniów mających problemy w nauce, wymiana informacji o postępach w nauce i frekwencji.
3. Organizacja pomocy wewnątrzklasowej dla uczniów mających problemy w nauce.
4. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły.
|
nauczyciele
wychowawcy
nauczyciele pedagog
dyrektor |
wychowawcy
nauczyciele, pedagog szkolny
wychowawcy
wychowawcy, pedagog, psycholog |
wrzesień - październik
cały rok
cały rok
cały rok |
|
5. |
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA |
1. Praca z uczniami na dodatkowych zajęciach celem podniesienia jakości kształcenia i wyrównania braków wiedzy u uczniów.
2. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do doskonalenia pracy własnej nauczycieli: - zmiany w planowaniu i organizacji zajęć dydaktycznych, dostosowanie do wymagań egzaminacyjnych, - wykorzystywanie w pracy z uczniami dostępnych arkuszy egzaminacyjnych, - redagowanie arkuszy własnych, - systematyczne analizowanie osiągnięć ucznia.
3. Praca nauczycieli w charakterze egzaminatorów zewnętrznych, zdobywanie i wymiana doświadczeń.
4.Udział nauczycieli w kursach doskonalących, warsztatach, wzbogacanie warsztatu pracy.
5.Współpraca z instytucjami doskonalenia nauczycieli celem poszerzania doświadczeń, aktualizacji wiedzy zawodowej. |
nauczyciele
nauczyciele przedmiotów zawodowych
nauczyciele egzaminatorzy
nauczyciele
|
|
cały rok
cały rok
według terminarza
cały rok
cały rok |
|
6. |
WDROŻENIE PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO |
1.Opracowanie programów nauczania kształcenia zawodowego do klas I.
2.Opracowanie i wdrożenie treści kształcenia zgodnych z nową podstawą programową.
|
nauczyciele
nauczyciele
|
dyrektor
dyrektor
|
wrzesień
cały rok
|
|
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ i OPIEKUŃCZEJ
Zadania priorytetowe: 1) Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny 2) Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. 3) Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy 4) Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
|
|||
|
Obszary działań wychowawczych |
Zadania i sposoby ich realizacji |
Odpowiedzialny |
Termin |
|
1.Wspieranie prawidłowego rozwoju emocjonalnego
|
Aktualizacja Programu Wychowawczo-Profilaktycznego z uwzględnieniem rekomendacji z diagnoz |
nauczyciele, pedagog szkolny, psycholog, rodzice |
I półrocze |
| Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia. Zapoznanie się z możliwościami oraz indywidualnymi potrzebami ucznia. |
Wychowawcy, pedagog szkolny, rodzice |
I półrocze |
|
| Opracowanie tematyki godzin wychowawczych uwzględniających potrzeby zespołu klasowego oraz kontekst Programu Profilaktyczno -Wychowawczego szkoły. |
Wychowawcy, |
I półrocze |
|
| Zorganizowanie turnieju integracyjnego oraz wycieczki integracyjnej dla uczniów klas pierwszych |
Wychowawcy, nauczyciele w-f, pedagog szkolny, |
Wrzesień, październik |
|
| Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów międzyludzkich, uświadomienie uczniowi wpływu emocji na jego zachowanie |
wychowawcy, pedagog szkolny, psycholog |
cały rok |
|
| Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie |
wychowawcy, pedagog szkolny |
cały rok |
|
| Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Ośrodkami Pomocy Społecznej. Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. |
dyrektor, pedagog szkolny, wychowawcy |
cały rok |
|
|
2. Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań
|
Przeprowadzenie w klasach pierwszych diagnoz i ankiet wstępnych |
nauczyciele
|
cały rok
|
| Podejmowania różnorodnych działań artystycznych wynikających z potrzeb i zainteresowań uczniów |
nauczyciele |
cały rok
|
|
| Organizowanie wycieczek tematycznych |
nauczyciele |
cały rok |
|
| Angażowanie uczniów do prowadzenia Kroniki Szkoły, aktualizacji gablot, przygotowania uroczystości szkolnych, udziału w dodatkowych zajęciach |
nauczyciele, opiekun SU
|
cały rok
|
|
| Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych, udziału w olimpiadach i konkursach |
nauczyciele
|
cały rok
|
|
| Organizacja szkolnych konkursów |
nauczyciele |
cały rok |
|
| Wdrażanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji z różnych źródeł |
nauczyciele
|
cały rok
|
|
| Eksponowanie uczniów osiągających bardzo dobre wyniki w nauce, konkursach, zawodach i innych |
nauczyciele
|
cały rok
|
|
|
3.Wspomaganie rozwoju osobistego ucznia poprzez uczestnictwo w kulturze
|
Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum. |
nauczyciele |
cały rok |
| Promowanie wartościowej literatury, filmu, muzyki |
nauczyciele |
cały rok |
|
| Podnoszenie kompetencji czytelniczych uczniów.
|
nauczyciel bibliotekarz |
cały rok |
|
| Poznanie historii, tradycji, twórców i dzieł naszego narodu. |
nauczyciele historii, j. polskiego |
cały rok
|
|
| Umiejscowienie historii swojego regionu w ogólnopolskim kontekście |
nauczyciele historii, j. polskiego |
cały rok
|
|
| Świętowanie rocznic i wydarzeń patriotycznych |
nauczyciele |
cały rok |
|
| Wykorzystanie treści programowych poszczególnych przedmiotów do prezentowania tradycji narodowych. |
nauczyciele |
cały rok
|
|
| Współpraca ze Staszowskim Ośrodkiem Kultury oraz Teatrem Kurtyna z Krakowa |
nauczyciele |
cały rok
|
|
|
4. Propagowanie zdrowego stylu życia
|
Aktywny udział uczniów w lekcjach w-f, zawodach, SKS i imprezach sportowych. |
nauczyciele w-f |
cały rok |
| Realizacja programów profilaktycznych: „Podstępne WZW”, „Szkoła Promująca Zalecenia Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem”, Realizacja warsztatów z zakresu profilaktyki czerniaka |
nauczyciel biologii, pedagog szkolny
|
cały rok
cały rok |
|
| Organizacja szkolnych dni profilaktyki |
pedagog |
I półrocze |
|
| Przeprowadzenie w klasach pierwszych, w ramach zajęć z wychowawcą, cyklu zajęć multimedialnych „Dopalacze – zagrożenia” |
pedagog szkolny, wychowawcy |
cały rok |
|
| Udział uczniów w spektaklach profilaktycznych |
pedagog szkolny, wychowawcy |
cały rok
|
|
| Rozwijanie potrzeby i umiejętności dbania o zdrowie własne i najbliższego otoczenia. Poznanie bezpiecznych form aktywnego spędzania czasu.
prowadzonych przez specjalistów, Realizacja programu edukacyjnego „ARS, czyli jak dbać o miłość?” Spotkanie z pracownikiem PP-P na temat radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami. Propagowanie idei honorowego krwiodawstwa. |
pedagog szkolny, wychowawcy
pedagog szkolny,
pedagog szkolny,
|
cały rok
cały rok
cały rok
I półrocze
cały rok
|
|
|
5.Kształtowanie postaw proekologicznych |
Organizacja wycieczek przyrodniczo – krajoznawczych. |
nauczyciele, wychowawcy |
cały rok
|
|
nauczyciele, wychowawcy |
cały rok |
|
|
6. Monitorowanie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki |
Poprawa frekwencji przez uświadamianie uczniom i ich rodzicom jej wpływu na efekty kształcenia oraz na aspekty prawne wynikające z nieobecności ucznia w szkole |
nauczyciele, wychowawcy
|
cały rok
|
| Bieżące informowanie rodziców o frekwencji uczniów, ustalenie form komunikacji z rodzicami |
nauczyciele, wychowawcy |
cały rok
|
|
| Ścisłe przestrzeganie zapisu Statutu Szkoły odnośnie wpływu nieusprawiedliwionych godzin na ocenę zachowania. |
nauczyciele, wychowawcy |
cały rok
|
|
| Egzekwowanie od uczniów wiadomości z lekcji, na których byli nieobecni. |
nauczyciele,
|
cały rok
|
|
|
7.Wdrażanie uczniów do życia
|
Włączanie młodzieży w organizację pomocy innym osobom, udział w akcjach charytatywnych, Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolny Klub HDK |
Wychowawcy, nauczyciele, pedagog szkolny |
cały rok
|
| Współudział w tworzeniu wnętrza i otoczenia szkoły, np. poprzez porządkowanie terenu wokół szkoły, troskę o ład w pracowniach i innych pomieszczeniach szkolnych właściwa organizacja zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie |
nauczyciele, wychowawcy
|
cały rok
|
|
Rozwijanie samorządności:
|
nauczyciele, wychowawcy, opiekun SU,
|
cały rok
|
|
| Kształtowanie umiejętności bycia z drugim człowiekiem, poprawnej komunikacji poprzez prelekcje, warsztaty. |
pedagog szkolny, wychowawcy, |
cały rok
|
|
| Przygotowanie uczniów do funkcjonowania w rodzinie. |
wychowawcy, pedagog szkolny, nauczyciel wdż |
cały rok
|
|
| Realizacja programu „Wybierz życie – pierwszy krok”. |
pedagog szkolny, |
cały rok
|
|
| Przeprowadzenie wyborów do Samorządu Uczniowskiego
|
pedagog szkolny |
wrzesień |
|
|
8.Troska o bezpieczeństwo uczniów |
Rzetelne wypełnianie obowiązków nauczyciela dyżurnego-przestrzeganie czasu pełnienia dyżuru. |
nauczyciele dyżurni
|
cały rok
|
| Zwracanie przez wszystkich nauczycieli uwagi na przejawy niepożądanych zachowań i postaw uczniów. |
nauczyciele
|
cały rok
|
|
| Zapoznanie uczniów z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy na zajęciach praktycznych i na lekcjach. |
nauczyciele |
wrzesień
|
|
| Zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprez szkolnych, zawodów sportowych, wycieczek, nauki jazdy kombajnem, ciągnikiem, samochodem. |
nauczyciele, organizatorzy imprez
|
cały rok
|
|
| Zabezpieczenie szkodliwych dla zdrowia substancji, zaznajomienie z konsekwencjami ich użycia. |
nauczyciel chemii, inspektor BHP |
wrzesień
|
|
| Prelekcje, pogadanki na temat dokonywania świadomych i odpowiedzialnych wyborów w trakcie korzystania z zasobów w Internecie, bezpiecznego poruszania się w przestrzeni cyfrowej. Przekazywanie uczniom i rodzicom informacji na temat obowiązujących w szkole procedur dotyczących przeciwdziałania Covid-19 obejmującymi m.in. zasady dezynfekcji, zachowania odstępu społecznego, higieny rąk, stosowania maseczek, wietrzenia sal |
nauczyciel informatyki, wychowawcy
wychowawcy |
wrzesień
wrzesień |
|
| Współpraca z Ośrodkiem Zdrowia w Rytwianach - badania przesiewowe i bilansowe |
pedagog szkolny |
cały rok
|
|
| Podejmowanie działań zmierzających do diagnozy zjawisk patologicznych występujących na terenie szkoły. |
pedagog szkolny, wychowawcy |
cały rok
|
|
|
9.Aktywizacja rodziców do współpracy w procesie wychowawczym |
Współpraca z rodzicami w organizowaniu uroczystości i imprez szkolnych, przygotowaniu i opiniowaniu projektów dokumentów. |
wychowawcy, nauczyciele |
cały rok
|
| Wdrażanie rodziców w mechanizmy rodzące patologiczne zachowania młodzieży poprzez udział w prelekcjach z udziałem specjalistów. |
wychowawcy, nauczyciele
|
cały rok
|
|
| Wypracowanie skutecznego systemu wymiany informacji pomiędzy szkołą a rodzicami. |
wychowawcy, nauczyciele |
cały rok
|
|
| Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, systemem oceniania, warunkami przystąpienia do egzaminów zewnętrznych oraz procesem organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
wychowawcy, nauczyciele
|
wrzesień |
|
| Udział rodziców w zespołach opracowujących Indywidualne Plany Edukacyjno-Terapeutyczne(IPET) |
wychowawcy, pedagog szkolny |
wrzesień |
|
| Zapoznanie rodziców z zasadami funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole |
wychowawcy, dyrektor |
wrzesień |
|
|
10.Promocja szkoły |
Kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły - prowadzenie strony internetowej szkoły, strony na facebooku i Instagramie, współpraca z mediami. |
dyrektor, nauczyciele |
cały rok
|
| Opracowanie plakatu i ulotki informacyjnej o szkole |
Zespół ds. promocji, dyrektor |
cały rok |
|
| Organizacja uroczystości szkolnych, konkursów, imprez kulturalnych, sportowych z udziałem Gości. |
nauczyciele
|
cały rok
|
|
| Organizacja „Dnia Otwartego” w szkole. |
nauczyciele |
maj |
|
| Udział w imprezach organizowanych na zewnątrz szkoły przez inne instytucje |
nauczyciele
|
cały rok
|
|
| Współpraca z środowiskiem lokalnym oraz szkołami podstawowymi |
nauczyciele |
cały rok |
|
| Poszukiwanie nowych form promocji szkoły. |
nauczyciele
|
cały rok
|
|
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Adolfa Dygasińskiego w Sichowie Dużym